Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fakkeltog mot Grøn kontakt

Startet av Hyperstress, fredag 09. januar 2015, klokken 14:40

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 22. desember 2014, klokken 08:19
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 21. desember 2014, klokken 23:17
Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 21. desember 2014, klokken 22:21
Tidsbestemt oppvarming? Slå den hinsides sultne batterivarmeren på\av? F.eks alltid forvarme med den så man får bort effektbegrensing og litt egen, men droppe den når du kjører. Men for det meste er jeg fornøyd med Teslaappen!
Appen er genial. Svarer på få sekunder, og alltid mulig å forvarme/avkjøle uansett hvor man er. Flott med push-varsel av ladestatus, ny software og alarm.
frem til nylig har jeg hatt store problemer med appen da 3G har vært ustabilt. 'My tesla can not be reached at this time' skjer også innimellom. Forhåndsbestemt oppvarming er noe bilen BURDE hatt. Jeg har skrapt is og satt meg inn i iskald bil med kaldt batteri flere ganger i vinter.
Godt mulig en del har bruk for forhåndsbestemt forvarming. Men som småbarnsfamilie er det klin umulig å styre tiden så nøyaktig :) Det er store variasjoner i hverdagen, og så kommer alle småturer i tillegg. Hadde forhåndsbestemt forvarming i gamle Passaten og i Golfen vi hadde for noen år siden, men hverken kona eller jeg brukte det. Brukte konsekvent knappen på nøkkelen.

Eller - dvs. vi brukte faktisk timer noen ganger, men det var når bilen stod så langt unna at webasto-fjernkontrollen ikke rakk frem. Og da hendte det at jeg la inn to runder med forvarming, fordi jeg ikke kunne forutse nøyaktig når vi skulle dra fra middagsselskap etc. Så jeg ville aldri i livet byttet app med timer......
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

trygvelo

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. desember 2014, klokken 10:07
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 22. desember 2014, klokken 08:19
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 21. desember 2014, klokken 23:17
Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 21. desember 2014, klokken 22:21
Tidsbestemt oppvarming? Slå den hinsides sultne batterivarmeren på\av? F.eks alltid forvarme med den så man får bort effektbegrensing og litt egen, men droppe den når du kjører. Men for det meste er jeg fornøyd med Teslaappen!
Appen er genial. Svarer på få sekunder, og alltid mulig å forvarme/avkjøle uansett hvor man er. Flott med push-varsel av ladestatus, ny software og alarm.
frem til nylig har jeg hatt store problemer med appen da 3G har vært ustabilt. 'My tesla can not be reached at this time' skjer også innimellom. Forhåndsbestemt oppvarming er noe bilen BURDE hatt. Jeg har skrapt is og satt meg inn i iskald bil med kaldt batteri flere ganger i vinter.
Godt mulig en del har bruk for forhåndsbestemt forvarming. Men som småbarnsfamilie er det klin umulig å styre tiden så nøyaktig :) Det er store variasjoner i hverdagen, og så kommer alle småturer i tillegg. Hadde forhåndsbestemt forvarming i gamle Passaten og i Golfen vi hadde for noen år siden, men hverken kona eller jeg brukte det. Brukte konsekvent knappen på nøkkelen.

Eller - dvs. vi brukte faktisk timer noen ganger, men det var når bilen stod så langt unna at webasto-fjernkontrollen ikke rakk frem. Og da hendte det at jeg la inn to runder med forvarming, fordi jeg ikke kunne forutse nøyaktig når vi skulle dra fra middagsselskap etc. Så jeg ville aldri i livet byttet app med timer......

Behovene er forskjellig, men det ene utelukker ikke det andre. Jeg syns også at Tesla har skuffende lite funksjonalitet og valgfrihet på forvarming/lading. Skulle ønske Tesla kunne frigjøre mer funksjonalitet i API'et sitt så vi kunne skrive lage de appene vi trenger selv.

Øyvind.h

Neida. Jeg sier ikke at ikke Tesla bør tilby funksjonen, bare at jeg ikke ville brukt den seneste 10 år dersom jeg hadde hatt app.

Har du pc/Mac kan du selv sette opp tidsstyring hjemme i din egen stue. Det kan ingen andre biler mer bekjent. Men du kan ikke programmere inn tidspunktk i bilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Tja, bruker VT jevnlig og det er ikke pålitelig nok til å bruke til tidsstyrt forvarming. Fikk mail om avbrutt lading om natta ved en anledning - godt utpå neste dag....

Øggen

Noe nytt gutter??
Julegaver i Uniten blir vel levert morgenen 25 eller??

cstromme

Personlig kunne jeg gjerne tenkt meg mulighet for å skru på speilvarme/varme i bakvinduet fra appen.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Det er alltid en risiko for at noe skjærer seg på en andel av bilene ved oppdatering (ser ikke bort fra at det faktisk gjør det heller, sikkert derfor man oppdaterer i batcher). Det vil kunne medføre forhøyet trykk på kundestøtte eventuelt servicesentre.

Aldri i verden om Tesla ville rullet ut en ny softwareversjon når nesten hele organisasjonen har ferie, og dermed ikke er i stand til å håndtere eventuelle problemer. Det ville vært ren idioti.

TommyA

Sitat fra: Torpedo Ted på søndag 21. desember 2014, klokken 17:44
Sitat fra: ihlhaug på søndag 21. desember 2014, klokken 14:39
wow. Har du en Telsa? provekjorte selv kia for jeg kjopte Tesla, sa den der maa du lengre ut paa landet med. Ironi kanskje?
Jeg har eid Tesla i snart et år ja, og Tesla har på den tiden ikke klart å komme med oppdatering med de mest essensielle features en gang.

KIA Soul EV har blant annet mulighet for "schedule AC" og vise hvor mye av strømmen AC etc. bruker. Her er en video som viser at KIA har langt mer nyttig funksjonalitet enn Tesla: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UlfVA4_cyEA#t=108

Tesla sin 17" skjerm har vist seg å være en eneste stor gimmick. Og en orgie av piksler som ikke blir brukt til noe som helst. Det eneste som drar nytte av den er Google Maps, og til dels den (elendige) nettleseren. Bortsett fra det hadde det ikke vært noen særlig forskjell om den var 10". Media-spilleren er jo overhode ikke designet for noe større - den kutter jo til og med navnene på sangene fordi den tror det er dårlig plass.

TommyA

Artig sammenligning mellom Tesla og ei lita "ert" Torpedo. Men hver sin smak, kos deg med Kia Ev  :D

D.O

Synes også det er mange ting som mangler på Tesla sin skjerm og er delvis enig med Kia synspunktene. Da jeg kjøpte bilen i fjor var det kun kort tid før masse App's skulle komme... Er vel kun kalender og Rdio som har kommet.
Jeg ønsker informasjon om klimaforbruk, temperatur på batteri og drivverk. Jeg vil også ha ryggelinjer på ryggekamera. Gps/kart trenger en oppdatering og funksjoner for POI. Tidsinstilling for oppvarming savnes. Nettleseren er treg. Så skjermen er mest gimmick i mine øyne også. Styrer musikk på ratt og kart kommer i dash. Kunne klart meg med kun den lille stripa nederst på skjermen med klima og setevarme.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Enig. Med unntak av muligheten for stort kart er 17" skjermen mye en gimmick.

kjølholdt

Muffinman kan du si hvorfor du fortsatt beholder din model s, ville du ikke hatt enklere bilhold ved å kjøpe deg en Passat .gjennomprøvd teknologi forutsigbarhet ingen barnesykdommer. Jeg bare lurer?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

#27
Fordi det ikke finnes konkurrenter til Model S. Passaten er ingen konkurrent. For øvrig er jeg ikke medlem i menigheten, og ser ingen grunn til at hverken bilen eller firmaet som produserer den skal være hevet over hverken konstruktiv kritikk eller subjektive meninger. Når det gjelder skjermen er jeg oppgitt over at den ikke utnyttes bedre. For øvrig ikke bare beholder jeg bilen, men har også bestilt en til.

..noen som ble litt fornærmet kanskje ;)

Torpedo Ted

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 17:09
..noen som ble litt fornærmet kanskje ;)

Ja, kritikk mot Tesla blir ikke godt mottatt her :P

Selve bilen, motor og slikt er helt suverent. Absolutt ingenting annet frister lenger. Men jeg er veldig skuffet over software/features. Først og fremst at den mangler helt essensielle funksjoner (shuffle f.eks!) Men også fordi den har så enormt stort potensiale, som overhode ikke blir brukt. Hadde forventet at det jevnlig skulle komme oppdateringer med nye funksjoner ala iPhone-oppdateringer, men det har jo vist seg å ikke stemme.

kjølholdt

Muffinman overhodet ikke fornærmet, og enig i at tesla ikke bør slippe unna med alt, men man er jo til en viss grad beta tester( så kan det jo diskuteres hvor lenge man skal være beta tester)
Men hvis jeg forstår deg rett at det kun er el bil som er alternativet må du jo ta til takke med tesla, i 5-6 år til før BMW kommer opp med stor nok batteri pakke
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA