Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Beste og verste hurtigladerplassering.

Startet av Flehan, fredag 09. januar 2015, klokken 12:48

« forrige - neste »

Flehan

fikk dette spørsmålet av en kollega , og jeg aner ikke svaret. Noen som vet?
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Råde

Svaret er ja. Sett den i B så lader du også, slik som denne Leafen:

e-Golf | X75D

Flehan

Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Ohm

Forutsetter nok strøm på 12volts batteriet..
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

havardolini

Blir det ikke fryktelig tungt å taue en e-Golf om man setter den i B? Det så for øvrig ut som en rask og grei måte å lade bilen på, spesielt om man bor i et område med stort sett chademo-hurtigladere :)

Ohm

Det blir tungt ja, og litt misvisende. Bilen beregner ekstra rekkevidde ut fra forbruket. Men hvis dette er reelt, burde jo hurtigladerne være en rulle på hjulene isteden? Kanskje litt farlig?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

EV - Driver

Sitat fra: Ohm på søndag 21. desember 2014, klokken 22:01
Det blir tungt ja, og litt misvisende. Bilen beregner ekstra rekkevidde ut fra forbruket. Men hvis dette er reelt, burde jo hurtigladerne være en rulle på hjulene isteden? Kanskje litt farlig?
Det er nok mer energieffektivt å putte elektrisiteten rett inn i batteriene, men  ideen er god! Universelle hurtigladere hadde vært genialt..
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

LGF

Da jeg hentet bilen sa selgeren at jeg måtte ringe etter veihjelp dersom jeg gikk tom. -Du klarer ikke å flytte bilen (skyve den).

Jeg tror ikke den lar seg taue - den har ikke fri slik som en manuelt giret bil.
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Ohm

Sitat fra: LGF på mandag 22. desember 2014, klokken 00:10
Da jeg hentet bilen sa selgeren at jeg måtte ringe etter veihjelp dersom jeg gikk tom. -Du klarer ikke å flytte bilen (skyve den).

Jeg tror ikke den lar seg taue - den har ikke fri slik som en manuelt giret bil.
Den har fri, se på gearvelgeren. Men den har ikke fri som på en manuellgiret bil, men som på en bil med automat. Så lenge det er nok strøm på 12 volt batteriet til at bilen grunnfunksjoner virker, så vil det fungere. Jeg har selv testet. Den triller faktisk veldig godt, og man kan sette gearvelgeren i N, da triller den. Har også dyttet den på gårdsplassen i N, gikk fint.

Mange myter om eGolf og andre elbiler. Sett i N, da kan den taues. Man kan også taue med regenerering, akkurat på samme måte som man triller/bremser i nedoverbakker med regen. (B på girvelgeren) At det blir tungt å taue i B er en annen sak.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Ohm

Sitat fra: Vw-E-Golf på søndag 21. desember 2014, klokken 22:48
Sitat fra: Ohm på søndag 21. desember 2014, klokken 22:01
Det blir tungt ja, og litt misvisende. Bilen beregner ekstra rekkevidde ut fra forbruket. Men hvis dette er reelt, burde jo hurtigladerne være en rulle på hjulene isteden? Kanskje litt farlig?
Det er nok mer energieffektivt å putte elektrisiteten rett inn i batteriene, men  ideen er god! Universelle hurtigladere hadde vært genialt..
Ja, men er nok litt farlig. Folk kan jo havne nedi rulla.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA