Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feil med resirk-knappen i e-up?

Startet av ihlhaug, fredag 09. januar 2015, klokken 01:02

« forrige - neste »

ihlhaug

Hei.

Jeg skal ha min Model S 85 på service snart og fikk tilbud om å skifte speil til de som er elektrisk innfellbare. Får visst halv pris, så det kommer på totalt 5000 kr. Er litt usikker på om det er verdt det da den eneste forskjellen, hvis jeg har forstått det rett, er at de kan innstilles til å felle inn automatisk når man skrur av bilen..?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Thor2014

Det kan de, og ja det er verdt det etter min mening.

Philip Marlowe

Jeg har innfellbare speil, men det er ikke noe jeg ville ha betalt 5,000.- ekstra for.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

ctr46

Jeg syns det var kjekt. Parkerte i et trangt parkeringshus og måtte felle inn manuelt. Byttet til elektrisk så går det bedre. Har også følelsen av at bilen ble litt mer moderne.. Vel. Bilen burde hatt elektrisk fra start av men det er nå så.. I likhet med diverse andre ting:)
85D

Brede

Jeg skal inn på service i januar og fikk samme tilbud.
Her blir iallefall disse 5000 kronene brukt på noe annet, har aldri hatt bruk for innfellbare speil så langt. :)

jkirkebo

Sitat fra: Brede på lørdag 20. desember 2014, klokken 14:55
Her blir iallefall disse 5000 kronene brukt på noe annet, har aldri hatt bruk for innfellbare speil så langt. :)

Samme her. Hadde kanskje vurdert det om det kostet en tusenlapp, men ikke til 5000. Jeg hadde nok også skrudd av den funksjonen for automatisk innfelling.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 20. desember 2014, klokken 14:58
Sitat fra: Brede på lørdag 20. desember 2014, klokken 14:55

Samme her. Hadde kanskje vurdert det om det kostet en tusenlapp, men ikke til 5000. Jeg hadde nok også skrudd av den funksjonen for automatisk innfelling.

+1

Kjører lite i trange parkeringshus/-plasser og ser at mange klager nå over fastfryste speil. Jeg hadde det på forrige bil og brukte det en gang på 3 år. Jeg kommer heller ikke til å oppgradere.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Celter

Jeg syntes absolutt det var verdt 5000. Trodde ikke jeg ville ha bruk for dette, men kjekt å ha og prisen er jo sterkt "subsidiert"
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Muffinman

Bytter de speilene uten at man har klaget? Hadde sinkrender nedover dørene forrige vinter, og brakettene var tydelig korrodert når jeg tok en sniktitt. Men ingen render utover våren, sommeren eller denne vinteren.

Brede

Sitat fra: Muffinman på lørdag 20. desember 2014, klokken 16:04
Bytter de speilene uten at man har klaget? Hadde sinkrender nedover dørene forrige vinter, og brakettene var tydelig korrodert når jeg tok en sniktitt. Men ingen render utover våren, sommeren eller denne vinteren.

Mine stod oppført for skifting på kommende service uten at jeg har hatt problemer med dem iallefall.  ;)

Brede

Egentlig er jo dette veldig enkelt:

1. Du savner el.innfellbare speil og har ofte bruk for dem.
    Da er det sannsynligvis verdt 5000kr å oppgradere.

2. Du har aldri/sjelden savnet el.innfellbare speil og har "aldri" bruk for dem.
    Da kjøper du noe fint til dama for 5000kr, og sitter helt sikkert igjen med bedre gevinst enn el.speil.

Sitter midt mellom disse punktene så tar du en vurdering inkludert feilrate, fryseproblematikk, fremtidige kostnader osv. og velger enten punkt 1 eller punkt 2.

Knut Øygard

Don't fix it if it aint broken. Jeg valgte å takke nei til elektrisk innfellbare speil. Jeg bytter speil hvis jeg ødelegger et. Jeg tror ikke risikoen for å knuse speil reduseres så mye at det er verdt 5000 kr...
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Muffinman

Sitat fra: Brede på lørdag 20. desember 2014, klokken 16:06
Sitat fra: Muffinman på lørdag 20. desember 2014, klokken 16:04

Mine stod oppført for skifting på kommende service uten at jeg har hatt problemer med dem iallefall.  ;)
Akkurat. Bilen har vel vært inne fem eller seks ganger, så de har hatt mulighet til å gjøre det. Har ikke sett det på serviceutskriftene riktignok.

Men 5 lapper for noe jeg ikke trenger og som gjerne ikke virker som det skal? Nei takk :) Ikke at jeg har fått tilbudet.

ihlhaug

Takk for innspill. Jeg bruker ikke å felle inn speilene så ofte, men tenker det er greit å ha til de gangene jeg parkerer i et trangt parkeringshus. Igjen er det jo 5000kr som jeg gjerne kan bruke på annet, så tror nok ikke jeg bytter de ennå. De snakket noe om disse sinkrendene fra speilene og ned på døren, men dette må vel gå på garanti hvis det skulle bli et problem?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Brede

Sitat fra: ihlhaug på lørdag 20. desember 2014, klokken 19:54
Takk for innspill. Jeg bruker ikke å felle inn speilene så ofte, men tenker det er greit å ha til de gangene jeg parkerer i et trangt parkeringshus. Igjen er det jo 5000kr som jeg gjerne kan bruke på annet, så tror nok ikke jeg bytter de ennå. De snakket noe om disse sinkrendene fra speilene og ned på døren, men dette må vel gå på garanti hvis det skulle bli et problem?

De bytter nok uansett aluminiumsbrakettene i speilene som er plaget med oksidering, det er garantireparasjonen.
De tilbyr i tillegg å installere el.speil siden de likevel skal skru av speilene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA