Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Østlandet - Trondheim: Korteste vei?

Startet av Twowheels, torsdag 08. januar 2015, klokken 23:48

« forrige - neste »

Muffinman

De har fylt etter når jeg har vært inne til reklamasjonsarbeid, ja. Men kjører ganske mye, så de holder ikke tritt selv om besøkene på verksted etterhvert begynner å bli mange. En annen egenskap er at det ikke er så veldig mye igjen når man får varsel om lavt nivå. Det kan være greit å vite. Er det "gjørmeføre" og man må spyle jevnlig er det bare å fylle så raskt som mulig når det plinger. Jeg har kjørt tom flere ganger.

Brede

Sitat fra: Muffinman på mandag 22. desember 2014, klokken 16:05
De har fylt etter når jeg har vært inne til reklamasjonsarbeid, ja. Men kjører ganske mye, så de holder ikke tritt selv om besøkene på verksted etterhvert begynner å bli mange. En annen egenskap er at det ikke er så veldig mye igjen når man får varsel om lavt nivå. Det kan være greit å vite. Er det "gjørmeføre" og man må spyle jevnlig er det bare å fylle så raskt som mulig når det plinger. Jeg har kjørt tom flere ganger.

Kjørelengde og kjøreforhold har jo alt å si, her er det stort sett bare småkjøring til og fra jobb. (16k km første året).
Jeg har aldri fått varselet så det er greit å være klar over at det da er nære slutten, får ta med noen liter ekstra om en skal på langtur.  :)

Pompel

Sitat fra: jazzwheel på mandag 22. desember 2014, klokken 15:30En annen bra ting med Tesla er jo at bilen aldri går tom for spylevæske. Jeg har ikke etterfylt én eneste gang mens jeg har hatt bilen, og jeg bruker av den ofte  ;)
Hø? Jeg har hatt bilen i en drøy måned, kjørt 4000 km og etterfylt 7 liter spylevæske. Den går definitivt tom for spylevæske :)

Når det er sagt, jeg storkoser meg med bilen hver eneste dag.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

kos

Hei - dette er et mysterium , har kjørt 17k siden mai og har ikke etterfylt spylervæske. Normalt på mine biler så går det en del, minst en dunk i mnd. Bor på Vestlandet og kjører E39. Bemerket det seinest til min kone, om hun hadde fylt - negativ.

hgs

Fylte første gang siden juni for 2 uker siden.22kkm. Mulig Tesla fylte da bilen var inne i oktober.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Kallagtunet

Konklusjonen er da tydeligvis at jo oftere en er inne på verksted jo mindre vinduspylervæske trenger man å fylle og jo deiligere er bilen.

Verden er ett merkelig sted  :P :P 8) !!!

Philippo10

Hvor mange kanner med spyleveske for man inn egentlig?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

cairnz

Når det indikerer lite væske er det null problem å fylle på en tre-liters-pose med blåtind. Kanner er ekkelt, lett å søle. posene holder man fingeren foran og legger nedi tuten og åpner opp. Har man en treliter liggende bak (eller foran) i reserve går man forsåvidt aldri tom (på en tur).
Elbilist

RonnyØ

Sitat fra: cyber på mandag 22. desember 2014, klokken 14:59
Sitat fra: RonnyØ på søndag 21. desember 2014, klokken 14:48
Dere som venter på en Tesla, eller vurderer kjøp; gled dere / kjøp. Dette er vanedannende og en helt fantastisk måte å kjøre bil på. Bilbehovet tatt i betraktning, så skjønner jeg ikke hvorfor folk orker å kjøre rundt i 130hk dieseldritt hvis man har muligheten. En 60 med tech overgår en sånn med lysår.

Moderne, rask, herlig å kjøre, stille, billig i drift.. Ja jeg vet ikke hva. Det er mange biler som har alle disse elementene hver for seg, men ikke sammensatt på denne måten. Det skal noen seriøse krefter for å få meg over på eksosbil igjen.
Nevnte jeg Supercharger-nettverket? Helt fantastisk!
Jeg tror mange som vurderer Tesla avventer fordi det er så mange eksempler på dårlige tekniske løsninger og manglende kvalietet i forhold til hva man er vant med fra bra ICE-biler ; det er ikke alle som har like dårlige erfaringer som Teslaeiere ser ut til å ha fra sine tidligere bilvalg.
Når du refererer til 130-hk dieseldritt sier det noe om dine tidligere bilvalg, men at Model S overgår drittbiler burde jo være en selvfølge. :D
Hehe! Mine tidligere bilvalg vet du ingenting om. 130hk dieseldritt var ment på generelt grunnlag, da jeg tror snittet på alt av bil i Norge ligger omtrent der..

Til info så har jeg eid én bil med under 200hk i mitt billiv, og det skal jeg ærlig innrømme at var et feilkjøp. (Diesel var den ôg)
:)
Husqvarna Automower 320

finn_roen

Endelig er tråd uten sutring  :)
Er meget godt fornøyd med min Tesla, og kommer ikke til å bytte tilbake til fosilbil etter å ha bli vant med denne.

Leif1

Vanlig bil igjen?? Ikke særlig aktuelt. Frykter bare det blir dyrt etter jeg har fått satt rumpa mi i en Model X....
Konvertitt fra S til X

Car-El

Verktøyet æ jobbe med e ei dieselslugga. Derfor e det rekreasjon å sette seg inn i Car-El og kjøre litt. 

Har så lyst til å bare mil etter mil!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Det sier litt når en yrkessjåfør - som kjører bil dagen lang - koser seg med en kjøretur etter jobb :) Blir omtrent som fiskeren som har vært 8 uker på seifiske i Finnmark drar rett på sjøen for å sette krabbeteiner når han kommer hjem.

For min egen del ble det litt over 21.000km arbeidskjøring pluss nesten 30.000 privat i 2014. Denne bilen gjør det levelig.

Muffinman


Havebigfun

Hyggelig å bli kjent med kona di, Muffinman.
Du kunne tatt et bilde med dere begge :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA