Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Missinformasjon fra VG.no om Ampera/Volt

Startet av cra, fredag 10. april 2009, klokken 17:24

« forrige - neste »

cra

Sunnmørsposten skriver i dag om noen av de kommende el-bilene. Fokus på de barske, uoppnåelige og ikke minst ikke-i-serieproduksjon-enda-om-noensinne bilene. Men kanskje er det mer slikt som skal til for å venne folk til tanken på el-biler?

http://smp.no/article/20090319/NAERTOGNYTTIG05/48663632/1002
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BRS

Det som er så typisk med alle disse disse barske el-bilene er at specene ikke er troverdige

F.eks:
Lader på 20 minutter
På samme utstilling viste Koeningegg frem solcelle-bilen Quant, som selskapet samarbeider med NLV Solar AG om.

Med en avansert teknologi for generering og lagring av elektrisk kraft, skal Quant kunne lade "motoren" - en Flow Accumulator Energy Storage-enhet på 20 minutter, noe som gir en rekkevidde på 500 km. I tillegg kommer kraften fra solcellene som omgir bilen.

Cobos

Absolutt og motorjournalister har helt tydelig strøket i Naturfag i første klasse, slik at de klarer ikke å regne ut hvor latterlig dette høres ut.

Samtidig tror jeg det er et positivt tegn i tiden at vi ser "barske" elbiler som kan brukes for å vise at det går an å lage elbiler folk vil ha. På samme måte som man kan si oh og ah over den nyeste Ferrarien eller Lamborghini uten at man nødvendigvis kjøper en.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA