Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla leiebil, Drammen Karosseri osv…

Startet av ZOE, onsdag 07. januar 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

ZOE

Hvor mye regenerer deres biler med? hvis jeg har oppe direkteforbruksmåleren så får jeg maks ca 16kw når jeg slipper gassen.

Jeg får IKKE mer om jeg toucher bremsen, det trodde jeg at jeg gjorde før?
Jeg fikk ett lite blaff opp i rundt +38kw idag når jeg bremset litt fra (hysj!) ca 120.
Men på ren motorbrems er det maks 16.

Føler dette har endret seg og at jeg kunne file litt på bremsen og få mer regenerering?

zbk

Øker regenerering ved bremsing på min, i alle fall. Så vel 20+kW en gang i dag, men har egentlig ikke sett etter. Har ikke sjekket hvor mye bare motorbremsen genererer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

elektrolux

#2
Syntes Renault har bommet litt på regenering. Den er for svak når du trenger den, og konstant tilstedeværende når en ikke trenger den og ønsker å spare strøm på seiling.

Har en bakke ned fra Ullanhaug med 50 sone. Like etter et lyskryss er det en liten dypp i bakken og der klarer ikke regenereringen å holde farten på innstilte 50 km/t på Cruise controllen. Typisk plass å plassere en fartskontroll med dyre følger for Renault sjåfører...

Hadde det ikke vært for regenereringen og mitt hellige forhold til dens funksjon hadde jeg nå vært eier av en Zoe. Nå er eneste håp at den nye motoren og motorstyringen har forbedret regenerering eller at noen klarer å hacke seg inn på motorstyringen og ordne opp i dette.

Think Classic og e-Up har selvfølgelig ikke samme problemene og holder farten der en ønsker det, og seiler fritt når en slipper fartspedalen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ZZooee

Jeg mener jeg har sett 32 Kw på min men ikke ofte.
Jeg merket stor forskjell når det ble kaldere i luften. Er det under 0 ser jeg sjeldent mer en 22Kw.
Men alltid om jeg legger benet svakt på bremsepedalen regenerer den litt mer. Det virker som om sensoren er koblet mot bremselyset, for det er bare en svak berøring som skal til, da øker den noe.
Med batteriet under 60% regenerer den mer og spesielt hvis batteriet har hatt en belatning/tapping rett før.
eg kan regulere regenerering med gasspådraget. og brems.

Urs4_2008

Sitat fra: nime01 på mandag 02. februar 2015, klokken 08:31
Regenerering tror jeg ganske sikkert bestemmes av ladenivå, farten du holder og temperatur på batteriet.
Ligger normalt på 7-16kW om farten er under 70, og jeg ikke har brukt mye av batteriet.
Er det litt over halvt batteri, med litt god fart, får du opptil 43kW om du toucher bremsepedalen.

Jeg synes også jeg merker at det er relatert til iallefall ladenivå.
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

emil

Det er jo helt naturlig at når batteriet er tilnærmet fullt vil det ikke klare å ta i mot 30-40kW med ladeeffekt. Men i områder (%SOC) der 43kW AC ladestolpe klarer å lade bilen med 30-40kW burde også regenerering klare tilsvarende siden det er samme elektronikken som ladingen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA