Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Salgspris på solgte TMS

Startet av ali_ben, onsdag 07. januar 2015, klokken 19:35

« forrige - neste »

TM

Er det ikke uansett lite framtidsrettet å satse på apper på en proprietær plattform ?  Noen som vet om det er planer  for å støtte Apple CarPlay eller Google Android Auto med dagens hardware ?

LMOR

Sitat fra: bromm på onsdag 22. juli 2015, klokken 12:24
Sitat fra: LMOR på onsdag 22. juli 2015, klokken 11:25
Sitat fra: bromm på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:40
Tror ikke dette er aktuelt på i3 med bare 3G. Mest sannsynlig blir man nødt til å oppdatere telematikk-boksen til 4G-støtte før dette blir rullet ut for i3.
...og uten 4G så vil mange av disse "in-car" appene uansett være stort sett ubrukelige  ;)
Tror du misforstår konseptet litt bromm. Det viktige er ikke båndbreddekrevende apper, men at vi kjøper og fornyer tjenestene via denne portalen.
F.eks. er min "Internett " tjeneste gått ut. Via Store kan jeg fornye direkte i bilen. Samme med RTTI, eller hvis en bestilte uten RTTI så kan en legge til dette enkelt.
Tror også det kommer flere smalbåndstjenester som kan være interessante å ha.
Dette er i drift nå i flere land, inkl. Tyskland og USA basert på 3G.
Tja, hvis man bare er ute etter dette for å bestille RTTI/CD-services/Concierge/Internet så er det vel nesten like enkelt å bestille dette via forhandler eller via web-portalen (som det refereres til på mailen hvor brukerne blir varslet når tjenestene opphører - uten at det ser ut til å la seg gjøre på web-portalen pr. i dag).

Men jeg mener uansett at det er tvilsomt om at i3 får noen ytterligere oppdateringer før den blir oppgradert til 4G. I såfall burde det ha kommet for lenge siden...
Enig, men slik er det dessverre ikke. Det kommer samtidig på web-portalen (som jeg også vil bruke) og til bilen. De ruller ut land for land, men er ikke kommet til Norge enda. Da kommer det til alle BMWer som har fabrikk installert SIM, så jeg kan ikke se noen grunn til at dette ikke skulle virke i i3. Lenger foran i denne tråden er det noen som har testet med den tyske web-portalen, og det fungerer fint med en norsk BMW. 
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: TM på onsdag 22. juli 2015, klokken 12:47
Er det ikke uansett lite framtidsrettet å satse på apper på en proprietær plattform ?  Noen som vet om det er planer  for å støtte Apple CarPlay eller Google Android Auto med dagens hardware ?
Jeg tviler på det, men vi kan jo håpe.
Ellers er det snart 5 mill BMWer som kan bruke den løsningen som står i i3.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

http://www.dn.no/privat/dnBil/2015/07/22/0847/kan-hacke-bilen-og-styre-den-rett-i-grfta-med-deg-inni

Kanskje man skal være glad for at fabrikantene er litt konservative med å lage "smartphone" av bilen ?
(Vil jo være litt kjedelig når en irritert hacker bak deg kjører bilen inn på busslommen,eller verre, og parkerer deg ;D)

LMOR

Håper det skjer noe i ytterkanten av Europa snart..

Dette ser jeg på som et tegn på at noen er i ferd med å skje:

http://www.metrojobb.se/jobb/427760-produktchef-digital-services-till-bmw-group
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA