Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Salgspris på solgte TMS

Startet av ali_ben, onsdag 07. januar 2015, klokken 19:35

« forrige - neste »

ali_ben

Ser ut som den ikke er så langt unna.. Her skal det gå an å bestille alle tilleggstjenester online. Selv angrer jeg bittert på at jeg ikke tok med RTTI når jeg bestilte bilen, for det har vært helt umulig å etterbestille. Når denne kommer skal det blir mulig. Er det noen som vet noe mer presist om når den kommer enn det som står her?

http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/store_customer_portal/index.html

https://www.press.bmwgroup.com/usa/pressDetail.html?title=bmw-unveils-the-connecteddrive-store-allowing-u-s-customers-to-purchase-services-through-bmw-vehicles&outputChannelId=9&id=T0198824EN_US&left_menu_item=node__5238
BMW i3 levert 2. mai 2014

Aberg88

#1
Ny viten folkens. Gjorde idag et eksperiment med å legge til I3``en i en tysk registrert connected drive portal. Da får du nemlig tilgang til Store og kan kjøpe tjenster som internet, traffic info etc.(PS bilen blir da slettet automatisk fra den norske konto men kan føres tilbake etter kjøpene gjort i den tyske protalen)



Edit: Var nettop ute i bilen å sjekket, å ja der har jeg nå tilgang til store og BMW Online. Med andre ord lista ble plutselig dobbelt så lang :D
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

Da kommer det vel snart til oss også. Det skulle lanseres i Tyskland først. Dette skal også etter hvert være mulig å kjøpe direkte i bilen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Aberg88

Håper da dette komme iløpet av året da. Er jo vanlig at vi får 3 eller 4 år etter tyskland. Men da er det ihvertfall  midlertidig mulighet til å kjøpe tjenester som ikke ble bestilt med bilen og bare overføre tilbake til norske konto etter siden du uansett beholder bestilte tjenester.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

norwegian123

Hei, jeg så dette rett etter at jeg postet en spørsmål om hvordan få tilgang til trafikk-flyt informasjon og internett.

Kan noe som har fått til dette beskrive mer i detalj hvordan en går fram ?


Aberg88

#5
Sitat fra: norwegian123 på fredag 30. januar 2015, klokken 14:40
Hei, jeg så dette rett etter at jeg postet en spørsmål om hvordan få tilgang til trafikk-flyt informasjon og internett.

Kan noe som har fått til dette beskrive mer i detalj hvordan en går fram ?
Her i norge sier BMW at dette ikke er mulig å få etter bilen er bestilt siden BMW store ikke har kommet til norge.

Veien å gå frem for å bestille dette er:

1: Registrer en profil på https://www.bmw-connecteddrive.de/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_DE med en anne mail adresse en den du har på den norske.

2: fremgangsmåten her er den samme som på den norske. Add Vehicle og en kode blir sendt til bilen, denne finner du på connected drive/message i bilen.

3: Når dette er gjort har du plutselig en options til på venstre menyen som heter Store.

4: Her kan du bestille de tjenestene du ønsker. Husk at du må ha Connected drive service Basic for å kunne bestille tillegstjenestene. Denne koste 350 Euro og inkluderer BMW online,Concierge service og traffikk info, dette er et 3 års abbonoment men basic pakken beholder du permanent.

5 Når du har bestilt det du vil ha  går du i bilen på connected drive og alt skal oppdatere seg automatisk. hvis ikke Trykk options knappen bak Idrive hjulet og update services.

6 når alt er oppe å går, logger du deg inn på den norske connected drive portalen igjen og legger til bilen igjen ( samme prosedyre som 2). Da vil du beholde de tjenestene du bestilte.

Fungerte for meg, men må selvfølgelig gjøres på eget ansvar  ;D
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Øybil

Finnes det noen liste over det som kan bestilles der ? Kan hende det er tjenester der en kan bestille som en ikke er klar over at er kjekt å ha.

Er det mulig å bestille tjeneste der som gjør at en kan gå på nett med bilen, tenker da på vanlig surfing, youtube og slikt ?

Øybil

norwegian123

Hei, har prøvd dette nå. Funker mht. Trafikk-flyt informasjon, men Internett går ikke. På tysk konto får jeg beskjed om at ikke Internett dekning (out of country), og når jeg registrerer tilbake på norsk konto forsvinner Internett fra menyen under BMW online.

Aberg88

Dette virker rart. Du kan prøve å sende en mail til Connected drive så ordner de det eller eventuelt aktiverer det for norge. Du har jo tross alt betalt for det  :D
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Lykke

Lyder virkeligt godt! Er det også muligt at købe basispakken i app-shoppen?

Lykke

Så fik jeg prøvet det selv og kan bekræfte at det også er muligt at tilkøbe basispakken via en tysk profil  :)  ..eneste problem er at man kun kan opgive tyske adresser, så nu venter jeg spændt på om min kreditkort betaling går igennem med en tysk "billing address"

LMOR

Har ikke skjedd så mye mer i Norge, men ser nå at det står ultimo 2015 på de danske sidene og 2016 på de svenske. Får håpe vi kommer før Sverige  ;D


Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

#12
Tror ikke dette er aktuelt på i3 med bare 3G. Mest sannsynlig blir man nødt til å oppdatere telematikk-boksen til 4G-støtte før dette blir rullet ut for i3.

...og uten 4G så vil mange av disse "in-car" appene uansett være stort sett ubrukelige  ;)

LMOR

Sitat fra: bromm på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:40
Tror ikke dette er aktuelt på i3 med bare 3G. Mest sannsynlig blir man nødt til å oppdatere telematikk-boksen til 4G-støtte før dette blir rullet ut for i3.
...og uten 4G så vil mange av disse "in-car" appene uansett være stort sett ubrukelige  ;)
Tror du misforstår konseptet litt bromm. Det viktige er ikke båndbreddekrevende apper, men at vi kjøper og fornyer tjenestene via denne portalen.
F.eks. er min "Internett " tjeneste gått ut. Via Store kan jeg fornye direkte i bilen. Samme med RTTI, eller hvis en bestilte uten RTTI så kan en legge til dette enkelt.
Tror også det kommer flere smalbåndstjenester som kan være interessante å ha.
Dette er i drift nå i flere land, inkl. Tyskland og USA basert på 3G.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: LMOR på onsdag 22. juli 2015, klokken 11:25
Sitat fra: bromm på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:40
Tror ikke dette er aktuelt på i3 med bare 3G. Mest sannsynlig blir man nødt til å oppdatere telematikk-boksen til 4G-støtte før dette blir rullet ut for i3.
...og uten 4G så vil mange av disse "in-car" appene uansett være stort sett ubrukelige  ;)
Tror du misforstår konseptet litt bromm. Det viktige er ikke båndbreddekrevende apper, men at vi kjøper og fornyer tjenestene via denne portalen.
F.eks. er min "Internett " tjeneste gått ut. Via Store kan jeg fornye direkte i bilen. Samme med RTTI, eller hvis en bestilte uten RTTI så kan en legge til dette enkelt.
Tror også det kommer flere smalbåndstjenester som kan være interessante å ha.
Dette er i drift nå i flere land, inkl. Tyskland og USA basert på 3G.
Tja, hvis man bare er ute etter dette for å bestille RTTI/CD-services/Concierge/Internet så er det vel nesten like enkelt å bestille dette via forhandler eller via web-portalen (som det refereres til på mailen hvor brukerne blir varslet når tjenestene opphører - uten at det ser ut til å la seg gjøre på web-portalen pr. i dag).

Men jeg mener uansett at det er tvilsomt om at i3 får noen ytterligere oppdateringer før den blir oppgradert til 4G. I såfall burde det ha kommet for lenge siden...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA