Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fakkeltog mot Grøn kontakt

Startet av Hyperstress, onsdag 07. januar 2015, klokken 15:01

« forrige - neste »

Muffinman

Kommunikasjon er ikke Tesla sin sterke side. Dette tilfellet var i beste Komiske Ali - stil.

D.O

Hva Elon og resten rundt bordet over dammen bestemmer vet ingen før det skjer. P85D kom over natten, brun og grønn ble borte over natten.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Epleskreller

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 18. desember 2014, klokken 18:59
En  sak som jeg synes er rart er denne prisstigning  noen dager etter at de avkreftet dette til hegnaronline.no.

Les saken på nytt, han snakket i generelle termer.

Siden USD har styrket seg mot mange andre kan vi jo også se en senking av pris i USA. Blir ikke overrasket om det skjer siden bilen fremdeles er billigere i Norge.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

snurrehue

Sitat fra: christian1986 på torsdag 18. desember 2014, klokken 15:13
Det samme trodde folk etter siste prisøkningen, uten at det dempet etterspørselen noe særlig.

Registreringsstatistikk Model S i 2014:
132 stk i januar
431 stk i februar
1493 stk i mars
171 stk i april
373 stk i mai
536 stk i juni
114 stk i juli
183 stk i august
104 stk i september
36 stk i oktober
202 stk i november

Eller om vi ser det kvartalsvis:
2056 stk i Q1
1080 stk i Q2 (her har vi overgangen mellom før og etter prisstigning)
401 stk i Q3
238 stk på to første månedene i Q4

Tallenes tale er vel ganske klar? Ser vi på regnearket over bestillinger her på forumet, så ser det ikke ut til at desember blir noen enorm måned heller (kansellering på kansellering). Derimot spretter registreringene til værs når Dual kommer. Men spørs hvor mange bestillinger det blir nå fremover. Hadde en prat med to kollegaer på jobb i dag. De hadde begge vurdert Model S, men ville vente til de så hvordan Tesla fikk orden på sine barnesykdommer. Nå har de fullstendig slått fra seg kjøp med den prisstigningen vi nå fikk.

Havebigfun

Man må ikke glemme at man vurderer biler mot hverandre ved bilkjøp. Tesla økte prisene nokså moderat i forhold til kronesvekkelsen. De andre har etter sigende lavere marginer og er nødt til å øke prisene nokså snart de og- antakelig også med ca 10%- muligens mer. I såfall blir Tesla relativt sett like dyrt som før- og like attraktiv fordi driftskostnaden er lavere enn for de fleste eksosbiler fra 4-500 k oppover.
Det kjennes smertefullt akkurat nå fordi Tesla var de første i denne prisstigningsrunden. Dette er antakelig glemt om 6-8 uker når alle biler er ca 10% dyrere.

snurrehue

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 18. desember 2014, klokken 21:32
Man må ikke glemme at man vurderer biler mot hverandre ved bilkjøp. Tesla økte prisene nokså moderat i forhold til kronesvekkelsen. De andre har etter sigende lavere marginer og er nødt til å øke prisene nokså snart de og- antakelig også med ca 10%- muligens mer.

Da glemmer du noe ganske vesentlig: øvrige biler har offentlige avgifter som en vesentlig del av sin pris. I tillegg er konkurransen så sterk at det skal mye til før de engang er i nærheten av å øke prisene med 10% på bilprisen minus avgifter. Valuta har også tidligere hatt sine byks både opp og ned, uten at det har påvirket prisene i voldsomt monn.

Celter

Model S er fremdeles billigere i Norge enn i USA. Jeg tror aldri prisen blir lavere enn den er nå. Det er bare å innse at Tesla Model S er og blir en dyr bil som de fleste ikke har råd til. Synd, for jeg unner alle å eie en Model S.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA