Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av joenvaagr, onsdag 07. januar 2015, klokken 14:56

« forrige - neste »

joenvaagr

I dag kjørte jeg nesten 100 km og med 50 i beregnet rest.
Snittfarten var ca 70. Kjørte dog uten varmeapparat. Men med varme i sete og ratt. Frøs overhodet ikke. Utetemp ca -1 til +1

Hadde jeg fortsatt til batteriet ble tomt kunne det blitt en grei tur hvis man også bruker de "skjulte reservene" ? :-)
----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

Jako

Det var imponerende må jeg si, er selv utrolig skuffet over rekkevidden på min nå på vinterstid.
Nissan Leaf Tekna 2014

Mippen

Sitat fra: joenvaagr på torsdag 18. desember 2014, klokken 14:49
I dag kjørte jeg nesten 100 km og med 50 i beregnet rest.
Snittfarten var ca 70. Kjørte dog uten varmeapparat. Men med varme i sete og ratt. Frøs overhodet ikke. Utetemp ca -1 til +1

Hadde jeg fortsatt til batteriet ble tomt kunne det blitt en grei tur hvis man også bruker de "skjulte reservene" ? :-)

Syns du kan fortelle hvor du kjørte? =)
Fremtiden er elektrisk.

Trig8

Sitat fra: Jako på søndag 21. desember 2014, klokken 01:36
Det var imponerende må jeg si, er selv utrolig skuffet over rekkevidden på min nå på vinterstid.
Det er stoooor forskjell med og uten varmeapperat, spesielt om en har flere korte turer der en må varme opp fra gang til gang. På min vanlige hverdagsrunde kan jeg på sommeren ha igjen 43% på batteriet, på vinteren ned mot 20% ved bruk av varmen på 19 grader.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

Jako

Sitat fra: Trig8 på søndag 21. desember 2014, klokken 13:02
Sitat fra: Jako på søndag 21. desember 2014, klokken 01:36
Det var imponerende må jeg si, er selv utrolig skuffet over rekkevidden på min nå på vinterstid.
Det er stoooor forskjell med og uten varmeapperat, spesielt om en har flere korte turer der en må varme opp fra gang til gang. På min vanlige hverdagsrunde kan jeg på sommeren ha igjen 43% på batteriet, på vinteren ned mot 20% ved bruk av varmen på 19 grader.

Sant det, til og fra jobb stort sett og da må den oppvarmes på forhånd i disse minus tider.
Nissan Leaf Tekna 2014

emil

Sitat fra: Mippen på søndag 21. desember 2014, klokken 11:55
Sitat fra: joenvaagr på torsdag 18. desember 2014, klokken 14:49
I dag kjørte jeg nesten 100 km og med 50 i beregnet rest.
Snittfarten var ca 70. Kjørte dog uten varmeapparat. Men med varme i sete og ratt. Frøs overhodet ikke. Utetemp ca -1 til +1

Hadde jeg fortsatt til batteriet ble tomt kunne det blitt en grei tur hvis man også bruker de "skjulte reservene" ? :-)

Syns du kan fortelle hvor du kjørte? =)

Hovedsakelig flat mark og noen mil nedoverbakke på slutten?

Kjørte jo selv 100km (eller egentlig 300+ km) på lørdag. Startet med så fullt batteri jeg får på leafen og endte med "---" i rest ved hurtiglader... Da var det snakk om Arendal sentrum til Rugtvedt på lett våt E18 med CC på fartsgrensa og et par minusgrader i lufta. Litt varme i kupe og mot frontrute.

joenvaagr

Strekningen var fylkesvei i Østfold. Det er ganske flatt her nede ja :) Før jeg startet, tok jeg også 5 minutter forvarme på bilen.. Kjørte i økonomimodus også.. Kjørte så pent jeg kunne da.. Tror jeg lett kunne kjørt 140 km til sammen før skilpadda hadde kommet ? Men tørr ikke teste helt....

Enig med de andre her, om at varmeapparat sluker strøm..

Men uansett er jeg altså imponert :)


----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

m55ikael

#7
Dessverre ikke så imponerende at guess o meter ikke gjetter riktig da. Hvilket forbruk hadde du i kWt på disse 100 kilometrene?

joenvaagr

Sjekket carwings historie nå. 103 km kjøring. forbruk 13.5 kw/100 km.  Strømforbruk 13.9kw.  Reisetid 2.5 timer.
Når jeg sammenligner statistikken med dager med full varmeapparat og småkjøring, ligger forbruk på over 22 kw/100 km.

Ja, jeg er imponert. Men helt klart at det blir bedre når man kan få 200 + ærlige kilometre uten å kjøre sparebluss. Det blir vel standarden i 2017 ? Er klar for å handle ny Leaf da...



----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

emil

Sitat fra: joenvaagr på tirsdag 23. desember 2014, klokken 21:38
Sjekket carwings historie nå. 103 km kjøring. forbruk 13.5 kw/100 km.  Strømforbruk 13.9kw.  Reisetid 2.5 timer.

Var ekstremt rolig kjøring :)

Men med det forbruket så stemmer det ganske godt med rest på 50km. Men husk at det da er snakk om ned til skilpaddemodus, og de fleste har gitt opp lenge før det. Stopper du et sted mellom LBW og VLBW vil du ha kunnet kjørt ca 3 mil til.

joenvaagr

Ikke så imponert i dag da.. Full blås på  all varme og full bil. Da ble det knapt 60 km rekkevidde med 17 i rest. Snittfart på 90 km og 10 kuldegrader..

Men håper neste versjon av leaf blir mer som denne som spiser teslar til frokost....

Nissan Gtr i elversjon hadde vært noe ? :-)
----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA