Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan blir avgiftene i fremtiden?

Startet av olabt, onsdag 07. januar 2015, klokken 12:39

« forrige - neste »

Djur1

Det går ikke an å overføre reservasjonen til en 3.part? En må selv ta ut bilen og omregistere den ikke sant?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

satheesh.net

Sitat fra: Djur1 på søndag 06. mars 2016, klokken 15:57
Det går ikke an å overføre reservasjonen til en 3.part? En må selv ta ut bilen og omregistere den ikke sant?

Korrekt.

Luring

Etter å ha lest denne tråden tolker eg det dithen at ein 2 år gamal reservasjon har lite, om ingen verdi? Ein får bestilt ein X med samme levering om ein ringer Tesla i dag etter mange kanselleringer?

MeTesla

Prøv og skriv her det Tesla svarer. Mange som lurer på det. Selv tror jeg ikke det.

MeTesla

Meget høy interesse for å kjøpe reservasjoner til X om man skal tro dette som står på E34 i dag:

http://e24.no/bil/tesla/selger-reservasjonsnummer-til-tesla-model-x-for-15-000-kroner-interessen-er-helt-syk/23632396

16 annonser på Finn.no på "biler i utlandet"

ELTesla

Spørsmålet er vel om noen har fått solgt sin reservasjon?

Jeg har ikke fått med meg at noen har klart det.

Førstereis med elbil

Det ser snarere ut som det er stor pågang for å kansellere/selge sin reservasjon...

Luring

Eg fekk tilbud om å selge min 2 1/2 år gamle reservasjon for 20000,- men med arbeid og risiko fann eg ut at det ikkje var verdt det, så eg kansellerer.

Epleskreller

Sitat fra: Luring på mandag 07. mars 2016, klokken 21:34
Eg fekk tilbud om å selge min 2 1/2 år gamle reservasjon for 20000,- men med arbeid og risiko fann eg ut at det ikkje var verdt det, så eg kansellerer.

Oi, skjønner ikke at folk gidder. Det ble sagt at man får konfigurert på dagen om man drar til en Tesla-butikk..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Luring

Det står levering siste halvdel av 2016 om ein reserverer nå, men det kan jo like godt gjelde ein 3 år gamal reservasjon også det  :o ,Tesla er jo glimrende på informasjon, har fått 2 heile eposter om Model X etter eg reserverte, men når eg kansellerte var de på telefonen kjapt !

Busa

Med den elendige kronekursen som er i dag, synes jeg man får veldig lite bil for pengene (synes det var på kanten med de prisene som vi antok i 2013 når jeg reserverte), så hva er prosedyren for å kanslere reservasjonen?
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

karl100

Er det slik at de som har Signature-reservasjon må kansellere innen tidsfrist for å unngå å miste de 230 000 kronene?
Spør fordi jeg så dette:
Beställningen är lagd och de 263 000 som jag lade i reservation 2014 kan jag inte få tillbaka efter den 14:e mars...

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=3766&p=69478&hilit=signature#p69478

satheesh.net

Sitat fra: karl100 på torsdag 10. mars 2016, klokken 15:20
Er det slik at de som har Signature-reservasjon må kansellere innen tidsfrist for å unngå å miste de 230 000 kronene?
Spør fordi jeg så dette:
Beställningen är lagd och de 263 000 som jag lade i reservation 2014 kan jag inte få tillbaka efter den 14:e mars...

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=3766&p=69478&hilit=signature#p69478

Det stemmer.

Blip

Må innrømme at entusiasmen synker...

• Jeg mener fremdeles at FWD (dørene) gir flere kompromisser enn fordeler
  • Prisen for "vår" spec. har fulgt dollarkursen fra 6 til 9, dvs. fra 600.000,- til 900.000,- noe som er langt over det "fornuften" min tilsier at jeg skal bruke på bil.
  • Jeg mener det er en reell (dog liten) risiko for (sannsynlighet > 0.0) at bilen blir en flopp i Norge, rett og slett pga. dørene. For de som skal ha bilen til den "dør" er det greit, men for de som har tenkt å selge kan det bli dyrt.
  • Som andre har sagt: Outlander PHEV er plutselig et billig alternativ til halve prisen.

NB: Jeg synes fremdeles at hybrid er og blir et mellomsteg (og parallell-drift er et blindspor drevet fram av effekthungrige gubber) på veien til full-elektrisk drift. Drømmen var å være en full-elektrisk familie. Problemet er at vi trenger ny bil med god plass, tilhengerfeste OG plass til ski I DAG.

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Luring

Sitat fra: Busa på torsdag 10. mars 2016, klokken 14:03
Med den elendige kronekursen som er i dag, synes jeg man får veldig lite bil for pengene (synes det var på kanten med de prisene som vi antok i 2013 når jeg reserverte), så hva er prosedyren for å kanslere reservasjonen?

Send epost til norway@teslamotors.com og be om at de kansellerer. Sende med kontonummer du vil ha pengene inn igjen på.
Så ringer de deg sikkert for å få bekrefta at du vil kansellerer og forsøke å overtale deg til å behalde reservasjonen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA