Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan blir avgiftene i fremtiden?

Startet av olabt, onsdag 07. januar 2015, klokken 12:39

« forrige - neste »

Norx


sigurdi

Ja denne utviklingen på grafen liker jeg.
Fem dager med samme trend hadde vært supert for oss.
Ned 0,20 på den dag må jo være greit. :-)

http://www.norges-bank.no/Statistikk/Valutakurser/valuta/USD/
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Eneste posetive for oss er vel å håpe på at X blir lansert samtidig som de da gjør endringer i Design Studio.

Håper elektrisk bakluke blit tatt ut som egen option og ikke ligger sammen med interiørlys og Alcantera.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Kristian O

Design studio for X må vere like rundt hjørnet. Hadde eg hatt reservasjon på X (som eg ikkje har), hadde eg fått på plass bestillinga mi så snart som mulig etter at design studio er tilgjengelig.

Tipper Design studio er tilgjengelig i løpet av 6 dager. Andre tips?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Øyvind.h

Sitat fra: sigurdi på onsdag 29. juli 2015, klokken 11:35

Håper elektrisk bakluke blit tatt ut som egen option og ikke ligger sammen med interiørlys og Alcantera.
+ 1
El bakluke vil jeg absolutt ha. Betalingsvilje for alcantara tak=0
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. juli 2015, klokken 14:13
Sitat fra: sigurdi på onsdag 29. juli 2015, klokken 11:35

Håper elektrisk bakluke blit tatt ut som egen option og ikke ligger sammen med interiørlys og Alcantera.
+ 1
El bakluke vil jeg absolutt ha. Betalingsvilje for alcantara tak=0

Alcantara er vel standard på Model S nå, så kan vel forvente det på X og? Bare sort som må betales for.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Kristian O på onsdag 29. juli 2015, klokken 11:39
Design studio for X må vere like rundt hjørnet. Hadde eg hatt reservasjon på X (som eg ikkje har), hadde eg fått på plass bestillinga mi så snart som mulig etter at design studio er tilgjengelig.

Tipper Design studio er tilgjengelig i løpet av 6 dager. Andre tips?
Jeg tipper 2-3 uker. Da bør initiell produksjon være i gang, og Tesla vil trenge informasjon om hvilke biler de skal sette i gang med å bygge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

samotholt

Om prisene på Model X blir 15 % høyere enn dagens Model S (10% på dollarkurs og 5% på Model X tillegg) så må jeg si at mine reservasjoner henger i en veldig tynn tråd. Da snakker vi om 850k og det er mye.

Åpenbart skal man kjøre lenge for å spare inn slike beløp. Miljøaspekt er selvsagt en viktig vurdering, men når det blir slike summer kan man jo f.eks. vurdere å installere bergvarme i huset i stedet for.

Jeg er også spent på Audi Q7 Hybrid som kommer med batteri på 17 kwh, noe som holder for å kjøre elektrisk rundt 90-95% av kjøringen for oss. Det er heller ikke å stikke under en stol at de store Audiene er vesentlig bedre enn Model S (X har vi ikke sett/prøvd ennå) når det gjelder det meste bortsett fra akselerasjon og miljøvennlighet - så om Q7'en kommer i samme prislege - da vet jeg sannelig ikke.

Et alternativ er å fortsette å kjøre 2006 modell A8. Forøvrig i mine øyne også en bedre bil en Model S bortsett fra overfornevte aspekter.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Espen Hugaas Andersen

Dette er nok den siste prisøkningen før man kan konfigurere Model X, og nå virker det som de bruker dollarkurs i området av 7,6-7,7. Om de bruker samme kurs på Model X er ikke det så galt. Da kan man få en helt grei 70D med vinterdekk til i området av 650-700.000 kroner
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 10. august 2015, klokken 11:49
Dette er nok den siste prisøkningen før man kan konfigurere Model X, og nå virker det som de bruker dollarkurs i området av 7,6-7,7. Om de bruker samme kurs på Model X er ikke det så galt. Da kan man få en helt grei 70D med vinterdekk til i området av 650-700.000 kroner

Jeg ble fortalt at det antydes en startpris like under startprisen på Volvo XC90. Og den blir derfor noe dyrere enn S. I praksis koster nå en moderat utstyrt S70D 700.000 kr inkl vinterdekk. (Ihvertfall det jeg anser som moderat utsyrsmengde)
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Espen Hugaas Andersen

#118
Dette utsagnet er tydeligvis fra januar 2013: http://blogs.windsorstar.com/business/electric-tesla-model-x-to-compete-with-premium-suvs-minivans

Siden da har Elon Musk sagt "low single digit percentage" mer enn Model S. Da snakker vi i hvert fall under 5%, kanskje 2-3%.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:59
Dette utsagnet er tydeligvis fra januar 2013: http://blogs.windsorstar.com/business/electric-tesla-model-x-to-compete-with-premium-suvs-minivans

Siden da har Elon Musk sagt "low single digit percentage" mer enn Model S. Da snakker vi i hvert fall under 5%, kanskje 2-3%.

Man må vel være taktisk også og prise den slik at enkelte fortsatt velger S. Med  bare 3-4000 $/€ i differanse vil nok de aller fleste velge X og Tesla må da flytte hele produksjonskapasiteten fra "trygge og velkjente"  S og over på mer upløyd mark og X. Med de ulemper det kan få..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA