Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan blir avgiftene i fremtiden?

Startet av olabt, onsdag 07. januar 2015, klokken 12:39

« forrige - neste »

eha

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 07. august 2016, klokken 15:30
Prisøkning til høsten ?

http://www.dagbladet.no/nyheter/dollaren-skal-bli-enda-dyrere/60362987

Thor Eivind Jacobsen, selger på Skøyen, sa at "det kommer garantert en prisøkning til høsten". Ta det for det det er verdt (eller ikke verdt) med tanke på at han er en selger og dermed ønsket å få meg til å bestille her og nå.

Men jeg følger selv litt med på kronekursen og tror også sjansen er stor for en prisøkning...
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Espen Hugaas Andersen

Om det blir en prisøkning så er det i hvert fall ikke pga dagens dollarkurs. Dollaren må nok over 9-9,2 før det blir aktuelt.

Men i høst er det fint mulig at autopilot 2.0 blir tilgjengelig, og det kan komme en generell prisøkning pga dette.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øggen

Ser no, også som venta ut ifra signaler på TMC, at min bil he blitt ca 4300 dyrere. Det e pga AutoPilot pakken som det va 500$ økning på i USA. Dei bruka altså fortsatt 8,6 som faktor.
Vi kan jo spekulere villt om korfor, men det e vel økning pga fleire sensora/kamera tenke ej
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

SurSnasen

Sitat fra: Øggen på torsdag 25. august 2016, klokken 09:19
Ser no, også som venta ut ifra signaler på TMC, at min bil he blitt ca 4300 dyrere. Det e pga AutoPilot pakken som det va 500$ økning på i USA. Dei bruka altså fortsatt 8,6 som faktor.
Vi kan jo spekulere villt om korfor, men det e vel økning pga fleire sensora/kamera tenke ej

Eller at løsningen blir dyrere nå som de har brent broene til MobilEye? 

LarryF

Hva slags Vin har du, Øggen?
Har beløpet endret seg på oversikten over bilens spesifikasjon?

e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

eha

Sitat fra: LarryF på torsdag 25. august 2016, klokken 14:35

Prisen min har iallfall ikke endret seg. Bekreftet 8. august og har VIN 0177xx.

Edit: Øggen, mente du at prisen på din faktiske bestilling har endret seg, eller kun hvis du konfigurerer om igjen?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øggen

Sitat fra: LarryF på torsdag 25. august 2016, klokken 14:35

Nei, ikkje endra seg for meg, men meinte "en lik spekka bil som min"
Ser det kan misforståast.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

RonnyØ

Har en X 90D i bestilling med levering i mars/april, men er blitt litt usikker om jeg skal gå for den. Jeg har en S P90DL i dag, og planen er å bytte ut denne i Xn. Jeg er veldig usikker på om jeg skal ta tapet på den nå eller i mars, eller om jeg bare skal droppe hele Xn. Må bestemme meg i dag for å få refundert depositum.. Det er kult at det kommer noe nytt hele tiden, men når man er litt hekta, blir det dyrt! Beholde S eller ta ut X?
Husqvarna Automower 320

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Elraptus

Har XP90D blitt billigere og er Ludicrous borte fra XP90D?
Solgte min toppspekkede XP90D inkludert vinterhjul for 1.345.000 rett etter overtakelse men ser at den nå koster 1.228.000 uten vinterhjul- noen so har en forklaring på dette ?

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

rumi

De har i alle fall satt ned prisen på luftfjæring på x75d til 2500,- kr....

LarryF

Da har jo plutselig X75D blitt det desidert mest økonomiske valget. Prisforskjellen opp til 90D er nå over 100k, mens forskjellen ned til 60D bare er ca 50k hvis man inkluderer luftfjæringen. Litt snodig av Tesla å endre prisene på den måten. Ellers håper jeg også at prisøkningen på AP betyr at det kommer ny hardware og at min som enda ikke er produsert vil få AP 2.0...
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

Tin

prophan

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA