Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selge P85 nå, eller vente til rushet er over?

Startet av KrW, tirsdag 06. januar 2015, klokken 23:04

« forrige - neste »

Oreo

hehe hadde vært surt å fjerne panotaket og fått et pristillegg  :-\

Så lenge du hadde betalt depositum er du sikret gammel pris.
Når du trykker "Ferdig" kommer du tilbake til "My Dashboard" og du vil få en knapp hvor du kan bekrefte bestillingen din, slik som scrdmp jeg har vedlagt (da hadde jeg akkurat trykket "Ferdig").
Det er denne statusen du har i de 14 dagene etter du har betalt depositum til du bekrefter bestillingen din.

Mange har i paranoia og for å være 100% sikker bekreftet bestillingen sin så fort som mulig. Hadde sikkert gjort det selv, men er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg tenker ikke å sitte med to stk TMS. Men har heller ikke sagt til sjefen hjemme at jeg har lagt inn en foreløpig bestilling på bil til nesten 850k. Får jeg ikke en bra pris for min P85+ kommer jeg til å droppe P85D, enten med å kreve depositumet tilbake innen 14 dagers fristen, eller rett og slett anse det som tapt når den tiden kommer.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Mr.Hansen

Sitat fra: Oreo på fredag 19. desember 2014, klokken 09:36
hehe hadde vært surt å fjerne panotaket og fått et pristillegg  :-\

Får jeg ikke en bra pris for min P85+ kommer jeg til å droppe P85D, enten med å kreve depositumet tilbake innen 14 dagers fristen, eller rett og slett anse det som tapt når den tiden kommer.

Satt i samme situvasjon. Men jeg gamblet med depositumet og bestilte meg en ny P85D. Hvis jeg ikke hadde fått prisen jeg ville ha hadde jeg 2 valg, enten selge den nye med litt ekstra i prisen eller bare si til Tesla at jeg ikke har mulighet å ha 2 biler og tapt depositumet.

Nå slapp jeg det valget. Fikk min nye P85D til gammel pris ellers så hadde det blitt en S85D. Jeg ser meg selv som heldig og fikk solgt min P85(12.400km) til en fornuftig pris.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Jimpec

Bestillinger som er satt på HOLD - hva skjer med dem?

Jeg spør for en kollega som sier han fikk satt sin bestilling på hold tidligere i desember.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

eifi

Jeg var akkurat innom Tesla Forus (Stavanger), og de bekreftet at så lenge jeg hadde bestillingen inne før prisen gikk opp, så kunne jeg endre så mye jeg ville på ordren uten at dette skulle påvirke prisen. Jeg kan både legge til og fjerne utstyr til "gamle" priser.

Så da skal det jo være greit.

Jimpec

Sitat fra: eifi på fredag 19. desember 2014, klokken 13:09
Jeg var akkurat innom Tesla Forus (Stavanger), og de bekreftet at så lenge jeg hadde bestillingen inne før prisen gikk opp, så kunne jeg endre så mye jeg ville på ordren uten at dette skulle påvirke prisen. Jeg kan både legge til og fjerne utstyr til "gamle" priser.

Så da skal det jo være greit.

Gjelder dette uansett hvor lenge du tenker å vente med å fullføre ordren? Forståelig innenfor 14-dagers perioden, men ikke i månedsvis kanskje.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

eifi

Dette var snakk om innenfor 14 dagers perioden. Vet ikke noe om endringer utover denne tiden.

Oreo

Innen 14 dagers perioden kan du mixe så mye og ofte du vil ja (den er jo ikke bekreftet).
Etterpå er det vel skjedd at enkelte har fått gjøre forandringer, men da er du prisgitt goodwill blant servicevennlige tesla medarbeidere som kanskje ikke er overarbeidet den dagen (er min hypotese). En viss dag går bilen i status produksjon og da er det nok for sent uansett.
Når det gjelder "on hold" kan jeg tenke meg at de ikke har status som "in production", men ikke gitt at du har noen rett til å gjøre forandringer. Igjen prisgitt noen som yter extraservice.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA