Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selge P85 nå, eller vente til rushet er over?

Startet av KrW, tirsdag 06. januar 2015, klokken 23:04

« forrige - neste »

TrondW

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:47
Sitat fra: TrondW på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:41
Sitat fra: Lille Lance på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:11
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 18. desember 2014, klokken 17:20

Jeg er veldig spent på hvor mange nye P85D det kommer på Finn i februar-mars. Er vel noen som har spekulert litt og bestilt for umiddelbart salg?
You bet! Men jeg tror dette er ganske safe for de som har handla inn biler. De som har handlet fullspekka P85D snakker vi om 100K i prisgevinst. Så spørs det hva kjøpere er villig til å betale på vårparten når du kan få bilene på dagen eller bestille via Tesla og vente til høsten. Tipper et ligger ytterligere 50k å hente. Da snakker vi om et potensiale på 150k pr P85D. Sikkert som banken dette. Helmax Egon!  ;D  (dette har jeg vist hele tiden, men tror du jeg fikk ut den berømte fingern? )  :-\

Man skal alltid være optimist..men spørsmålet nok hvor mange som er i markedet for en såpass dyr bil. Er det side opp og side ned på finn.no med P85D så tror jeg faktisk man ikke skal forvente seg priser over den oppjusterte prisen som kom i natt. Kanskje knapt nok det....

Etter det jeg har fra "sikre" kilder så har det vært ganske stille hos Tesla før D-modellen kom. Tror vi begynner å nærme oss et meningspunkt. Er redd Tesla har "overetablert" salgsorganisasjonen i Norge. Med økte priser vil også "hvermannsen" dette av lasset og volumet reduseres. Dette forsterkes når det kommer MVA til neste år, selv med en redusert 6% eller 8% sats.

Tesla kan ikke leve av de forholdsvis få som skal ha TMS med "full pakke". Det er nok en grunn til at TMS 60 har økt prosentvis mindre i pris enn 85 modellen. Man må ha noe å tilby i et prisleie som "massene" er villig til å betale, selv om også denne begynner å bli i overkant dyr.
Overetablert? Du er klar over Model X og kommende Model 3?

Ja...
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

erot

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:51
Sitat fra: GreenBeHH på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:43
Snipp snapp snute, da var jeg ute av dette for en stund.
Jeg skulle slått til 15. oktober, når S60D var mulig å bestille :'(
Jeg ville ikke vært så kategorisk- og lett etter en S60 på finn- fortsatt meget fin bil med lave driftsutgifter- AWD er etter min mening litt oppskrytt- de bilene vi har erfaring med klarer seg fint på vinterføre. Selv om det er bruktbiler på Finn er de nesten nye - og Tesla er svært kulant.
Når det gjelder modellvalg tror jeg det er viktigere med 85 kWh enn med AWD- da har du et lite utvalg  :)

Det skal være visst! Har kjørt forbi mange som har stått fast i tjukk slaps siste dagene. Batterimonsteret drar seg fram over alt :)

kjolnerdomen

#77
Sitat fra: Øggen på torsdag 18. desember 2014, klokken 11:23
Sitat fra: TrondW på torsdag 18. desember 2014, klokken 10:35
Oppgraderte min S85D med vinterpakke i går...spennende å se om jeg får denne oppgraderingen og til hvilken pris...neppe aktuelt å betale ny pris for hele bilen for å få vinterpakke :-)

Samme her, men for 2 uker siden. Ikke sett eller hørt noe siden. Ønsket var videresendt  til koordinator ble meg fortalt, og han hadde  en back log på 700 saker, så det tok tid.
Gjorde det klart at om dette førte til ny pris grunnet økning i D-pakke(bestillte før  første økning) så kunne de drite i hele bestillingen. Nå er det da 2 prisøkninger jeg evt kan "forsere" om de vil selge/spiller på mitt lag

toppi

Nå må vi ikke glemme at krona godt kan finne på komme til å styrke seg igjen.
Og noen overrtablering tror jeg ikke på.
Er jo ikke først og fremst en salgsorganisasjon Tesla bygger opp (salg er på nett), men servicesentere.

Kommer nok fort noen tusen X til Norge, når den kommer, selv på dagens kurser. Er nok folk med penger til det..
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

krl

Da er det vel bare å redusere på antall utsalgssteder... Blir neppe mye å gjøre etter mai når siste bil til gammel pris er levert. Bortsett fra å bytte drive units! Får satse på at kronekursen bedrer seg igjen.

turfsurf


Sitat fra: krl på torsdag 18. desember 2014, klokken 22:10
Da er det vel bare å redusere på antall utsalgssteder... Blir neppe mye å gjøre etter mai når siste bil til gammel pris er levert. Bortsett fra å bytte drive units! Får satse på at kronekursen bedrer seg igjen.

Tviler jeg stert på, Tesla satser nok mere langsiktig. Først kommer X som er en bil som man må langt over millionen for å finne konkurenter til (X5,Q7,XC90), og etter det kommer Model 3 som sannsynligvis vil være rimelig nok med sterk eller svak krone. P85D kommer nok uansett til å selge litt, du får ikke mange fossiler i den klassen med samme ytelse til millionen. S85D kommer kanskje til å bli vanskeligere å selge, men det går da mange nok biler i 7-800kkr klassen og.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:11
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 18. desember 2014, klokken 17:20

Jeg er veldig spent på hvor mange nye P85D det kommer på Finn i februar-mars. Er vel noen som har spekulert litt og bestilt for umiddelbart salg?
You bet! Men jeg tror dette er ganske safe for de som har handla inn biler. De som har handlet fullspekka P85D snakker vi om 100K i prisgevinst. Så spørs det hva kjøpere er villig til å betale på vårparten når du kan få bilene på dagen eller bestille via Tesla og vente til høsten. Tipper et ligger ytterligere 50k å hente. Da snakker vi om et potensiale på 150k pr P85D. Sikkert som banken dette. Helmax Egon!  ;D  (dette har jeg vist hele tiden, men tror du jeg fikk ut den berømte fingern? )  :-\

Jeg er mer og mer glad for at jeg kjøpte min fullspeccede P85+ i fjor høst for 730k. Nå koster en tilsvarende utstyrt S85 (ikke D) 745k...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

#82
Sitat fra: TrondW på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:41
Etter det jeg har fra "sikre" kilder så har det vært ganske stille hos Tesla før D-modellen kom. Tror vi begynner å nærme oss et meningspunkt. Er redd Tesla har "overetablert" salgsorganisasjonen i Norge. Med økte priser vil også "hvermannsen" dette av lasset og volumet reduseres. Dette forsterkes når det kommer MVA til neste år, selv med en redusert 6% eller 8% sats.

Tesla kan ikke leve av de forholdsvis få som skal ha TMS med "full pakke". Det er nok en grunn til at TMS 60 har økt prosentvis mindre i pris enn 85 modellen. Man må ha noe å tilby i et prisleie som "massene" er villig til å betale, selv om også denne begynner å bli i overkant dyr.

De trenger nok hele dagens organisasjon og mye mer til når Model 3 er klar.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leif1

De fleste med en Model S sitter nok på den grønne gren, prismessig.
Billigste 85 på Finn er vel annonsert for rundt 550"
(Og det er billig i dagens marked.)
Konvertitt fra S til X

Amoss

Sitat fra: turfsurf på torsdag 18. desember 2014, klokken 22:38
... og etter det kommer Model 3 som sannsynligvis vil være rimelig nok med sterk eller svak krone.

Nja... Tidligere var jo USD35k ikke langt i fra 200k NOK, og med transport/Europatillegg regnet jeg med en pris her til lands på rundt 250k. Men nå må man nesten (om ikke kronen styrker seg igjen) se for seg en pris på rundt 300k NOK i basis versjon, og da begynner veien å bli lang ned til en Leaf dersom de klarer å fortsette å holde seg rundt 200k NOK, og kommer med disse utvidede batteripakkene de har snakket om. 100k kan fort bli litt mye å betale for å få tilgang til SC nettet :p

Men det er lenge til dette er aktuelt, og mye kan skje innen den tid :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jkm

Sitat fra: eadie på torsdag 18. desember 2014, klokken 14:44
Sitat fra: bjoris på torsdag 18. desember 2014, klokken 14:35
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 18. desember 2014, klokken 14:28
Jeg testet bilen min, den er gått opp fra 561k (inkl. early adopter rabatt) til 681k.. Nå har det kommet litt mere utstyr i tech -pakken i form av elspeil, autopilot etc. Men er ikke langt unna at den har hatt null i verdifall.

Forstår ikke disse regnestykkene, dere tar vel ikke med interiørpakken til 28.000?

Dette med interiørpakken er litt spesielt.
Jeg har det som het "lyspakke" i min S85 som ble bestilt i sept 2013, levert mars 2014.
Dvs lys i coupe, under armlener, etc. Men ikke utvidet skinnpakke.
Nå er dette slått sammen til en pakke, så det er ikke direkte sammenliknbart.
Husker ikke helt, men mener at Lyspakken var en 5-6000kr den gangen.

Jeg sjekket fakturaen lagret på "Mine dokumenter" under "My Tesla" fra min S85 levering i mars. Der var lyspakken prissatt til kr. 2.300,-. Skal man ha lyspakken nå så inngår den i interiørpakken, nå prissatt til kr. 31.000,-, prisen var kr. 28.000,- før justeringen. Jeg kontaktet Tesla ifbm P85D bestillingen min og lurte på om det var mulig å skille ut lyspakken da jeg ikke ønsket skipsgulv og alcantara på dashbord eller hvor det var og å betale betale kr. 28.000,- var litt drøyt for å få litt lys på natterstid i kupeen. Jeg fikk til svar at lyspakken kunne ikke skilles ut av produksjonslinjen og ettermontering var heller ikke mulig. Da blir det ikke noe fancy interiørbelysning natterstid i min P85D. Jeg får være fornøyd med at jeg bestilte min P85D i tide og at den i dag økte med kr. 75.000,- i verdi.

Tesla P85D

Bestilte en P85D i oktober da den ble tilgjengelig på hjemmesiden til tesla og depositum er betalt og alt i orden.
16 des, altså dagen før prisoppgangen så la jeg inn bestilling på enda en P85D og fikk samme dag epost med beskjed om og overføre depositumet på 15.000,- til Tesla sin konto i DNB. Overføringen ble ikke gjort den dagen og dagen etter kom prisoppgangen. Jeg har forstått det på en Tesla ansatt at jeg ikke får bilen til gammel pris, selv om "bestillingen" ble gjort før prisoppgang. Mener å huske at det var noen som gjorde akkurat det samme i fjor rett før prisoppgang men som ikke hadde betalt inn depositumet men som alikevell fikk bilen till gammel pris hvis dem betalte inn depositumet. Noen som vet?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

pej

Sitat fra: Neon på fredag 19. desember 2014, klokken 06:53
Bestilte en P85D i oktober da den ble tilgjengelig på hjemmesiden til tesla og depositum er betalt og alt i orden.
16 des, altså dagen før prisoppgangen så la jeg inn bestilling på enda en P85D og fikk samme dag epost med beskjed om og overføre depositumet på 15.000,- til Tesla sin konto i DNB. Overføringen ble ikke gjort den dagen og dagen etter kom prisoppgangen. Jeg har forstått det på en Tesla ansatt at jeg ikke får bilen til gammel pris, selv om "bestillingen" ble gjort før prisoppgang. Mener å huske at det var noen som gjorde akkurat det samme i fjor rett før prisoppgang men som ikke hadde betalt inn depositumet men som alikevell fikk bilen till gammel pris hvis dem betalte inn depositumet. Noen som vet?

Hvis du fortsatt har den originale konfigurasjonen lagret vil du kunne betale depositum med visa og få den gamle prisen. Gjorde det samme dagen etter oppgangen. MEN du må ikke lagre konfigurasjonen på nytt. Slik går du fram:

Trykk på betal og be om overføring (ikke Visa). Da får du en mail med et vedlegg som bekrefter prisen og kontrakten som ligger lagret.

Gå inn på nytt og neste gang velger du Visa. Nå som du vet prisen som ligger inne, kan du betale depositumet. Hvis du åpner designet på bilen er prisen endret, men du må ikke trykke "Ferdig" da lagres den nye prisen.  Håper dette hjelper.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

eifi

#88
Sitat fra: pej på fredag 19. desember 2014, klokken 07:24

Hvis du fortsatt har den originale konfigurasjonen lagret vil du kunne betale depositum med visa og få den gamle prisen. Gjorde det samme dagen etter oppgangen. MEN du må ikke lagre konfigurasjonen på nytt. Slik går du fram:

Trykk på betal og be om overføring (ikke Visa). Da får du en mail med et vedlegg som bekrefter prisen og kontrakten som ligger lagret.

Gå inn på nytt og neste gang velger du Visa. Nå som du vet prisen som ligger inne, kan du betale depositumet. Hvis du åpner designet på bilen er prisen endret, men du må ikke trykke "Ferdig" da lagres den nye prisen.  Håper dette hjelper.

Er du helt sikker på dette? Er det noen som har forsøkt?
Jeg har en bestilling inne til gammel pris, men som ikke er bekreftet enda. Jeg la inn visa kortinfo når bestilling ble gjort. Jeg har vært inne på designsiden nå etter prisjustering, og forsøkt å endre oppsett, og da er det fremdeles gamle priser, men jeg har ikke trykket "Ferdig", i frykt for at det skal skje noe med prisene. Den ligger nå inne med panoramatak, men dette ville jeg fjernet fra bestillingen viss det var mulig. Men dersom det er slik at prisene endres gjør jeg selvfølgelig ikke dette.

Tesla P85D

Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA