Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selge P85 nå, eller vente til rushet er over?

Startet av KrW, tirsdag 06. januar 2015, klokken 23:04

« forrige - neste »

Lille Lance

Fikk ikke ut finger'n mht bestilling ny P85D. Får leve (lykkelig) videre med min P85  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Sjøhyene

Min S85 som kostet 600k for litt over ett år siden koster nå ca 720k, dog med noen forbedringer da så klart.
Hadde aldri kunnet betale så mye for en bil, så usikker på om jeg i det hele tatt hadde kjøpt en Tesla med dagens priser. Måtte blitt en ribbet S85 i så fall, da S60 er utelukket.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Mr.Hansen

Men brugt markedet burte bli bedere nå, da flere ikke har råd til ny så ser de etter brugt. Mann får enda en meget bra brugt Tesla til fornuftig pris.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

TEK

Har tesla folket blitt så mobbet i det siste så det er greit å mobbe sine egne, bare fordi rekkevidden er 500/390=0.78, og den er litt treigere på SC.

Jeg er superfornøyd med min S60.

Kallagtunet

Sitat fra: TEK på torsdag 18. desember 2014, klokken 10:57
Har tesla folket blitt så mobbet i det siste så det er greit å mobbe sine egne, bare fordi rekkevidden er 500/390=0.78, og den er litt treigere på SC.

Det vil jeg tro, men en 85 går jo i praksis ikke så langt som 39 mil på en landing (i alle fall etter alle software forbedringene som er kommet...) forholdstallet er kanskje det samme om ikke bedre for S60, så det er nok du som kan mobbe oss...

Cowboystrekk

Enig ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Øggen

Sitat fra: TrondW på torsdag 18. desember 2014, klokken 10:35
Oppgraderte min S85D med vinterpakke i går...spennende å se om jeg får denne oppgraderingen og til hvilken pris...neppe aktuelt å betale ny pris for hele bilen for å få vinterpakke :-)

Samme her, men for 2 uker siden. Ikke sett eller hørt noe siden. Ønsket var videresendt  til koordinator ble meg fortalt, og han hadde  en back log på 700 saker, så det tok tid.
Gjorde det klart at om dette førte til ny pris grunnet økning i D-pakke(bestillte før  første økning) så kunne de drite i hele bestillingen. Nå er det da 2 prisøkninger jeg evt kan "forsere" om de vil selge/spiller på mitt lag

moso

Jeg har også lagt til hifi pakken etter bestilling. Fått samme tilbakemelding om at det er meldt inn og at det ikke er noen grunn til bekymring selv om det nå er gått 6 uker siden endringen ble meldt fra min side og ingen formell bekreftelse er mottatt ennå. Tar for gitt at pakken blir lagt til med pris som for 6 uker siden og at det ikke gir endring på andre elementer i bestillingen.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

B_Tesla

680 for Enterprise idag. "Tjent" 60k på en mnd. Er nesten et års prisfall.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

tjomswrx

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 18. desember 2014, klokken 08:03
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 18. desember 2014, klokken 00:33
Mindre økning enn mange hadde fryktet. Tror salget stopper litt opp nå en periode.. Så begynner det på nytt igjen, slik som sist :-)

Jeg tipper nedgangen blir mer markert nå. Skal man ha en AWD 85kwh med bare noe av det mest nødvendige  ekstrautstyret er man nå raskt oppe i 700k. Tror differansen fra 600k til 700k blir tøff for mange. Kan fort bli mer fristende å kjøpe en brukt S85 til ca 500k.

Enig!
S85

Øyvind.h

Hvem mobber S60? Ser en som skriver at S60 er utelukket, men det er den jo for meg også uten at jeg føler jeg mobber de som har et annet behov enn meg?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gressvikingen

Følte at noe var i gjære ja. Ble veldig rastløs og fikk noen rare ticks. Bestilte derfor en P85D i går.  :)
Jeg er blitt bra igjen nå...
P85D"+"

SimenT

Maken til flaks jeg har. Spontant la jeg inn depositum på 15 000 som ble bekreftet i går. Jeg er lykkelig. Kjipt at Model X blir for dyr nå. Hva med de som har depositum der når prisen er ukjent enda
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

MR Tesla

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 18. desember 2014, klokken 10:36
Fikk ikke ut finger'n mht bestilling ny P85D. Får leve (lykkelig) videre med min P85  8)

Du kan få kjøpe en av meg til 20K under dagens pris ;D

Kimpala

Syns jo det er fint med tanke på bruktprisen på S'n min men ikje bra med tanke på prisen på X'n! Kanskje det går opp i opp?!
No worries, er heelt komfortabel med å beholde S hvis X'n blir for dyr :)
X
3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA