Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Egolf uten VP er ingen "langveiscruiser" om vinteren

Startet av Ohm, tirsdag 06. januar 2015, klokken 21:45

« forrige - neste »

mihkku

Er blitt anbealt Gtechniq behandling. Kom på 7500,- for hele bilen utvendig, felgene og interiøret :)

Golfen

Mange med erfaringer innen polering og lakkbehandling her inne. Jeg bestilte bilen med Autoglym lifeshine behandling fra Møller. Noen som har erfaring med denne behandlingen?

Sidewinder

Sitat fra: Golfen på onsdag 28. januar 2015, klokken 07:16
Mange med erfaringer innen polering og lakkbehandling her inne. Jeg bestilte bilen med Autoglym lifeshine behandling fra Møller. Noen som har erfaring med denne behandlingen?


Fant denne youtube videoen



Virker jo bra, livstidsgarnti iflg filmen.
Hva er prisen på en slik behandlig?

afo

Jeg ringte Alienautospa fordi det lå nært jobben. Men etter samtale og litt googlesøk ble valget lett.  Ganske godt å levere bilen til en som det virker som har skikkelig peiling. Er samme person som selger produkter til gutta på detailers club, så du får gode råd til valg av behandlig osv. http://www.detailersclub.no/forum/topic/18360-tilbakemeldingstraad-til-alien-autospa/
Kan legge alt fra modesta (dyrt) til GTechniq og Polishangel cosmic (som jeg valgte).

https://www.youtube.com/watch?v=aPFK2KoUiUE&x-yt-ts=1422327029&x-yt-cl=84838260&feature=player_embedded

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

alagerqv

Jeg har hatt både Permashine og Ditec. Min erfaring er at Ditec er best, kanskje nettopp pga den regelmessige etterbehandlingen.

Min VW Sharan med Permashine er ikke på langt nær så enkel å holde ren som min VW Golf med Ditec har vært.

Fikk akkurat ny e-Golf denne uken, og den kom med Ditec... For oss med e-bil, så er det uansett momsfritt om du bestiller det via Møller.

Sidewinder

Kan man selv polere en bil som er ditec behandlet?
Min ble behandlet for 2-3mnd siden, men har fått en godel småriper ..
Isåfall hvilken polish kan man bruke som ikke skader ditec behandlingen?

Resistes

Sitat fra: afo på onsdag 28. januar 2015, klokken 12:41
Jeg ringte Alienautospa fordi det lå nært jobben. Men etter samtale og litt googlesøk ble valget lett.  Ganske godt å levere bilen til en som det virker som har skikkelig peiling. Er samme person som selger produkter til gutta på detailers club, så du får gode råd til valg av behandlig osv. http://www.detailersclub.no/forum/topic/18360-tilbakemeldingstraad-til-alien-autospa/
Kan legge alt fra modesta (dyrt) til GTechniq og Polishangel cosmic (som jeg valgte).

https://www.youtube.com/watch?v=aPFK2KoUiUE&x-yt-ts=1422327029&x-yt-cl=84838260&feature=player_embedded



Ikke la dere lure av lighter testen eller flamme testen , den har ingenting med virkeligheten å gjøre , det er kun et salgstriks . Vi har 4 typer coatinger fom alle er 9H i hardhet og kan gjøre sånne liksom tester med alle. De produktene du kan kjøpe som forbruker er mini versjoner av pro produktene .
Opti Coat har Gloss coat til forbruker , Gtechnic har C1, Cquartz har UK .
Ingen av produktene vanlige forbrukere får kjøpt kan måle seg i styrke eller levetid. Vi har 2 som er 5 år , GTechnic Crystal Serum som er 7 år garanti, Opti Coat Pro er 5 år garanti men holder gjerne dobbelt så lenge.
Resultatet på en lakkforsegling uansett er avhengig av forarbeidet , der ligger det mye arbeid .
Er på dag 2 nå med polering av en Tesla som skal ha  Opti Coat Pro Plus og håper eg kommer hjem før kvelden er omme. Ditec / permashine/ evershine / Tefcar / diamondbrite /meguiars/cosmic er ikke i kategorien som keramiske lakkforseglinger , de er helt avhengig av lett håndtering og etterbehandlinger som faktisk gjør de dyrere etter en 5-6 år og de tåler ikke halvparten av hva pro keramiske gjør. Sånne lettere coatinger bruker vi knapt nok en time på legge, med kaffepause. :)
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Sidewinder

Sitat fra: Resistes på lørdag 16. mai 2015, klokken 18:19
Sitat fra: afo på onsdag 28. januar 2015, klokken 12:41
Jeg ringte Alienautospa fordi det lå nært jobben. Men etter samtale og litt googlesøk ble valget lett.  Ganske godt å levere bilen til en som det virker som har skikkelig peiling. Er samme person som selger produkter til gutta på detailers club, så du får gode råd til valg av behandlig osv. http://www.detailersclub.no/forum/topic/18360-tilbakemeldingstraad-til-alien-autospa/
Kan legge alt fra modesta (dyrt) til GTechniq og Polishangel cosmic (som jeg valgte).

https://www.youtube.com/watch?v=aPFK2KoUiUE&x-yt-ts=1422327029&x-yt-cl=84838260&feature=player_embedded



Ikke la dere lure av lighter testen eller flamme testen , den har ingenting med virkeligheten å gjøre , det er kun et salgstriks . Vi har 4 typer coatinger fom alle er 9H i hardhet og kan gjøre sånne liksom tester med alle. De produktene du kan kjøpe som forbruker er mini versjoner av pro produktene .
Opti Coat har Gloss coat til forbruker , Gtechnic har C1, Cquartz har UK .
Ingen av produktene vanlige forbrukere får kjøpt kan måle seg i styrke eller levetid. Vi har 2 som er 5 år , GTechnic Crystal Serum som er 7 år garanti, Opti Coat Pro er 5 år garanti men holder gjerne dobbelt så lenge.
Resultatet på en lakkforsegling uansett er avhengig av forarbeidet , der ligger det mye arbeid .
Er på dag 2 nå med polering av en Tesla som skal ha  Opti Coat Pro Plus og håper eg kommer hjem før kvelden er omme. Ditec / permashine/ evershine / Tefcar / diamondbrite /meguiars/cosmic er ikke i kategorien som keramiske lakkforseglinger , de er helt avhengig av lett håndtering og etterbehandlinger som faktisk gjør de dyrere etter en 5-6 år og de tåler ikke halvparten av hva pro keramiske gjør. Sånne lettere coatinger bruker vi knapt nok en time på legge, med kaffepause. :)

Kan godt tro på det du sier...
Jeg synes lakken tåler utrolig lite. Virker som den er så tynn at hvis man ser hardt nok på den.
Vet du om ditec behandlingen blir ødelagt om man polerer med en snill voks på den selv?

Har lite lyst å legge igjen x antall tusen igjen for lakkforsegling

Resistes

Ville gått for Gtechnic C1 + C2 hos Bilnerden om du vil forsøke selv , Optimum Gloss Coat er også veldig lett å legge med 2 år levetid. Det er en keramisk forsegling som holder helt greit , men er redusert i forhold til pro . Gloss Coat er superblank og vannavstøtende som få.
http://www.autopia.org/forums/detailing-product-reviews/46367-review-optimum-gloss-coat.html
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

mihkku

Har Crystal Serum og allerede riper her og der, så beskyttelsen kan diskuteres, men beskytter helt klart bra mot mindre vaskeriper

Resistes

Sitat
Kan godt tro på det du sier...
Jeg synes lakken tåler utrolig lite. Virker som den er så tynn at hvis man ser hardt nok på den.
Vet du om ditec behandlingen blir ødelagt om man polerer med en snill voks på den selv?

Har lite lyst å legge igjen x antall tusen igjen for lakkforsegling

Tror du mener å legge voks , det tåler alle med untak av att noen syntetiske vokser som feks Rejex får kortere levetid.
Men så er det jo sånn med disse som har etterbehandlinger hele tiden att de er veldig nøye på att man kun
bruker deres egne produkter , helt ned til såpe .
Polere er en annen operasjon og poleringsmiddelet har slipekorn (flytende sandpapir) og ingen lakkforseglinger
godkjenner polering.
Men litt voks kan ikke skade. Om den det gjør hadde eg lett fjernet eksisterende og lagt på feks Gtechnic  C1.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

elektro

Får e-golfen på tirsdag, vurderer om jeg skal investere i lakkforsegling. Har det noe å i om jeg venter en mnd. eller to eller bør jeg gjøre det med én gang?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Sidewinder

Sitat fra: elektro på søndag 17. mai 2015, klokken 09:59
Får e-golfen på tirsdag, vurderer om jeg skal investere i lakkforsegling. Har det noe å i om jeg venter en mnd. eller to eller bør jeg gjøre det med én gang?

Jeg ventet 1,5uke før jeg dro for å få det utført (ditec)
Da skulle de ha 2000.- ekstra for lakkrens
Så det er kanskje greit å få det gjort med engang.

Resistes

Ta en titt på sida vår om du vurderer lakkforsegling, vi har rabatt til el bil folket.
http://opticoat.no
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA