Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En real vintertest

Startet av HoeggenEL, mandag 05. januar 2015, klokken 22:52

« forrige - neste »

HoeggenEL

-11 grader i dag, og varmetrådene i bakruta virker ikke.
Aktiverte bakrutevarme på vei til jobb.
Etter ca 10 min skrudde varmen seg av selv, men det var ingen antydning til tining. Skrudde på varme igjen, og nye minutter gikk uten effekt.
Første mistenkte er sikring, men finner ikke sikringen for "rear window defroster". Ikke kommet gjennom på tlf til Witro enda, så er åpen for tips.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Thomas Parsli

Det er verd å sjekke om det er dårlig kontakt (varmetrådene i bakvinduet får jo strøm...).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

HoeggenEL

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 17. desember 2014, klokken 10:32
Det er verd å sjekke om det er dårlig kontakt (varmetrådene i bakvinduet får jo strøm...).

Thomas

Har fått time til Witro i morgen.
Finner ikke tilkoblingen for varmetrådene.
Ser at energiforbruket under "Annet" øker med 200-250W når bakrutevarmeren er "aktivert". Men det er muligens speilvarmeelementene. I motsatt fall er det estimert og ikke målt effekt som vises i Energiinformasjonsvinduet.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA