Hovedmeny

Inneluft/uteluft

Startet av Ona IX, onsdag 17. desember 2014, klokken 04:42

« forrige - neste »

Ona IX

Har flere ganger market at selv om varmeapparatet er skrudd så blåser det I sideåpningene (de som peker mot vinduet). Jo fortere jeg kjører, desto kraftigere blåser de. Men! Hvis man skrur på resirkuleringen av luft, så stopper de å blåse, noe som får meg til å tenke på rekkevidde. Vi er vel en liten slant som prøver å trekke ut noen ekstra meter av bilen, selv hvor lite man får. Når man setter varmen på f.eks. 20*c, og når den har nådd temp, skrur man av hele greia, for å spare strøm. På og av bruker mindre enn konstant på har jeg merket. Men hvis man I tillegg skrur på resirkulering når man har varmet opp kupeen, så vil man ikke få trekk utenfra/kald luft. Og man klarer kanskje å spare inn noen watt.

Jeg er ikke interessert I å høre om de som syntes dette er tull og hvis ikke man kan bruke varmeapparatet hvert sekund så hadde de ikke kjøpt bilen. (da kan du heller bare fortsette å bruke bilen som du vil og ikke tenke på at andre tenker annerledes enn deg)

OlavEmil

Ein fordel med dette kan kanskje vere at ein slepp at vindauga doggar seg til etter fem minutt utan klimaanlegget på? Det var iallefall ei plage med Leafen når ein måtte (les: MÅTTE) spare straum, og måtte sitje med nalen på isskrapa for å fjerne dogg kontinuerleg.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Ona IX

Jeg merket ikke noe spesiell forskjell når jeg kjørte med og uten, tok ikke kortere tid før rutene dugget igjen. Men planen nå er å kjøpe en torrbollen, så slipper jeg kanskje at vinduene dugger!

Strøm Tycoon

Sitat fra: Ona IX på onsdag 17. desember 2014, klokken 04:42
Har flere ganger market at selv om varmeapparatet er skrudd så blåser det I sideåpningene (de som peker mot vinduet). Jo fortere jeg kjører, desto kraftigere blåser de. Men! Hvis man skrur på resirkuleringen av luft, så stopper de å blåse, noe som får meg til å tenke på rekkevidde. Vi er vel en liten slant som prøver å trekke ut noen ekstra meter av bilen, selv hvor lite man får. Når man setter varmen på f.eks. 20*c, og når den har nådd temp, skrur man av hele greia, for å spare strøm. På og av bruker mindre enn konstant på har jeg merket. Men hvis man I tillegg skrur på resirkulering når man har varmet opp kupeen, så vil man ikke få trekk utenfra/kald luft. Og man klarer kanskje å spare inn noen watt.

Jeg er ikke interessert I å høre om de som syntes dette er tull og hvis ikke man kan bruke varmeapparatet hvert sekund så hadde de ikke kjøpt bilen. (da kan du heller bare fortsette å bruke bilen som du vil og ikke tenke på at andre tenker annerledes enn deg)

Har du skrudd av Heater, eller hele anlegget?

Jeg merker ingen luft om sistnevnte er deaktivert, men om bare varmen (Heater) er slått av, så går fortsatt vifta.

Ona IX

Sitat fra: Dawg Dee-Lux på onsdag 17. desember 2014, klokken 19:30
Har du skrudd av Heater, eller hele anlegget?

Jeg merker ingen luft om sistnevnte er deaktivert, men om bare varmen (Heater) er slått av, så går fortsatt vifta.

Hele anlegget, og merker det ikke spesielt før du kommer opp i 60-80kmt. Merker det ikke fra noen andre steder enn venstre "vifteåpning" (den som peker mot vinduet i døren)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA