Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Montering av dashcam.

Startet av Torpedo Ted, søndag 04. januar 2015, klokken 22:13

« forrige - neste »

Dennis

Er 0-100 eller 0-60 tiden man oftest får demonstrert. Er aks fra stillestående man kjenner best og det mange synes er gøy. 1.25g mot 0.6g merker man godt forskjell på ;)

Driver med banekjøring men har ikke kjøpt Tesla for å bruke den til det, for det er ikke nærheten eller tiltenkt slik bruk :)

Øyvind.h

#61
Sitat fra: Haldenser på tirsdag 06. januar 2015, klokken 19:47
Tror du missforstår. Jeg er absolutt ikke imot biler med bra effekt, og setter selv pris på muligheten for rask og kontrollert forbikjøring samt innfletting i køer/kryss osv. Men det å diskutere 0-100 tider og hvor mange tideler raskere osv her i Norge er meningsløst. Ja du kan skyte fart fra 0-50 i enkelte kryss om trafikken tillater det, men håper ikke dette er årsaken til at du kjøper en Model S?
Holder du på med banekjøring så får du sikkert valuta for pengene, men det gjør vel de færreste her.
1. Er det noe Model S ikke er så er det banebil
2. Man kan helt fint leke seg litt med bilens rå ytelser uten at det er hverken farlig eller ulovlig. Hverdags-ytelse er jo der Model S briljerer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Alpha

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 06. januar 2015, klokken 19:47
Tror du missforstår. Jeg er absolutt ikke imot biler med bra effekt, og setter selv pris på muligheten for rask og kontrollert forbikjøring samt innfletting i køer/kryss osv. Men det å diskutere 0-100 tider og hvor mange tideler raskere osv her i Norge er meningsløst. Ja du kan skyte fart fra 0-50 i enkelte kryss om trafikken tillater det, men håper ikke dette er årsaken til at du kjøper en Model S?
Holder du på med banekjøring så får du sikkert valuta for pengene, men det gjør vel de færreste her.
Tesla Model S er en tøff bil med imponerende ytelse, men til banekjøring er den ubrukelig. :)

Haldenser

Beklager men uttrykte meg feil, men poenget var at bilens fulle potensiale får man best testet under kontrollerte former ala Rudskogen osv
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

fonberg

...er at vi har en litt krevende vei frem til huset. Jeg var spent på S85 RWD sine vinterkjøreegenskaper, men den har overbevist meg med god margin! Sist vinter hadde jeg aldri problemer med å komme meg hjem med TMS-en. Tross dette greide jeg ikke å styre meg, men bestilte ny S85 med D i oktober. (Og for noen dager siden måtte jeg for første gang prøve flere ganger før jeg kom meg opp veien hjem med RWD-en.)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

I går fikk jeg virkelig testet bilen på veien opp fra kontoret. Et par hundre meter i motbakke og plussgrader hadde gjort at resterende snø hadde svelt opp til 10-15cm og bilen brøt selvfølgelig gjennom. En kollega kjørte opp med en firehjulsdrevet pickup før meg og var slettes ikke sikker på at han skulle komme opp mens det stod på. Selv holdt jeg på en halvtime og gjorde 15-20 forsøk og brøt gjennom noen meter videre for hvert forsøk. Nervepirrende siden det var om å gjøre å holde lengst mulig slik at det ble noen meter mer enn forrige gang, og samtidig stoppe før bakenden spant seg så mye til siden at eneste vei bakover ble grøfta. Kom meg opp til slutt takket være noen tre som hang litt over veien på midten. Der var det mindre snø slik at hjulene fikk litt tak i grus. Uten det ville ikke dette gått. Med en D ville det gått på første forsøk.

Så neste vinter kan jeg se an føret, og velge mellom S85D og P85 deretter :)

BMW850

Dennis: "P85 har alt for dårlig grep og 0-100 på 4.4 (under helt optimale forhold) føles veldig tregt sammenlignet mot 3.4"

Ærlig talt, jeg personlig har fått flere høye bøter og sogar mistet lappen ett par ganger gjennom årene for helt ufarlig hastighet "noe" over fartsgrensa i under sikre forhold. Mulig jeg har blitt for voksen nå men i det landet her hvor politiet åpenbart er mer opptatt av å få inn kroner i statskassa enn trafikksikkerhet duger P85 mer enn nok. Kjørte inn/ut på motorvei i går da jeg hadde en 30 mils tur. Alt annet står stille i forhold hvis du drar på i akselerasjonsfeltet. 0-60 eller 100 er egentlig bare teit og barnslig. Når du en sjelden gang ser noen som drar full pinne fra stillestående begynner jeg egentlig å lure på om det er en 18 åring eller noe sånt. Beklager om jeg tråkker på noen tær men dette er ihvertfall min mening.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øyvind.h

Har passert 30, men gleden ved akselerasjon har jeg ikke mistet. Den forsvinner nok ikke før jeg ligger under bakken :)
Men jeg har S85, og den sparker heftig nok for meg pt.

Godt mulig det er barnslig å akselerere hardt, men jeg blir nok ikke voksen på det området de nærmeste tiårene :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

BMW850

Hehe, håper du fikk med deg det jeg skrev. Har på ingen måte mistet gleden jeg heller. Har tung motorsykkel, BMW V12 (som forøvrig ikke er det samme lenger etter Tesla  :'( ). Jeg snakker om 0-100 hysteriet og 3,4 kontra 4,4 eller hva det var ;) Akselere hardt er tingen men der det passer seg!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA