Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: eeVee elbil 85 900,-

Startet av Paulro, lørdag 03. januar 2015, klokken 19:03

« forrige - neste »

Paulro

Hei!
Har en think city 2010 mod. To ganger har bremsene plutselig blitt veldig "tunge" de virker, men jeg må trø til alt jeg kan. Etter at bilen har stått parkert et par dager har "bremseservo" kommet tilbake og bremsene fungert som de skal. I dag skjedde det igjen for tredje gang. Noen som har erfaring med noe lignende?
hva kan det være?
mvh
Paulro

Go-carter

Dårlig kontakt og/eller sviktende bremseservopumpe?

Den står på tre fjærende ben på toppen av motorrommet(veldig enkel å se) og durer/dirrer fælt når du trykker på bremsen, og ved oppstart av bilen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

nagela

"Styre-elektronikken" for vakuumpumpen sitter under et plastdeksel forseglet med silikon. (På selve pumpen)
Det ble sendt ut en melding fra Think til alle verksteder i 2010 om at denne måtte tettes ennå bedre.
Det var utført på min, men allikevel når min pumpe begynte å få problemer og til slutt sluttet å virke og jeg åpnet dekselet så var den full av "guff" ( Blanding av vann og fett )

Renset alt nøye med "Elektronikkrens", blåste tørt, og sprayet etter med en isolerende lakk for elektronikk. (Siste er trolig ikke nødvendig)

Etter dette har den fungert fint igjen.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

SplitPersonality


Vacuumpumpa fra sveitsiske MES-DEA er ikke så driftsikker som man skulle ønske... Denne har havarert på flere biler og må egentlig byttes. Mange TH!NKer har blitt, og blir, delebiler på grunn av batteri...eller PCU eller bakaksling, så det finnes brukte, gode slike vacumpumper å kjøpe der ute. På Gen0 biler er pumpen enkeltvirkende og går ergo nesten hele tiden, deretter ble den dobbeltvirkende. Disse kan brukes om en annen og byttes veldig lett på et kvarter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA