Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drivknuter/ledd - noen som har fått byttet/fikset?

Startet av anders panders, lørdag 03. januar 2015, klokken 15:05

« forrige - neste »

anders panders

Hei Elbilforum, jeg er ny her :D

Vi kikker på elbil om dagen og var ute og prøvet en Renault Zoe på lørdag. I dag kom pris fra selger på RENAULT Zoe Intens EasyCharge på 221.619,- og da skal vrakpant på 25.000,- være trukket fra.

Det stemmer ikke helt med min forventning. Kan det være at selger har "glemt" å trekker fra de 25.000,-?

zbk

Hvis det bare er bilen virker det nesten slik. Er det vinterdekk++ inne i tilbudet kan man enkelt klare å spise opp rabatten.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

OlavEmil

Må jo sjå på heile tilbodet, kva som er lagt til og kva som er trekt frå. Det såg dyrt ut, då. Eg ville òg blitt småskuffa med det tilbodet.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

anders panders

Kjapt svart :D Det er tydelig at de tar igjen på ekstrautstyret her. Vi får gå noen runder med selger.

emil

Er det problemer med strømtilgang som gjør at du ikke har valgt 11kW ladeløsning hjemme (Intens Supercharge). Det er ikke der du bør spare penger på en Zoe for å si det sånn...

valvolainen

Sitat fra: emil på mandag 15. desember 2014, klokken 14:34
Er det problemer med strømtilgang som gjør at du ikke har valgt 11kW ladeløsning hjemme (Intens Supercharge). Det er ikke der du bør spare penger på en Zoe for å si det sånn...

Er man hjemme i mer enn 7 timer ad gangen går jo dette fint?
Er sjeldnere enn man tror at man kommer hjem med tomt batteri og trenger 10 ekstra mil umiddelbart.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

emil

Sitat fra: valvolainen på mandag 15. desember 2014, klokken 16:51
Sitat fra: emil på mandag 15. desember 2014, klokken 14:34
Er det problemer med strømtilgang som gjør at du ikke har valgt 11kW ladeløsning hjemme (Intens Supercharge). Det er ikke der du bør spare penger på en Zoe for å si det sånn...

Er man hjemme i mer enn 7 timer ad gangen går jo dette fint?
Er sjeldnere enn man tror at man kommer hjem med tomt batteri og trenger 10 ekstra mil umiddelbart.

Men det "hurtiglading hjemme" fordelen som fremheves mest på Zoe-forumet for å kompensere for alle ladeutfordringene utenfor hjemmet.

Kent

Sitat fra: valvolainen på mandag 15. desember 2014, klokken 16:51
Sitat fra: emil på mandag 15. desember 2014, klokken 14:34
Er det problemer med strømtilgang som gjør at du ikke har valgt 11kW ladeløsning hjemme (Intens Supercharge). Det er ikke der du bør spare penger på en Zoe for å si det sånn...

Er man hjemme i mer enn 7 timer ad gangen går jo dette fint?
Er sjeldnere enn man tror at man kommer hjem med tomt batteri og trenger 10 ekstra mil umiddelbart.

Men med tanke på at Zoe ikke kan lade alle plasser, så er det greit å ha muligheten til å lade med grei hastighet de få plassene man kan. (her snakker jeg ikke hjemme, men når man er ut på tur)

Vi andre kan bare finne nærmeste stikkontakt, og lade mens man gjør andre ting.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Herlingo

Hva med Zoe Life i stedet. Jeg endte opp med Intens, men hadde nok klart meg like bra med Life...
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

emil

#10
Sitat fra: nime01 på mandag 15. desember 2014, klokken 18:12
Sitat fra: emil på mandag 15. desember 2014, klokken 17:04
Men det "hurtiglading hjemme" fordelen som fremheves mest på Zoe-forumet for å kompensere for alle ladeutfordringene utenfor hjemmet.
....hvilken agenda har du egentlig? Er det så vanskelig å se at folk velger en Zoe?

Har ingen problemer med at folk velger Zoe, her var det en som hadde fått et pristilbud og jeg ville bare informere om at semihurtiglademuligheten hjemme er Zoes store fordel. Dette var et tilvalg han ikke hadde tatt.

I første post nevnte jeg ikke engang alle problemene som oppstår når man skal lade Zoe utenfor hjemmet og ikke kommer til en 22kW eller 43kW ladeplass.

elektrolux

Kun utvalgte har bruk for hurtig lading hjemme og det er ikke hensiktsmessig å bruke penger på dette.

Ellers gikk jeg vekk fra kjøp av Zoe etter samme opplevelse som trådstarter. Regnet selv ut bil til rundt 200... etter fratrekk av vrakpant, men selger la på en masse poster om klargjøring, registrering etc som spiste opp store deler av vrakpanten. Dermed ble det ikke Zoe på meg i denne omgangen.

Grunnen til at jeg ville kjøpe Zoe var at den har innebygget hurtiglader som er genial når en er ute og kjører. Null stress med overpriste DC ladere med krav om abonement, bindingstid og omtrent dugnadsordninger for å få lov å lade. Intens utgaven er jo fullspec, bortsett fra 7 kW mindre ladekapasitet hjemme om du ikke har TN nett og kan pøse på med 22 kW.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

anders panders

Jeg har 40A inntak på huset, så noe mer enn 16A til lading blir nok ikke aktuelt hjemme. Vi ser for oss å bruke bilen som en til-og-fra-jobb-bil for madammen, så den får vel gjerne stå natta over tror jeg, men vi får ta det opp til intern vurdering :D

TorAtle

Sitat fra: elektrolux på mandag 15. desember 2014, klokken 23:19
Ellers gikk jeg vekk fra kjøp av Zoe etter samme opplevelse som trådstarter. Regnet selv ut bil til rundt 200... etter fratrekk av vrakpant, men selger la på en masse poster om klargjøring, registrering etc som spiste opp store deler av vrakpanten. Dermed ble det ikke Zoe på meg i denne omgangen.
200k for billigste modell er inkl frakt og levering. Betyr det at det ikke er teoretisk mulig å få bilen levert til denne prisen? Høres svært kritikkverdig ut.
2014 BMW i3

Thomas Parsli

Dette er vel slik bilbransjen oppgir priser?

Levert på havna i Drammen  (du kan ikke hente den der), ikke klargjort, ikke registrert, ofte uten gummimatter og på sommerdekk.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA