Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drivknuter/ledd - noen som har fått byttet/fikset?

Startet av anders panders, lørdag 03. januar 2015, klokken 15:05

« forrige - neste »

elektrolux

Engangsavgift? Hva er det?

Salgs og registreringskostnader. Burde ikke koste noe å kjøpe bilen. Registrer den selv. Det er gratis.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

X-Trail

Sitat fra: elektrolux på onsdag 17. desember 2014, klokken 22:48
Engangsavgift? Hva er det?

Salgs og registreringskostnader. Burde ikke koste noe å kjøpe bilen. Registrer den selv. Det er gratis.
Engangsavgift er vrakpant.
Stolt eier av ELise♡

K S

Sitat fra: nime01 på mandag 15. desember 2014, klokken 18:12
Sitat fra: emil på mandag 15. desember 2014, klokken 17:04
Men det "hurtiglading hjemme" fordelen som fremheves mest på Zoe-forumet for å kompensere for alle ladeutfordringene utenfor hjemmet.
....hvilken agenda har du egentlig? Er det så vanskelig å se at folk velger en Zoe?
Ja, til ditt bruk er den kanskje feil, men det betyr ikke at det er det for alle.

Det blir fler og fler ladepunkter med Type 2 hvor Zoe kan lade raskt uten problemer, mange (så langt bortimot 600) ser at de kan fint klare seg med hjemmelading + disse ladepunktene. Alle har ikke behov for å lade sakte på Schuko, og om man har eller får det, så har man uansett den famøse bøtta. (eller den nye kladden som kommer etterhvert).

Det lureste er nok å ikke gi vedkommende oppmerksomhet. Hvis ingen bryr seg om hva han skriver, så må han diskutere med seg selv.

emil

Sitat fra: K S på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:45
Det lureste er nok å ikke gi vedkommende oppmerksomhet. Hvis ingen bryr seg om hva han skriver, så må han diskutere med seg selv.

Det lureste er å ikke ha et religiøst forhold til bilvalget sitt og faktisk være åpen for at det som er den perfekte bilen for deg ikke nødvendigvis er den perfekte bilen for alle andre.

Team Arctic

Var selv å så på en Zoe i går. Slik den var utstyrt kostet den kr 241.000.
Minus 25.000 i "vrakpant" så er det fortsatt 216.000
Da må jeg i tillegg betale ca 5000 for den såkalte hytteladeren som gjør at jeg kan koble den på 220v...
Morten
VW E-UP 2015 mod

Powerflux

Sitat fra: emil på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:50
Sitat fra: K S på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:45
Det lureste er nok å ikke gi vedkommende oppmerksomhet. Hvis ingen bryr seg om hva han skriver, så må han diskutere med seg selv.

Det lureste er å ikke ha et religiøst forhold til bilvalget sitt og faktisk være åpen for at det som er den perfekte bilen for deg ikke nødvendigvis er den perfekte bilen for alle andre.
+1
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

kos

Følgene er priset i Bergen Life 201 380 Intens 222 380 Intens super charge 232 380

Så kan dere trekke fra Kr 25000 for vraket. + vrakpant.
Noe som  tilsier at det er mulig å kjøpe bilen for 207380 netto. Super charge. Får mye bil for pengene.

Men så kommer dekk i tillegg og diverse knask som tom tom for hele Europa og metallic dekk og felger , bøtta, ekstra ladekabel , matter , skvettlapper og alskens kombinasjoner i forhold til valgt alternativ.

Fikk et greit tilbud på dekk og bøtta samt noe småknask. - har valgt Super Charge.

kos

Hei glemte å ta med at i intens så er programerbar forvarmer, varmepumpe, R- link mediasystem berøringsskjerm, Tom Tom navigasjon standard på alle intens. SC lades hjemme til 80 % på 2 timer.

lyssensor og regnsensor, ryggekamera, nøkkelfriFjernstyring av batteriene, alufelger, skinnratt, elektriske vindusheiser F/ B i samme pakken.

kos

Hei - har kjøpt flere nye biler, inklusiv en tesla. De fleste biler er samme som Zoe. Ren bil og så kan man kjøpe - vinterdekk på felg. setetrekk og matter og noen modeller bygger man opp fra bunnen. Den eneste bilen som var en ren bil og det eneste som var ekstra var vinterdekk var en Suzuki. Ellers har det vært en pris +++++++.

coolhand

Har bestilt en Zoe i Bergen, mellomvarianten (intens easy charge). Har fått vrakpanten for en gammel bil jeg vraket tidligere i år.

Betaler 200 000,-. Ferdig registrert med skilter, hentet hos forhandler i Bergen. Ekstrautstyr jeg har valgt er sort metallic lakk og gulvmatter.

Peugeot Ion 2011

K S

Sitat fra: coolhand på søndag 28. desember 2014, klokken 15:03
Har bestilt en Zoe i Bergen, mellomvarianten (intens easy charge). Har fått vrakpanten for en gammel bil jeg vraket tidligere i år.

Betaler 200 000,-. Ferdig registrert med skilter, hentet hos forhandler i Bergen. Ekstrautstyr jeg har valgt er sort metallic lakk og gulvmatter.

Gratulerer :-)

Mener vårt tilbud var rundt 240.000 inkl vinterdekk. Høres ut til å være ett kupp i dagens opphetede elbilmarked :-)

kos

Hei - Zoe er et godt kjøp da det meste av utstyr som er ekstra på andre biler er inkludert. Selv den billigste Zoen er godt utstyrt. Men har du kapasitet til en 11 kw i heimen så er det et must. Bruksområdet blir et helt annet - så  det du betaler for den er småpenger mot å montere en slik i ettertid.

Hva er minussiden. 
- IT nettet er et minus fordi man må ha bøtta / men blir stort sett bare Brukt på hytta
- TN nettet ikke, men krever en kabel ekstra / stort sett alle steder med kjøpesenter og nye offentlige kontakter.

For meg er dette et ikke problem - men er blitt gigantisk for de som ikke har fast parkeringsplass / garasje.
i heimen. For de - ikke kjøp Zoe.

For alle andre - et førstevalg for elbil - da den er billig, godt utstyrt og er svært konkurransedyktig på pris.

Da jeg bestilte Zoe ble den vurdert opp mot alle andre merker, inklusiv Tesla. ( testet alle flere ganger osv)Som Tesla eier ble Zoen den som kom nærmest og som fungerer best sammen med en Tesla, som bil nr 2.

coolhand

Sitat fra: K S på søndag 28. desember 2014, klokken 15:43
Sitat fra: coolhand på søndag 28. desember 2014, klokken 15:03
Har bestilt en Zoe i Bergen, mellomvarianten (intens easy charge). Har fått vrakpanten for en gammel bil jeg vraket tidligere i år.

Betaler 200 000,-. Ferdig registrert med skilter, hentet hos forhandler i Bergen. Ekstrautstyr jeg har valgt er sort metallic lakk og gulvmatter.

Gratulerer :-)

Mener vårt tilbud var rundt 240.000 inkl vinterdekk. Høres ut til å være ett kupp i dagens opphetede elbilmarked :-)

Jeg tok ikke vinterdekk/felg hos forhandler. De skulle a 12 lapper for det. Jeg bestiller online: 6200 for Nokian Hakkapellita på alufelg, ferdig montert på bil (inkl mva, frakt, montering, hele pakka).

Sånn sett koster bilen 206 200,-  :-)

Peugeot Ion 2011

K S

Sitat fra: coolhand på søndag 28. desember 2014, klokken 19:16
Sitat fra: K S på søndag 28. desember 2014, klokken 15:43
Sitat fra: coolhand på søndag 28. desember 2014, klokken 15:03
Har bestilt en Zoe i Bergen, mellomvarianten (intens easy charge). Har fått vrakpanten for en gammel bil jeg vraket tidligere i år.

Betaler 200 000,-. Ferdig registrert med skilter, hentet hos forhandler i Bergen. Ekstrautstyr jeg har valgt er sort metallic lakk og gulvmatter.

Gratulerer :-)

Mener vårt tilbud var rundt 240.000 inkl vinterdekk. Høres ut til å være ett kupp i dagens opphetede elbilmarked :-)

Jeg tok ikke vinterdekk/felg hos forhandler. De skulle a 12 lapper for det. Jeg bestiller online: 6200 for Nokian Hakkapellita på alufelg, ferdig montert på bil (inkl mva, frakt, montering, hele pakka).

Sånn sett koster bilen 206 200,-  :-)
Er det dekktrykksensorer på dekkene du kjøper, kan du bruke originale bolter, og må du bruke utforingsringer på de? Jeg synes de to siste punktene er noe hærk. Dekktrykksensorer kan en kanskje gi balla i hvis en har reg nr som tilsier PKK utenom vinterdekksesongen.....men det er greit å ha, både ved punktering og generelt lite luft. I tillegg er det kanskje greiere å forholde seg til en leverandør....

Men tilbudet er jo bra uansett :-)

kos

Hei - du må ikke akseptere at bilen ikke blir levert med sensorer. det er båbut etter 1 november.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA