Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nest mest solgte bil i februar.

Startet av reptil, lørdag 03. januar 2015, klokken 13:55

« forrige - neste »

Trig8

Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 20. januar 2015, klokken 18:09
Likevel er frontruten/spylerne utformet slik at noe smuss blir tidvis liggende igjen i midten.
Få Nissan til å bytte til Juke spylerdyser (eller gjør det selv). De er regulerbare og spyler høyere opp på vinduet.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

snurre100

Sitat fra: kakraemer på fredag 19. desember 2014, klokken 09:15
Størrelsen er hhv. 16 og 26 tommer (400-405 / 650-660 mm). Feste er sånn standard bøylefeste som nesten alle biler hadde før, så det er rimelig enkelt å finne erstatningsviskere til denne bilen av alle typer og fabrikater. Det som kan være en utfordring er hvis en velger "gammeldags type" visker kan disse komme i konflikt med selve viskerarmen siden disse er konstruert mtp bruk av en flatere Aero visker. Med de to tidligere nevnte Biltema# gikk det akkurat.
Men Biltema har jo Aero viskere også, 58240 og 58248 bør passe Leaf'en uten at jeg har prøvd det selv.
Har Aero viskerefra Biltema på min leaf.fungerer utmerket.
Venter på Kia E Niro

Thomas Parsli

Torshov Bilrekvisita på vår bil, godt fornøyd, har ikke delenummer men de som passer akkurat (rundt 1cm lengre enn orginalviskere).

Heller mot billigere vindusviskere som skiftes oftere, spesielt med de elendige vindusspylerene vi har på Leaf.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Marius Engel


Sitat fra: kakraemer på tirsdag 30. desember 2014, klokken 21:04
Sitat fra: Gliderman på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:14
Generelt er det ikke lurt å koble en forbruker rett til batteriet. Alt forbruk blir målt over en shunt som sitter på minus polen og går du utenom denne lurer du BMSen. Dette kan føre til at batteriet blir ladet for lite.
Det har du helt rett i, men akkurat for fjernlysene betyr det minimalt da de står på relativt kort tid. Men ved å koble minusen fra lysene rett i chassiset så omgår en problemstillingen.

Det går en del ledninger framme ved lyktehuset.

Kan du beskrive eller ta bilde av hvilken ledning dette gjelder?

Gjorde du den tykkere, eller bare klippet du den og satt på en kabelsko som du skrudde rett i chassis med en karosseriskrue? Eller bør man finne ledig mutter?

Marius Engel

Kjøpte bosh vindusviskere på Bilxtra. Enorm forbedring! :)

trondi

Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

USA import Nissan Leaf 2012. 34000km
Charge Amps 16A.
87% SOH

trondi

Klarer man å vente 6-7 dager +- Bør jo prisen på denne siden være attraktiv for de fleste.  http://www.autodeler.co.no/nissan/leaf/650/10233/viskerblad-gummi
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

USA import Nissan Leaf 2012. 34000km
Charge Amps 16A.
87% SOH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA