Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf - ingen god vinterbil?

Startet av geos, fredag 02. januar 2015, klokken 10:57

« forrige - neste »

geos

Hei,

Siste oppdatering her:
http://insideoutlander.boards.net/post/5223/thread  (1)

Jeg ser forøvrig behovet for å kunne varme lenger enn 30 min, så det blir implementert!

Som innlegget (1) ovenfor viser, så kjørte jeg i dag 20 km i -10 C på bare EL.

diax

Litt erfaring fra i dag ref. meldingene på insideoutlander-forumet om at ICE starter uansett hvis det er kaldt nok.

I dag var det -12 grader hos oss. Startet varming via PHEV-appen og gikk ut etter anslagsvis 7-8 minutter. Da hadde fremdeles ikke vifta begynt å blåse. Dvs at den hadde brukt hele oppvarmingstiden på å varme vannet, uten at det hadde blitt varmt nok til å begynne å sirkulerer å blåse inne i kupeen.

Jeg startet bilen på vanlig måte men hadde på forhånd satt klimaanlegget på 15 grader.
Valgte så skjermbildet hvor man kan se hvor mye klimaanlegget trekker og økte på hele tiden men passet
på at effektforbruket ikke passerte 3,5-4kW. Det gikk overraskende fort å få varme i kupeen, og i løpet av
kort tid var 22 grader nådd, og jeg kjørte ca hele turen på ca 25-30km utelukkende på elektrisitet.

Helt klart at det er et poeng å kunne forvarme nok, spesielt når man tilgang til stikkontakt.

Så lenge farten er noenlunde lav... dvs 40-70 km/t i bytrafikk og bynære strøk, erfarer jeg at det
er fullt mulig uten å være elbil-kjøreekspert (etter bilens kjørecomputer) å kunne kjøre på 0.3-0.4
selv med tom batteripakke. Forutsatt at topografien naturligvis ikke utelukkende er stigende.
En kald bensinmotor bruker fryktelig mye drivstoff de første kilometerne, om ikke milene.
Dermed kan det godt være lønnsomt å bruke mye av batteriet til oppvarming, for deretter å
veksle mellom el-drift og seriehybrid.

diax

geos, når vil du gjøre programmet tilgjengelig for ikke-rootet telefon?

Om du har mulighet/er villig til å dele på nåværende tidspunkt er jeg kjempeinteressert i å prøve. Betaler selvsagt.

geos

Sitat fra: diax på torsdag 25. desember 2014, klokken 20:07
geos, når vil du gjøre programmet tilgjengelig for ikke-rootet telefon?

Om du har mulighet/er villig til å dele på nåværende tidspunkt er jeg kjempeinteressert i å prøve. Betaler selvsagt.

Hei,

Jeg må teste litt til på andre telefonmerker. Deretter må jeg lære meg prosessen med å få lagt App-en ut på Playstore. Sist men ikke minst må jeg ha tid.

Jeg kunne trenge et par test-kandidater med forskjellige telefoner. LeifA har allerede meldt seg.

Send meg en epost ellers husker jeg ikke hvem som er hvem: For mange baller i luften.

Jeg kommer tilbake med et forslag etter hvert.


geos

Hei,

Jeg fant etter hvert ut at det enkleste var å legge ut App-en på Google Play.

Den er nå tilgjengelig her: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.objective.geiroves

Se også her: www.autoapps.no

Det ble etter hvert en litt større jobb enn jeg hadde tenkt med mye testing !

aaa3

Dette er strålende, geos. Jeg får snart tak i en Samsung S4 med sprekk i skjermen, så er jeg i gang med appen din!
Zululand ruler!

LeifA

I installasjonsveiledningen finner jeg bl.a. følgende to utsagn:

"The SMS Remote App requires plugins "AutoInput" (free version) and "Secure Settings" (paid version) "

"Install Free Version of "Secure Settings" and Paid Version of AutoInput App before you continue! "

Hvilket av disse to utsagnene er det som gjelder?
LeifA

geos

Sitat fra: LeifA på torsdag 08. januar 2015, klokken 09:13
I installasjonsveiledningen finner jeg bl.a. følgende to utsagn:

"The SMS Remote App requires plugins "AutoInput" (free version) and "Secure Settings" (paid version) "

"Install Free Version of "Secure Settings" and Paid Version of AutoInput App before you continue! "

Hvilket av disse to utsagnene er det som gjelder?

Installasjonsveiledningen er oppdatert. Ble jobbet til sene nattetider en stund for å bli ferdig: Ble endel feil da...

geos

Sitat fra: asbaas på onsdag 07. januar 2015, klokken 18:31
Dette er strålende, geos. Jeg får snart tak i en Samsung S4 med sprekk i skjermen, så er jeg i gang med appen din!
Zululand ruler!

Zululand? Er du fra Slitu :-)

Uansett, husk at du trenger Android 4.3 eller høyere, men ikke 5.x Lollipop da den versjonen enda ikke er testet....

aaa3

Sitat fra: geos på fredag 09. januar 2015, klokken 21:38
Zululand? Er du fra Slitu :-)
Neida, fra Askim. Utsagnet var ment som en hyllest til ideen din!

Det står i User manual at "Only Favorited Entries in the Phone's Contact List have Permission to send SMS Commands to the Phone in the Car!"
Bare for å være sikker; dette gjelder vel telefonen som skal ligge i bilen?

geos

Sitat fra: asbaas på mandag 12. januar 2015, klokken 08:09
Sitat fra: geos på fredag 09. januar 2015, klokken 21:38
Zululand? Er du fra Slitu :-)
Neida, fra Askim. Utsagnet var ment som en hyllest til ideen din!

Det står i User manual at "Only Favorited Entries in the Phone's Contact List have Permission to send SMS Commands to the Phone in the Car!"
Bare for å være sikker; dette gjelder vel telefonen som skal ligge i bilen?

Hei,

Ja, det gjelder telefonen i bilen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA