Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Cox, onsdag 31. desember 2014, klokken 21:19

« forrige - neste »

Cox

Kjører daglig Fornebu-Kolbotn, og på ca 10% av hjemreisene får jeg en merkelig alarm jeg heller ikke finner i instruksjonsboka: En stor rød bil i displayet midt mellom energimåler og speedometer, med "radiostråler/bølger" på siden og over taket.

Den forsvinner igjen etter noen sekunder, og den kommer alltid på samme sted: på E18 mellom "dippen" ved Filipstad og nedkjøringen i Operatunnellen.

Spooky?

85d, reg 8/3-16
Tidligere: E-Golf, registrert 20/10-14
Tidligere: I-Miev registrert 18/2-11.

Sandpusher

Antiskrens kanskje? Ofte litt isdannelse ved tunneller.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Kone:Mor

Vi får også opp den av og til. De første gangene skvatt jeg når det kom opp og var sikker på at nå var det noe farlig på gang. Tror det er et symbol for Car-assist.
Vi skjønner den ikke helt for noen ganger lyser den feks. når en bil foran plutselig senker farten. Og andre ganger lyser den uten at vi har noe som helst i nærheten av bilen. Blir ikke helt klok på den. Og brukerhåndboka syns jeg ikke  har noen god beskrivelse av symbolet.
e-golf sjåfør :-)
Oslo

phingoc

Kan en av dere ta bilde av varselen neste gang? :)

Røde varsler betyr at bilen må stoppes med en gang.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

Råde

Kommer det en lyd også? Det kan være nødbrems systemet som varsler. Da vil du få opp en bil med noen piler som beveger seg og etter hvert lyd.

Systemet kan lurer (er jo radar) av dumper i veien, og kan også være følsomt for biler foran selv om situasjonen ikke er farlig.
e-Golf | X75D

e-Golfer

Dette varselet er som Råde sier lampen for antikollisjonssystemet/nødbrems.

Har fått den selv et par ganger og. Den gir noen feilvarsler der det tilsynelatende ikke er noen fare.

I forrige uke var den reel da bilen foran bråstoppet. Da dukket varselet opp sammen med lydsignal og beltene strammet seg. Ganske fascinerende, egentlig. Men kjipt med feilvarsler
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Kone:Mor

I dag kjørt vi også ned i Operatunnelen fra fra Filipstadkaia og vi fikk også den røde alarmen/varsler like før vi kjørt ned i tunnelen. Vi hadde en bil et godt stykke foran oss så det kan ikke ha vært det som var årsaken. Merkelig.
e-golf sjåfør :-)
Oslo

thomanie

Kan det være radaren som treffer (noe i) taket på (Opera)tunnellen, tolker det som en fjellvegg (eller "kjøretøy") og gjør seg klar til å bremse? Bare en vill idè...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

phingoc

Sitat fra: thomanie på lørdag 10. januar 2015, klokken 21:55
Kan det være radaren som treffer (noe i) taket på (Opera)tunnellen, tolker det som en fjellvegg (eller "kjøretøy") og gjør seg klar til å bremse? Bare en vill idè...

T

God ide egentlig.

Min mercedes clk med distronic fanger ofte opp skilt, autovern og noen ganger trær som hindringer i vegvanen.

Gjerne i en slakk sving eller rett før en slakk sving hvor objektet da cirka er rett foran bilen slik at man nærmer seg denne i stor hadtighet før svingen starter.

Ifølge mercedes er systemet slik, og ingen måte å endre dette på.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

Kone:Mor

Fikk samme advarsel i går også da bilen foran meg brukte bremsen veldig ofte i en nedoverbakke, samtidig virket det som om bilen min bremset litt forsiktig.
Jeg rekker aldri å ta bilde av dette symbolet for det varer bare noen sekunder og jeg kjører jo bilen samtidig.
e-golf sjåfør :-)
Oslo

schcar

Hei

Har også gått å lurt på hva dette er for noe, men det er som andre skriver antikollisjons systemet er for følsomt.

Oppstår på merkelige tidspunkter i tillegg til virkelige.

"kontroller kjøreretning" symbolet er vel også en kjent sak på samme måte.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

stuvat

Slik jeg har forstått det så er dette alarmen for at bilen gjør seg klar for kollisjon.
Hørt at den da øker utslaget på bremsen, strammer beltene, og noe mer for å gi deg størst kjangse i en kollisjon.
Denne har allerede reddet meg en gang  allerede :)
Jeg kjente da at med en gang jeg la foten på bremsen, så var det mye kraftigere utslag en normalt.
altså jeg bremset 10% men bilen endret det til 80%.
Føltes slik ihvertfall :)

Elbert

Jeg har fått denne advarselen noen ganger uten at det har vært biler i nærheten. Alle gangene har den kommet like etter jeg har kjørt ut av Lørentunellen, sørgående.

Den er ikke beskrevet i min versjon av instruksjonsboka. Jeg fikk med et lite vedlegg som omhandlet dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA