Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Noen som har e-golf med Webasto?

Startet av KrW, onsdag 31. desember 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

sigurdi

Sitat fra: PHsigP85 på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:38
Når jeg reserverte var planen en fullspekket bil.

Mye har skjedd på to år og nå er det vel mer realistisk at det blir uten p på hekken og noen options utelatt. Hvis det i det hele tatt blir noe X ved siden av S'n.

Frykter fortsatt sterk dollar og innføring av mva. Og jeg som trodde jeg var trygg med mitt lave nummer...

Med den urolige økonomien i EU og verden i dag så kan svært mye skje på 6-10 måneder også.
Så får ta ting slik de kommer, vurdere utstyr osv når en får priser på det. :-)
I mellomtiden er det bare å jobbe alt det overtid som det er mulig å få tid til.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

Sitat fra: sigurdi på søndag 25. januar 2015, klokken 21:54
Sitat fra: PHsigP85 på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:38
Når jeg reserverte var planen en fullspekket bil.

Mye har skjedd på to år og nå er det vel mer realistisk at det blir uten p på hekken og noen options utelatt. Hvis det i det hele tatt blir noe X ved siden av S'n.

Frykter fortsatt sterk dollar og innføring av mva. Og jeg som trodde jeg var trygg med mitt lave nummer...

Med den urolige økonomien i EU og verden i dag så kan svært mye skje på 6-10 måneder også.
Så får ta ting slik de kommer, vurdere utstyr osv når en får priser på det. :-)
I mellomtiden er det bare å jobbe alt det overtid som det er mulig å få tid til.

Enig med Sigurdi at det bare er å jobbe for å tjene inn til "the one and only" Model X. Innsparingen vår har gått bedre enn forventet så langt selv om prisen så langt ser ut til å bli 150k mer enn jeg hadde budsjettert med for et år siden.

Jeg tror at selv om bilen kommer på rundt 750k vil den økonomisk komme godt ut sammenlignet med gjennomsnittlig prisede biler (300k-500k). Særlig om man klarer å finansiere den uten lån eller med lite lån.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

KrW

Kom over denne artikkelen i avisen Dagens Nyheter på butikken i dag http://www.dn.no/nyheter/energi/2015/02/02/2201/Oljepris/spr-kraftig-oljeprisvekst de spår kraftig oljeprisvekst og mener vi hadde laveste oljepris 13. januar. Dollarkursen har falt til 7,54 nå, fra over 7,83 for kort tid siden. Kanskje vi er heldige med at krona rekker å styrke seg en del før TMX kan konfigureres.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

drphev

#49
Eg på mi side begynner å tenke det kan fort bli for dyrt. Har ikkje lyst å kjipe meg til med tilleggsutstyr osb. Viss eg konfigurerer ein S85D (ikkje P85D!) slik eg kunne tenkt meg ein X så blir den fort 800000. Som P nærmer det seg millionen. Kombinasjonen tre barn, sjololademelk, bananskall osv (joda eg ville prøvd å unngå det men veit koss det er) så blir det litt vel mykje luksus. Skal eg då selgje om 3 år kanskje pga utanlandsreise så snakkar me kanskje om bortimot halvering så minimum 120000 kr tap i året dei første åra.

Har nå bytta ut 5008 og Prius i Mitsubishi Outlander PHEV (demobrukt) og beholder den fram til me veit meir om X. Ingen wow-faktor, men den er i det minste elektrisk 90% av tida me bruker den...
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

olabt

Sitat fra: drtmx på onsdag 04. februar 2015, klokken 06:55
Eg på mi side begynner å tenke det kan fort blibfor dyrt. Har ikkje lyst å kjipe meg til med tilleggsutstyr osb. Viss eg konfigurerer ein S85D (ikkje P85D!) slik eg kunne tenkt meg ein X så blir den fort 800000. Som P nærmer det seg millionen. Kombinasjonen tre barn, sjololademelk, bananskall osv (joda eg ville prøvd å unngå det men veit koss det er) så blir det litt vel mykje luksus. Skal eg då selgje om 3 år kanskje pga utanlandsreise så snakkar me kanskje om bortimot halvering så minimum 120000 kr tap i året dei første åra.

Har nå bytta ut 5008 og Prius i Mitsubishi Outlander PHEV (demobrukt) og beholder den fram til me veit meir om X. Ingen wow-faktor, men den er i det minste elektrisk 90% av tida me bruker den...

Fornøyd med Outlanderen så langt?.. vurderer selv.. "min S konfigurasjon" har blit 100.000 dyrere og om det ikke skjer noe drastisk med pris-strategien på X i forhold til S så ryker nok den reservasjonen når prisen blir kjent gitt..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

drphev

Litt avsporing dette, men kun prøvekjøring x 2 så langt, får den levert på lørdag, så kan gi tilbakemeldingar om ei stund. Men fin stille kupe (på sommardekk), god sikt alle veier, responsiv med 2 x el-motorar (men sjølvsagt noko heilt anna enn Tesla), god plass (men kanskje litt trangt i baksetet for 3 små barn), litt stiv fjøring forhold til kva eg forventa (det kan jo enkelte sjå på som ein fordel, dette var på 18-tommarar). Dei norske utstyrsversjonane har begge litt knask som ACC, lane departure warning m.m., det har dessverre ikkje den tyskimporterte min, men absolutt ingen krav her ute på landsbygda uansett... :) Dessuten ser eg ikkje poenget i ACC når den kopler ut under 30 km/t (eller 48 km/t som min Prius).  Det bør vera 0 km/t som Tesla for å bruke i køkjøring. Men kan fort bli ein farlig ting også, spesielt viss du vekslar mellom to bilar med cruise control, der den eine har ACC og den andre ikkje har det, slik som våre to gamle :D

Ser fram til å teste litt i pendling 12 km kvar veg i vinterkulda, kor bra elektrisk oppnåelse kan ein få? Sjå elles på dette forumet under ladbare hybridar, me får ta resten av diskusjonen der :D
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

KrW

http://www.nrk.no/norge/beholder-momsfritak-pa-elbil-til-2017-1.12287544
Betryggende lesning.

Frp garanterer at momsfritaket på elbiler ikke blir fjernet før 2017. Momsfritaket er den første elbilfordelen som ryker.

"– Vi har sagt at elbilfordelene skal ligge fast ut 2017. Det vi ser på nå, er hva vi gjør etter 2017, både når det gjelder engangsavgiften, momsfritaket og de andre fordelene, sier Hans Andreas Limi, avgiftspolitisk talsmann for Frp på Stortinget til Finansavisen."
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA