Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Noen som har e-golf med Webasto?

Startet av KrW, onsdag 31. desember 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

KrW

Usikkerheten rundt prisen på X har blitt større både pga. dollarkursen og stadige utsettelser (risiko for moms). Hva tror du prisen ender på?

Kan stemme på to valg
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Foleson

http://www.hegnar.no/motor/artikkel529687.ece

Er redd dette blir riktig. Jeg kommer nok ikke til å ha råd til en X om prisene baseres på situasjonen per i dag.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

SimenT

Hvordan kan Tesla på en god måte skille på tidlig depositumgivere fra nye bestillinger når prisen ennå ikke er kjent!? Redd alle får justert pris før depositumet er låst til bestillingen.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Øyvind.h

Sitat fra: SimenT på tirsdag 16. desember 2014, klokken 13:48
Hvordan kan Tesla på en god måte skille på tidlig depositumgivere fra nye bestillinger når prisen ennå ikke er kjent!? Redd alle får justert pris før depositumet er låst til bestillingen.
Tror nok artikkelen her blingser på inngått kontrakt (dvs du har fått kjøpesum og inngått avtale om kjøp) og det å betale depositum for en kommende modell.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

SimenT

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. desember 2014, klokken 13:50
Sitat fra: SimenT på tirsdag 16. desember 2014, klokken 13:48
Tror nok artikkelen her blingser på inngått kontrakt (dvs du har fått kjøpesum og inngått avtale om kjøp) og det å betale depositum for en kommende modell.
Nettopp det jeg tror også.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

KrW

Krysser fingre og tær for januarlansering med design studio og februar for prisoppgang.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

PK

Noen som var tidlig ute med Modell S bestilling (før lansering) , og husker hvor lenge før levering en fikk vite pris og opsjoner...?
Hva tenker vi på Model X,  når er realistisk tid å få priser og konfigurert den.?
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

audioboy

Om de fortsatt skal de starte levering i Q3 må vel Sig#1 senest legge inn valgene sine rundt mars vil jeg tro...
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

KrW

Første alternativ kan vel allerede strykes nå som prisen gikk opp 8-9%  :-\

Og de andre alternativene som ikke har tillegg pga. dollarkursen.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

KrW

For den som vil lese mer om spekulasjoner rundt prisen på X finnes det en tråd startet på TMC-forumet 25.12.14 http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/40024-Model-X-Price-higher-then-announced
Mye av diskusjonen går på om den 5 eller 10% høyere prisen enn S er med eller uten dual motor og om det er tenkt utifra tidligere priser på S eller de nyeste og hvilket utstyr som er med eller som blir tilvalg. Diskuteres ikke særlig om eventuelle ekstrakostnader som vi frykter her i Norge.

Jeg har tenkt at det er nesten umulig at prisen går ned selv om dollaren går ned igjen men har lest at dette har skjedd i Europa i 2013 om jeg husker rett, så da er det tydeligvis mulig  :)
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

PK

For meg, og sikkert mange andre, gjorde jeg reservasjonen før første prisoppgang. Den gangen forventet jeg ca 600.000 for en ok/bra utstyrt bil (skinn, teknikk m.m)... Selv ved 600 strekke vi oss godt føler vi, vanskelig å forsvare høyere investeringer enn det føler jeg. 
Jeg er faktisk så "bekymret " for pris at jeg går rundt å hele tiden prøver å venne tankene til andre biler enn TMX.  Bare slik at jeg er forberedt på at TMX fort kan bli med bare drømmen.

En annen ting er at vi burde ha større bil nå, og iallefall før ferien. (familieforøkelse).

Hmmm
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

KrW

Reserverte januar 2014 vi. Da regnet jeg på årlig kostnad for en bil til ca. 600k. Nå ser jeg for meg det blir rundt 750k. Tech, luft, vinterpakke, krok, 7 seter er ønsker vi har som tilvalg. Blir det særlig mer enn 750k må vi nok vurdere enn ribbet versjon
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Amoss

Sitat fra: PK på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:59
For meg, og sikkert mange andre, gjorde jeg reservasjonen før første prisoppgang. Den gangen forventet jeg ca 600.000 for en ok/bra utstyrt bil (skinn, teknikk m.m)... Selv ved 600 strekke vi oss godt føler vi, vanskelig å forsvare høyere investeringer enn det føler jeg. 
Jeg er faktisk så "bekymret " for pris at jeg går rundt å hele tiden prøver å venne tankene til andre biler enn TMX.  Bare slik at jeg er forberedt på at TMX fort kan bli med bare drømmen.

En annen ting er at vi burde ha større bil nå, og iallefall før ferien. (familieforøkelse).

Hmmm

Men på den annen side: http://www.dagbladet.no/2014/12/30/nyheter/krone/camilla_viland/dnb/okonomi/36947102/

Kanskje prisene synker igjen før det er mulig å spesifisere bilen?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Vind

Jeg tror mye kan skje med kronekursen på ett halvt år, derfor blir det mange antagelser.  Det man også skal huske er at de fleste andre  nye biler også vil bli dyrere i løpet av våren om ikke kursen endrer seg.  Samtidig vil lavere omregistereringsavgift sammen med antatt lavere bruktimport gjøre at bruktbilprisene ikke faller så mye som de har gjort i det siste.

Totalt sett kan man da få litt mer for bilen man bytter inn i en X.

Men at man skal regne med 700+ for en moderat utstyrt bil og 900+ for en topputstyrt bil, det må man nok.  Blir det for dyrt - vel - vent ett år eller to og kjøp en brukt. 

Man må faktisk se på bilene denne konkurrerer med - og det er ikke en ribbet Passat eller Avensis.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

KrW

Men om man venter et år eller to for å kjøpe brukt er det større sjans for moms på de nye og da vil bruktprisene kunne holde seg meget godt.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA