Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde P85

Startet av Balrog, mandag 29. desember 2014, klokken 09:05

« forrige - neste »

Teslaguten

Problem med dårlege viskarblad og spylareffekt er omtrent eliminert etter påføring av ruteforsegling.

Har kjørt 35k km etter eg la på Gtechniq G1 Clear Vision på frontruta. Brukar omtrent ikkje viskar over 50 km/t. Minimalt behov for spylevæske, har etterfylt kun 1 gang.

Også påført forsegling på fjøslyktene, men her MÅ Tesla oppgradere til kraftigare lys.
Model X #1094
P85D RN6614200

petersv

Fikk svar på mail fra Jerome, de jobber med nytt spylemøster, men han kunne ikke si når det kom eller om det ble mulig å ettermontere.

finn_roen

Jeg fikk nye viskere fra Tesla Bergen da jeg var en tur innom for ett par mnd siden.
Jeg bemerket at de gamle viskerene støyet mye, de byttet da til nye viskerene med det samme (Flott service fra Tesla Bergen)
De nye viskerene er meget gode og støyer lite.
Har etterfylt spylervæske på bilen en gang siden jeg fikk bilen i sommer.

Høgis

Sitat fra: hma på fredag 12. desember 2014, klokken 16:25
Både Biltema-pussere og de nye Bosch-bladene (som Tesla Service Sentra har begynt å bruke) fungerer svært godt.
Spruten på dysene på førersiden treffer litt lavt på min bil, men tross dette er saltlake borte på 1-2 drag med viskeren. Om man ikke gidder å dra innom et service senter for å justere, kan dysene justeres ved bruk av en nål.

Ganske imponerende at man må oppgradere en ny premium bil med viskere fra Biltema :o
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Tuxedo

Sitat fra: Høgis på lørdag 13. desember 2014, klokken 00:58
Ganske imponerende at man må oppgradere en ny premium bil med viskere fra Biltema :o
Nå er det ikke alt de har på Biltema som er søppel  :)

De Biltemaviskerne er det beste jeg har vært borti uansett merke.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

TeslaTerje

Eg og fekk nye typen viskere gratis når eg var inne og fekk ny DU på bilen  , garanti sak stod det på rekning eg fekk på mail etterpå :)

Sitat fra: finn_roen på fredag 12. desember 2014, klokken 22:47
Jeg fikk nye viskere fra Tesla Bergen da jeg var en tur innom for ett par mnd siden.
Jeg bemerket at de gamle viskerene støyet mye, de byttet da til nye viskerene med det samme (Flott service fra Tesla Bergen)
De nye viskerene er meget gode og støyer lite.
Har etterfylt spylervæske på bilen en gang siden jeg fikk bilen i sommer.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

JTB

Er det virkelig ikke varsling for tomt for spylevæske, eller er det noe galt med bilen min? Overlevde så vidt kjøreturen til jobb i dag....
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Hyperstress

Sitat fra: JTB på mandag 12. januar 2015, klokken 08:27
Er det virkelig ikke varsling for tomt for spylevæske, eller er det noe galt med bilen min? Overlevde så vidt kjøreturen til jobb i dag....

Jo den skal varsle med rød linje øverst på den store skjermen, så om den ikke gjør det så er det noe galt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JTB

Sitat fra: Hyperstress på mandag 12. januar 2015, klokken 08:31
Sitat fra: JTB på mandag 12. januar 2015, klokken 08:27

Jo den skal varsle med rød linje øverst på den store skjermen, så om den ikke gjør det så er det noe galt.

Ok, takk for info. Da får den ende på lista for neste besøk.
Komboen med dårlig lys, dårlig vindusspylere, og null lyktespylere er ikke helt heldig på denne bilen...

S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Muffinman

Tanken er vel på omtrent 4 liter. Varselet kommer når det er ca 0.5 igjen.

NilsRo

Vindusspyler har trolig ikke virket på min bil i det hele tatt. Merket det først i desember, siden føret/været har vært bra siden jeg fikk bilen. Når jeg merket dette etterfylte jeg spyleveske, selv om det ikke var varsel om lavt nivå. Skal få utbedret slakke/klunkelyd på fredag, men fikk beskjed om at de ikke kan fikse andre ting. Litt irritende i dagens slapsevær i Oslo, viskerbladene er jo heller ikke særlig å skryte av.

Tolmodig som jeg er, regner jeg ikke med på å få fikset dette før service i mars. Synd det er så dårlig kapasitet på service i Oslo for tiden.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Tuxedo

Dysene er ikke helt optimalt plassert, nei.  Men viskerbladene kan du enkelt fikse.  I dette tilfellet er et Biltema som har løsningen:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11862.msg177571.html#msg177571

Men også disse trenger å byttes en gang i året.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA