Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Vroom, søndag 28. desember 2014, klokken 18:53

« forrige - neste »

Vroom

Hei,

har et stående tilbud fra offisiell forhandler på en Nordic Leaf:

- metallic
- DAB
- 6.6kw
- vinterhjul

kr 245 000

Er dette bra?

Det var så mye kampanjer, avslag etc at regnestykket ser veldig bra ut på tilbudet. Ser ut til å være 50 000+ pluss i avslag, men det taes med en klype salt.

Har denne bilen noen sinne kostet oppunder 300 000?

Ser hos parallell-import forhandlere så kan jeg få samme pris feks på en tilsvarende Tekna. Dvs at jeg får med skinnseter til samme pris. Hva er fordel med å holde seg til vanlig forhandler?

Takker for hjelp!

Daeedor

 :) synes det høres ut som et greit tilbud. Du får den nok ikke mye billigere andre steder med 6,6 kw lader.

Tor med Leifen

Har du vurdert å kjøpe en nesten ny Tekna med 6.6kW lader? Det ligger noen på FINN.no til rundt 210.000. Da får du mye for pengene, og slipper det første 30-tusen kroners-tapet. Med e-Golf og Mercedes i samme marked, tror jeg de holder seg bedre i pris enn Leafen...

TorC

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Marius Engel


Sitat fra: Vroom på onsdag 10. desember 2014, klokken 07:11
Hei,

har et stående tilbud fra offisiell forhandler på en Nordic Leaf:

- metallic
- DAB
- 6.6kw
- vinterhjul

kr 245 000

Er dette bra?

Det var så mye kampanjer, avslag etc at regnestykket ser veldig bra ut på tilbudet. Ser ut til å være 50 000+ pluss i avslag, men det taes med en klype salt.

Har denne bilen noen sinne kostet oppunder 300 000?

Ser hos parallell-import forhandlere så kan jeg få samme pris feks på en tilsvarende Tekna. Dvs at jeg får med skinnseter til samme pris. Hva er fordel med å holde seg til vanlig forhandler?

Takker for hjelp!

Sikker på at den er med DAB???... Er det noe nytt som er kommet på Leaf?

Marius Engel

Nordic Leaf er det vel ingenting som heter om man kjøper ny bil? Det er vicia, acenta eller tekna. USA versjon, eller euro (norsk) versjon.

Powerflux

Sitat fra: Marius Engel på onsdag 10. desember 2014, klokken 21:57
Nordic Leaf er det vel ingenting som heter om man kjøper ny bil? Det er vicia, acenta eller tekna. USA versjon, eller euro (norsk) versjon.
Trodde  Nordic er en Tekna uten skinn men med 6.6 kW ladere....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

elmer71

Sitat fra: Powerflux på onsdag 10. desember 2014, klokken 23:30
Trodde  Nordic er en Tekna uten skinn men med 6.6 kW ladere....

Stemmer det. Er mye reklame for den modellen om dagen bl.a. på youtube
2014 Tekna, White Pearl (krom)
Renault Laguna der elbilen ikke strekker til.

Marius Engel

Den var ny for meg. Personlig synes jeg vanlig ryggekamera på acenta er mye bedre enn 360 kameraet på Tekna. Men 6.6 kw skulle jeg gjerne hatt.

Men DAB? Er det DAB på bilen???

Vroom

#9
Yes, Nordic versjon er Tekna uten skinnseter. Hvis man velger med 6.6kw så blir prisen den samme som Tekna pluss at man får med type2 kabel og fortum 10 timer hurtiglading.

Samt at det er nordic-logo på den.. whohoo..

Jeg klinte til på 241 :-) Sjekka litt rundt på nybrukte Tekna og var litt usikker rundt import-varianter etc..

Dab er det også, men det er ettermontert og koster 2000kr. "Nordic Charger" er varianten sitt offisielle navn.

Takker for innspill og svar!



Bjoris

#10
Litt lenge å vente enda, men kraftig økt rekkevidde om 2-3 år vil ikke gjør godt for bruktprisene, men så har vi da antakelig begynt å betale for moroa også...

Vi funderte litt på å bytte vår us Leaf til en ny, best tilbud var i Åsane med 225.500 for Accenta med/6,6 kw lader. De skulle ha 245.000 for Nordic, da får du med kabel også, ja... Blir ikke så mye bedre pt tror jeg...

Så er jeg veldig spent på hva som skjer nå som det pushes mye info om ny Leaf med betydelig lengre rekkevidde... Min strategi er å beholde US Leafen og heller avskrive den helt og da enten kjøpe en nye med lang rekkevidde om det da ikke er slik at en kan få nesten nye med kort rekkevidde til en svært billig penge om 2-3 år, time will show...

Det vil bli vanskeligere og vanskeligere å kjøpe elbilene når endring i rekkevidde kommer så rykkvis som det kan se ut til...

Det mest sannsynlige er at lang rekkevidde kommer til å bli priset som ett betydelig tillegg, ellers blir det nok ramaskrik, men du vet jo aldri. Kommer det en Leaf til 250.000 med 400 km rekkevidde om 2 år så kan det jo bli litt tøft for Teslaen sin bruktverdi også, men on the other hand, hvem vil kjøp en dieselbil da:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Thomas Parsli

Vi kjøpte vår Leaf for knappe 290.000,- i januar 2012, den er nå verdt rundt 160.000,- hvis prisene på finn.no er representative. Om 2-3 år er den kanskje verd  under 75.000,-

Jeg ser ikke for meg at biler i den prisklassen er prissensitive for nye biler som koster 4-5 ganger så mye, at prisen på batteribytte har fallt enda mer gjør også at jeg tror bruktprisen "flater ut".

Jeg ville ihvertfall kjøpt en fem år gammel bil med helt nye batterier for 100.000,- :D

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA