Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av vilHAel, søndag 28. desember 2014, klokken 11:35

« forrige - neste »

vilHAel

Får ikke ladet e-up en vår. Blinker rødt på stikkontakt symbolet på ladekladden. I følge instruksjonsboka er det registrert berøringsfarlig spenning ved matepunktet. Noen som vet hva dette betyr? Jeg tipper at det betyr at ladekladden mener det er jordfeil et sted. Har forsøkt andre kurser enn garasjen og samme problem. Ingen sikringer eller jordfeilbryterer i huset har gått. Har forsøkt å lade annet sted og da funker det som normalt.
Noen som har tanker om hva som er galt hjemme oss meg?

Coolio

prøv å trykk på 0 og 1 etter hverandre på kladden og se om det hjelper.

vilHAel

Sitat fra: mortenfl på onsdag 10. desember 2014, klokken 08:20
prøv å trykk på 0 og 1 etter hverandre på kladden og se om det hjelper.

Det hjalp ikke. Jeg tror det er en jordfeil. Har kontaktet e-verket.

PianoMan

Hei! Fant du ut av dette problemet?
Får samme feil når jeg forsøker å lade e-golf hjemme. Mistenker også jordfeil.

Gus1

Jeg antar dette er jordfeil.

Dere kan forsøke å ta ned alle kursene utenom den som ladeuttaket er på. Er det fremdeles ladevansker så er det plausibelt feil på ladekursen, eller jordfeilen kommer utenfra.

Er dere litt elkompetent og har måleistrument kan dere måle fase-jord (på inn-siden) på hovedsikringen. Er det stort avvik fra 127-132V så kan det være jordfeil. Er ofte et problem..
Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

Gus1

Hovedsikringen må være av for å verifisere om feilen kommer fra utsiden. ☺
Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

vilHAel

Jeg antok at problemet ikke var mitt da jordfeilbryter ikke slo ut. Tok kontakt med e-verket, de feilsøker og gir beskjed til huseier der det er jordfeil. Feilen må da rettes innen 4 uker...! Om feilen er hos e-verket selv så fikser de med en gang.
Hos oss ble det fikset i løpet av en ukes tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA