Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feilmelding pga kulde?

Startet av Panzer UP, søndag 28. desember 2014, klokken 11:22

« forrige - neste »

Panzer UP

Hei og hoppsannsa.

Jeg var akkurat og dro i land min første elbil.
Da dukker det opp spørsmål jeg ikke så langt har funnet svaret på.

Kan jeg kjøre i kollektivtunnelen gjennom Nygårdshøyden i Bergen?
Folkevogn eOPP

krister461

Sydnestunellen har ikke kollektivfelt men er forbudt for alle, med unntak av taxi og buss om ikke jeg tar helt feil.

pwb

krister461

Sitat fra: pwb på tirsdag 09. desember 2014, klokken 22:22
Hvis det er blått skilt med buss eller buss/taxi er det bare å kjøre på. http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Lover+og+regler/Trafikkregler/Kollektivfelt
Jeg er 99,99% sikker på at det ikke skiltet slik. :) Det er nok innkjøring forbudt-skilt.

OlavEmil

Frå Møhlenprissida er det skilta med blått "Kollektivfelt"-skilt når du svinger til venstre av vegen og inn mot tunnelen, men idet du har svingt av og skal ta fatt på "snarvegen" møter du skilt med forbudt for motorvogn, gjeld ikkje buss / taxi. Dermed må du ryggje ut att i krysset.

Typisk elbilfelle, men svaret er altså nei, du kan ikkje bruke denne tunnelen :/ .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

krister461

Sitat fra: OlavEmil på tirsdag 09. desember 2014, klokken 22:34
Frå Møhlenprissida er det skilta med blått "Kollektivfelt"-skilt når du svinger til venstre av vegen og inn mot tunnelen, men idet du har svingt av og skal ta fatt på "snarvegen" møter du skilt med forbudt for motorvogn, gjeld ikkje buss / taxi. Dermed må du ryggje ut att i krysset.

Typisk elbilfelle, men svaret er altså nei, du kan ikkje bruke denne tunnelen :/ .

Hmf. Nå måtte jeg sjekke i Google Maps, og nei, den viser forbudt-skilt allerede der du svinger inn:

Panzer UP

http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Ser-du-hva-de-har-gjort-med-skiltet-3245178.html

Ser at det er samme skilter på andre siden ja.

Søren snyte. Hadde vært greit å kunne trille gjennom der.

Ja ja. Tusen takk for svar folkens.
Folkevogn eOPP

OlavEmil

Sitat fra: krister461 på tirsdag 09. desember 2014, klokken 22:38
Hmf. Nå måtte jeg sjekke i Google Maps, og nei, den viser forbudt-skilt allerede der du svinger inn:

Ja, etter at du har svingt til venstre og kryssa motsatt køyrefelt. Jo, eg satte det litt på spissen i stad, forhåpentlegvis ser ein dette før ein kjem så langt at ein må ryggje :) . Men ein ser det ikkje før ein kjem heilt bort i krysset i feil felt.

Slik ser det ut på veg inn i krysset:

Slik bør det ikkje vere. Men svaret på trådspørsmålet blir like fullt det same...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

krister461

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA