Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feilmelding pga kulde?

Startet av NordicMaster, lørdag 27. desember 2014, klokken 21:46

« forrige - neste »

NordicMaster

Hei

I går skulle jeg tømme vaskemaskinen for treningstøy og innerst inne i maskinen fant jeg min kjære, lille key fob. Uten å ha planlagt stuntet så hadde jeg altså utsatt nøkkelen for vaskemaskintesten. Jeg fortet meg å ta ut batteriet og lot det hele tørke et litt varmt sted over natten. I dag satte jeg inn et nytt batteri, men tok like med reservenøkkelen for å være sikker på å komme meg på jobb. Spenningen var stor når jeg nærmet meg bilen. Jeg trykket. Ingen ting skjedde. Jeg trykket igjen. Ingen respons. Til slutt ga jeg opp og kom så nært bilen at den andre nøkkelen ble registrert. "Pytt sann" tenkte jeg. "Jeg har jo reservenøkkelen". Tilbake på jobb så vandret tanken litt og plutselig kom jeg på en løsning som ofte er verdt å prøve når man sliter med batteriting - skifte retningen på batteriet. I et siste, desperat forsøk gikk jeg tilbake til bilen etter jobb. Jeg trykket. Eureka. Bilen åpnet seg på avstand.

Konklusjon: Key fob vaskemaskintest er bestått

Havebigfun

Gratulerer!
Hvilken temp og hvilket vaskemiddel prøvde du?
Var det en nyere maskin som vasker i 2-3 timer?

Car-El

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 09. desember 2014, klokken 19:09
Gratulerer!
Hvilken temp og hvilket vaskemiddel prøvde du?
Var det en nyere maskin som vasker i 2-3 timer?

Vaskemiddel er ikke så viktig, men skyllemiddlet.  Etterbehandling så FOB blir blank og får en fin dybde i fargen!  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tuxedo

Jeg husker at min gamle mor i sin tid hadde en Nokia telefon som fikk seg en omgang i vaskemaskinen.  Det gikk også bra   ;D  Viktigste er å ta ut batteriet og la tingen tørke.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Jærbuen

Samma her, 40 graders vask, nytt batteri og den virka som ny :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

hgs

Min er også perfekt etter 2 timer i svømmehallen i en lekk water seal bag. 2 dager på badegulvet og nytt batteri gjorde susen. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

NordicMaster

For de som lurer, så er følgende oppskriften til suksess:
Omo Color, 40 grader, syntetisk program, 1 time 20 minutter, full sentrifuge og Comfort Tøymykner

For ordens skyld så sliter jeg ikke med vaskeriper/swirls da jeg hadde key fob pocket fra Tesla på (denne overlevede forsåvidt også)

laumb

Tips til dere dette skjer med: Fyll opp en pose/boks med ris og legg den oppi.
Ris suger til seg vannet.
Sett den gjerne på varmekablene på badet.

Car-El

Sitat fra: laumb på onsdag 10. desember 2014, klokken 08:55
Tips til dere dette skjer med: Fyll opp en pose/boks med ris og legg den oppi.
Ris suger til seg vannet.
Sett den gjerne på varmekablene på badet.

Med lokket av? Selvfølgelig

Kallisman

Min overlevde 60 grader bomullsvask. Ca. 2 timer i vaskemaskin. Tok ut Batteriet og lot begge deler tørke. Skrapte bort litt rust på batterikontaktene og satte inn det originale batteriet igjen. Den har fungert siden.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Havebigfun

Er det korrosjon på noen kontakter ville jeg brukt en dråpe WD 40 eller CRC555 for å redusere faren for ytterlige rust når den er i svette bukselommer senere. Rust har en lei tendens til å komme tilbake.
Mtp Laumbs risforslag kan det toppes når man setter bollen med ris/foben i en ovn som er satt på eks 40 grader i noen timer- mange nyere stekeovner klarer det

Car-El

Havebigfun

Nei ikke mikro- men stekeovn/varmluftfunksjon- ikke sett nye ideer i folk  8)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cra

Tørke er viktig, og enda bedre er det om du kan fortrenge fuktighet først. Ren sprit skal vistnok være egnet til dette. Leste en artikkel om en elektroreparatør som gjorde dette; spriten fortrengte vannet, og fordampet raskere enn vann. Vi snakker selvsagt om ren, teknisk sprit, ikke Braastad e.l. ;)

Vasket selv en trådløs ISDN-telefon for noen år siden, 95 grader. Oppdaget klunking i maskina, fikk den ut og sprayet den med låsespray i mangel av noe bedre, og i den tro at det var verdt forsøket siden fonen antakelig var ødelagt uansett. Etter tørking virket telefonen greit, med unntak av "legg på" knappen som var litt umedgjørlig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA