Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?

Startet av satheesh.net, lørdag 27. desember 2014, klokken 07:37

« forrige - neste »

Øyvind.h

Er markedet for tøft? Skap ditt eget :)
Blue ocean strategy (Kim/Mauborgne) - veldig god bok!

Tesla har unge, bemidlede, godt utdannede og lojale kunder. En situasjon alle produsenter drømmer om.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

emagic

Sitat fra: dosmont på tirsdag 05. januar 2016, klokken 15:39
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. januar 2016, klokken 14:40
Nå passer ikke Tesla inn i Christensens teorier :)
Må si meg enig med Lokführer her.
Tesla greier som første ren elbilprodusent, og bevise gjennom Model S, at elbiler fullt ut kan erstatte Fosilbiler.

Tesla har vist at de kan fullt ut erstatte meget dyre fossilbiler.  Tesla har ennå ikke vist at de kan lage en bil for hvermansen (i andre land enn de som har ekstremt høye fossilbilavgifter)

Model S "fra" pris i USA er fremdeles 3x "fra" prisen på masseselgerne i USA. (Camry/Fusion/Impala - nivået)

Når det er sagt så er ikke model S noe dårlig bil, eller Tesla noe dårlig selskap, men det ER et spesielt forhold i Norge at man har ekstreme avgifter på både fossilbiler og fossil fuel.

emagic

Salvesen

Sitat fra: emagic på tirsdag 05. januar 2016, klokken 21:59
Sitat fra: dosmont på tirsdag 05. januar 2016, klokken 15:39
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. januar 2016, klokken 14:40
Nå passer ikke Tesla inn i Christensens teorier :)
Må si meg enig med Lokführer her.
Tesla greier som første ren elbilprodusent, og bevise gjennom Model S, at elbiler fullt ut kan erstatte Fosilbiler.

Tesla har vist at de kan fullt ut erstatte meget dyre fossilbiler.  Tesla har ennå ikke vist at de kan lage en bil for hvermansen (i andre land enn de som har ekstremt høye fossilbilavgifter)

Model S "fra" pris i USA er fremdeles 3x "fra" prisen på masseselgerne i USA. (Camry/Fusion/Impala - nivået)

Når det er sagt så er ikke model S noe dårlig bil, eller Tesla noe dårlig selskap, men det ER et spesielt forhold i Norge at man har ekstreme avgifter på både fossilbiler og fossil fuel.

emagic

Men det har jo ingen andre elbiler heller, batterier koster så om en skulle ha samme pris som en typisk lignende bil måtte en vell ha sittet på pappesker osv..

Må skje mye med batteriteknologien før vi får samme pris som normalbilen tror jeg, derfor er det viktig med incentiver!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Øyvind.h

Samtidig er det viktig å ikke se seg blind på kjøpspris. Om alle incentiver kuttes sitter jeg fortsatt igjen med drivstoff-besparelse på ca 15.000,- per år.
Setter vi bilens levetid til 15 år før den skrotes har jeg altså spart 225.000,- på drivstoff alene. Dvs. omtrent hele Leafens verdi. Skulle incentivene bestå hadde besparelsen vært 450.000,-.
Må jeg bytte batteripakke en gang på 15 år er besparelsene 175.000/400.000,-.

Og da er ikke differansen i servicekostnader tatt med.....

Men ja, batteriene er fortsatt dyre. Vi får håpe kapasitet og pris utvikler seg jevnt og trutt i positiv retning.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Chevy unveils its pure electric Bolt
A Tesla for the rest of us.

http://www.engadget.com/2016/01/06/chevy-bolt-launch/



Kanskje en Model 3 konkurrent? ::)


SunSeeker

Meget spennende.
Spørs bare når den kommer til Europa/Norge,  og hvilken ladeplugg de går for.
Eller er dette en amerikansk type eller CCS kombo??

kaiat

Det der er vel den amerikanske Combo-pluggen. Blir nok europeisk Combo på denne siden av dammen, ja.

Griffel

#443
Sitat fra: SunSeeker på torsdag 07. januar 2016, klokken 07:46
Eller er dette en amerikansk type eller CCS kombo??
Amerikansk CCS (amerikansk kombo), (Type 1 Combo).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Amoss

Da er i alle fall den russiske bjørnen i ferd med å våkne, og skal vist ut av vinterdvalen i Mars.... ;)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/russland/naa-vil-putin-satse-paa-el-bil/a/23599564/

Sitat– Vi må ta hensyn til de globale trender og gå over til massepduksjon av el-biler, fastslår Vladimir Putin.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

En litt overraskende oppvåkning:
http://arstechnica.com/cars/2016/02/morgan-maker-of-classic-sports-cars-is-going-electric/
SitatThe Morgan Motor Company—best known for still using postwar styling and wooden body frames for some of its cars—will have a full hybrid and electric range within the next three years. The British car maker is going to invest $8.6 million (£6 million) to develop hybrid and electric powertrains for all the models in its range by 2019, working in conjunction with Delta Motorsport and Potenza technology.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

Hva er det egentlig VW-sjefen sier her? At han ikke kan vinne på teknnologi, og må beskyttelse mot Tesla, Apple og Google?
http://www.dinside.no/935915/vw-frykter-google-og-apple
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Nå er vel ikke Ferrari egentlig noen direkte konkurrent (unntak: Roadster) til Tesla, men ganske Tesla lager sedaner som akselerer mange Ferrarier. Mulig de kan beholde nisjen sin med lyden av illsinte bensinmotorer med dette er vel å styre mot sin egen undergang på lang sikt:
https://transportevolved.com/2016/03/02/sergio-marchionne-building-an-electric-ferrari-would-be-obscene-so-ferrari-will-never-make-one/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cstromme

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 03. februar 2016, klokken 06:57
Hva er det egentlig VW-sjefen sier her? At han ikke kan vinne på teknnologi, og må beskyttelse mot Tesla, Apple og Google?
http://www.dinside.no/935915/vw-frykter-google-og-apple

SitatBilbransjen er i kraftig endring, med elektrifisering og andre omveltninger. Dette krever endringer. Müller ønsker derfor ikke å la døren stå på gløtt for andre aktører og bransjer, men heller beskytte bilbransjen og dem som allerede er innafor.

??? Og dette kan han si rett ut uten at hverken han eller andre syns det er noe galt i det?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 02. mars 2016, klokken 12:19
Nå er vel ikke Ferrari egentlig noen direkte konkurrent (unntak: Roadster) til Tesla, men ganske Tesla lager sedaner som akselerer mange Ferrarier. Mulig de kan beholde nisjen sin med lyden av illsinte bensinmotorer med dette er vel å styre mot sin egen undergang på lang sikt:
https://transportevolved.com/2016/03/02/sergio-marchionne-building-an-electric-ferrari-would-be-obscene-so-ferrari-will-never-make-one/

Ferrari eies vel av Fiat-Chrysler? De har vel heller ikke utmerket seg som noen som står på barrikadene for overgangen til en elektrisk bilpark for å si det mildt?

Flere har trukket frem at de bilfabrikantene som er for trege med denne overgangen risikerer å gå overende. Har lenge holdt en knapp på at Fiat-Chrysler blir det første offeret.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA