Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?

Startet av satheesh.net, lørdag 27. desember 2014, klokken 07:37

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Elbiler støttes av bilindustrien - men hovedsakelig som et virkemiddel for å nå totalutslippskrav og kunne tilby modeller i Kina hvor det er restriksjoner på nyregistrering av eksosbiler
http://www.thetruthaboutcars.com/2015/03/automakers-continue-support-electric-vehicles-despite-weak-sales/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

satheesh.net

Kinas svar på Model S. På en måte ... ???

Aoxin Ibis
http://www.carnewschina.com/2015/03/04/the-aoxin-ibis-is-chinas-answer-to-the-tesla-model-s/







"The above car is the Aoxin Ibis, an impressive full electric full size sedan with a Tesla-like logo on the enormous and enormously shiny grille. The Aoxin Ibis debuted last year on the New Energy Auto Show in Shanghai (NEAS) and will be launched on the Chinese car market in the second half of this year."

Ellers har de i typisk Kina-kopiånd kopiert logoen til Tesla (nesten). ;D

Havebigfun

Sitat fra: satheesh.net på fredag 06. mars 2015, klokken 10:43
Kinas svar på Model S. På en måte ... ???

Aoxin Ibis
http://www.carnewschina.com/2015/03/04/the-aoxin-ibis-is-chinas-answer-to-the-tesla-model-s/







"The above car is the Aoxin Ibis, an impressive full electric full size sedan with a Tesla-like logo on the enormous and enormously shiny grille. The Aoxin Ibis debuted last year on the New Energy Auto Show in Shanghai (NEAS) and will be launched on the Chinese car market in the second half of this year."

Ellers har de i typisk Kina-kopiånd kopiert logoen til Tesla (nesten). ;D
Dette innlegget hører åpenbart hjemme i "konkurrentene sover ikke"- tråden selv om de fleste av oss antakelig ikke liker designen og det åpenbart er en blek "kopi" av TMS har kineserne snudd seg rundt og laget denne doningen- de sover altså ikke!
Faktum at man lager en kopi er jo en bekreftelse av at noen i det kinesiske systemet ser markedsmuligheter for konseptet i Kina og bekrefter Elons oppfattning av mulighetene i Kina. Teslas muligheter å lykkes i Kina blir antakelig mindre om denne doningen fungerer omtrent som angitt.
Legg merke til 300kg lavere vekt med angitt 460 km rekkevidde og noe større enn TMS-man kan lure på hvordan bilen ser ut etter en crash :o
Antakelig er den også kompatibel med Teslas SC  ;D

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Havebigfun


NegativeElectrode

SitatHvordan en bilfabrikk i oppstartsfasen er alene, og ser ut til å fortsette og være det i flere år fremover, med en bil som dette er rett og slett helt absurd og bortimot pinlig for resten av den tradisjonelle bilbransjen.
http://e24.no/bil/biltester/som-en-sprettert/23414095
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 19. mars 2015, klokken 11:26
VW skal ta avgjørelse på om de skal bruke solid state batterier i e-Golf, innen juli.
http://www.electric-vehiclenews.com/2015/03/vw-to-decide-on-new-battery-technology.html

Greit nok at de skal bestemme seg dette halvåret, men det jeg er mer interessert i er når de kan taes i bruk? Så vidt jeg kan forstå er de flere år unna å kunne ha dette batteriet i produksjonsbil.

... og nei, kjøper ikke helt hypen om at de ved å bytte til disse batteriene i første generasjon vips går fra 19 mils rekkevidde (NEDC) til rundt 70 mil i en e-Golf, men de bør uansett gi ett voksent rekkeviddetillegg.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

Kanskje et forsøk på å holde fotfestet? Jeg unngikk å nevne den rekkevidden ja. Kun teoretisk når ingen bil har kjørt med et slikt batteri noen gang og demonstrert noen rekkevidde.

Å teste alle bruksforhold og holdbarhet som batteri til elbil er jo en lang prosess. Å kunne teste ut en teknologi på mindre enheter først gir mye større erfaringsgrunnlag på kort tid (raskere ladesykluser, flere brukere).
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Her kan det kanskje "våkne opp" en ny konkurrent?

Richard Branson/Virgin konkurrerer alt med Elon/SpaceX på raketter. Her hinter han om at han kanskje også vil ta opp kampen mot Elon/Tesla...


http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-19/is-richard-branson-gearing-up-to-take-on-tesla-

Sitat"We have teams of people working on electric cars," Branson said. "So you never know—you may find Virgin competing with the Tesla in the car business as we do in the space business. We will see what happens."
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

satheesh.net

Chinese automaker shows off country's first EV sports car
http://www.engadget.com/2015/04/23/china-ev-sports-car/

"According to The Wall Street Journal, the Event packs a 48kWh battery and can sprint to 100KPH (62MPH) in less than five seconds. As for range, WSJ says we can expect about 155 miles on a charge, while recharging takes around six hours using a 220-volt source."

B_Tesla

Du skal ha 36A for å klare 6 timer til full charge. Tror ikke det er så mye av det på landsbygda i Kina. I Shanghai er det ikke mange som har egen parkering. Der står du på gaten. Men strengt tatt er charge tid meningsløst. Har ikke tenkt over dette stort etter jeg fikk Tesla. Eneste er på langtur, og da er det viktig å ha SC. El-Bil hadde ikke fungert for oss uten SC.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

satheesh.net

Ja, jeg synes vi er blitt ekstremt (!) bortskjemt med hurtigladingsmulighetene våre på SC. Man forstår simpelthen ikke hvor behagelig det er med hurtiglading hvis man ikke har dette som et alternativ og/eller erfaring med det. ::)

Men jeg forstår fortsatt ikke hvordan de kan bygge en sportsbil med dårligere ytelser enn Tesla. Og samtidig ta seg mer betalt. Dette må da være for spesielt interesserte? ???

fonberg

Sitat fra: satheesh.net på fredag 24. april 2015, klokken 08:21
Ja, jeg synes vi er blitt ekstremt (!) bortskjemt med hurtigladingsmulighetene våre på SC. Man forstår simpelthen ikke hvor behagelig det er med hurtiglading hvis man ikke har dette som et alternativ og/eller erfaring med det. ::)

Men jeg forstår fortsatt ikke hvordan de kan bygge en sportsbil med dårligere ytelser enn Tesla. Og samtidig ta seg mer betalt. Dette må da være for spesielt interesserte? ???

Lite marked/lite volum=høyere priser. Denne logner jo på første Teslaen både på prise, plass og prestanda (ok den er litt treigere) - muligens også volum. Roadster var jo dyr sammenlignet med TMS.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

TorAtle

Nå skal vi være forsiktig med å måle en sportsbils ytelser basert på 0-100km/t eller 0-402m.
2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA