Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?

Startet av satheesh.net, lørdag 27. desember 2014, klokken 07:37

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Man kan vel si at Chevrolet har våknet, men Bolt er ingen konkurrent til noen av Teslas modeller. Det er vel snarere en konkurrent til dagens små kortrekkeviddebiler
http://insideevs.com/official-chevrolet-bolt-details-range-200-miles-starting-price-30000/

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 12. januar 2015, klokken 14:49
Man kan vel si at Chevrolet har våknet, men Bolt er ingen konkurrent til noen av Teslas modeller. Det er vel snarere en konkurrent til dagens små kortrekkeviddebiler
http://insideevs.com/official-chevrolet-bolt-details-range-200-miles-starting-price-30000/

Ja, da har de offisielt fått opp øynene :)  Men dette er som du er inne på ikke den Tesla-killer enkelte media har skrevet, men helt klart en "Leaf-killer".

Men savner masse informasjon - Når skal denne komme på markedet? Hvor stort er batteriet? Hvor tung blir den? Er rekkevidden basert på de siste EPA standardene? osv...

Ja, også er det jo ikke en prototype, men bare en konsept modell :p  Så da blir det spennende å se hvor mye som er igjen når evnt. en bil basert på denne skulle komme på markedet :p Men uansett oppløftende at noe i det minste skjer :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Oreo

Heller mer mot en, om ikke BMW i3 killer så ihvertfall en verdig konkurent.
Som 4 seter hadde den vært uaktuell som både hoved eller eneste elbil i min familie med 5stk + hund.
Som sagt er dette ennå en konsept modell med planlagt salg/levering i 2017. Det er ennå leeeenge til.
Spent på om Tesla vil avsløre noe ifbm. Detroit Auto Show.

enda en link, med masse bilder av Bolt:
http://www.theverge.com/2015/1/12/7530821/this-is-the-chevrolet-bolt
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

satheesh.net

Synes faktisk denne BOLTen så relativ 'fin' ut. Likte den bedre enn f.eks utseende til BMW i3. ;D

Men to år til lansering er muligens litt seint. Da er vel Model 3 for lengst sett dagens lys, i hvertfall en demo/konseptutgave. (Håper jeg...) :)

Amoss

Oppdatert informasjon om nye Leaf:
http://www.detroitnews.com/story/business/autos/detroit-auto-show/2015/01/12/nissan-gm-battery-range/21651895/
Sitat
And demand could increase further when a redesigned model comes to market in about two years — with as much as twice its current range.

Dobbelt rekkevidde har vært kommunisert før, men ikke når den kommer. Nå sier de "omtrent 2 år", så blir vel enten en 2017 modell eller at den kommer *i* 2017. Omtrent der Tesla så langt har sagt om Model 3.

Ikke ett ord om den oppgraderingen som var ment for årsmodell 2016? (nytt utseende og +50% rekkevidde) Kan denne oppgraderingen ha blitt utsatt for å gi enda mer rekkevidde?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902


NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 20. januar 2015, klokken 22:31
Oppsummering av elbil status hos de produsenene som ser ut til å ville satse
http://www.greencarreports.com/news/1096051_audi-bmw-mercedes-porsche-electric-cars-to-target-tesla-model-s-plug-in-hybrids-too

Da ser det nesten ut som om det begynner å røre seg litt i sengehalmen her og der ja :)  Men "2017" (der de fleste av disse skulle ha en "Tesla killer" i følge tidligere rapporter) ser ut til å være glemt, og 2019 kan vist bli den nye 2017. Vi får håpe de mener det denne gangen da :)

Men det som for i alle fall meg var helt nytt var denne nye Mercedes linjen "EcoLux". Høres spennende ut :)
Litt mer her (men stort sett de samme tingene som var i forrige link):
http://mercedesblog.com/new-electrical-platform-ecolux-developed-mercedes-benz/
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

#203
Finansanalytikerne har tro på konlurrentene, som så langt kun har planer om biler som kan konkurreret one 2 one mot Teslas modeller
http://www.bidnessetc.com/33272-increased-competition-might-hurt-tesla-motors-incs-tsla-lofty-sales-target/

Økende innslag av elbiler i markedet er jo ingen trussel mot Tesla, men finansanalytikerne ser ikke helt til å ha fått med seg et elbilmarkedet er ekspanderende og eksosbilmarkedet etterhvert vil synke.

En annen ting som ikke har festet seg blant analytikerne er at for å produsere store volumer med elbiler som har rekkevidde på 200 miles må man ha god tilgang på batterier til en fordelaktig pris. Så langt er det vel kun Tesla som har startet på arbeidet med å realisere volumproduksjon av batterier med sikte på å redusere kostnader.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Amoss

Sitat fra: Amoss på mandag 12. januar 2015, klokken 15:14
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 12. januar 2015, klokken 14:49
Man kan vel si at Chevrolet har våknet, men Bolt er ingen konkurrent til noen av Teslas modeller. Det er vel snarere en konkurrent til dagens små kortrekkeviddebiler
http://insideevs.com/official-chevrolet-bolt-details-range-200-miles-starting-price-30000/

Ja, da har de offisielt fått opp øynene :)  Men dette er som du er inne på ikke den Tesla-killer enkelte media har skrevet, men helt klart en "Leaf-killer".

Men savner masse informasjon - Når skal denne komme på markedet? Hvor stort er batteriet? Hvor tung blir den? Er rekkevidden basert på de siste EPA standardene? osv...

Ja, også er det jo ikke en prototype, men bare en konsept modell :p  Så da blir det spennende å se hvor mye som er igjen når evnt. en bil basert på denne skulle komme på markedet :p Men uansett oppløftende at noe i det minste skjer :)

Vel, her kommer vist informasjonen i små drypp fra GM...

Nå har de i det minste forpliktet seg til å produsere bilen, men fortsatt ikke ett ord om når, og det virker nesten som om de enda ikke har fått test eksmeplarer av batteriene, da de fortsatt virker litt usikre på hva både pris og rekkevidde biler. Høres i så fall ikke ut til at man kan forvente den så tidlig som enkelte ser ut til å tro. Spør om den "rekker" å komme på banen før Model 3?

SitatGM Makes It Official: Automaker Will Zap Tesla With Its Electric Chevy Bolt

GM surprised the world when it unveiled a concept version of the Chevy Bolt, a compact electric car, at the North American International Auto Show in January. The Bolt is said to use a new type of battery pack that will give it an estimated 200 miles of range on a single charge. It will have a target price of about $30,000, after incentives.

The automaker didn't announce a production start date, but it has previously hinted the Bolt could go into production late next year as a 2017 model. If so, it will likely hit the market well before Tesla Motors' (NASDAQ: TSLA  ) long-awaited "mass market" Model 3.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 26. januar 2015, klokken 15:11
Finansanalytikerne har tro på konlurrentene, som så langt kun har planer om biler som kan konkurreret one 2 one mot Teslas modeller
http://www.bidnessetc.com/33272-increased-competition-might-hurt-tesla-motors-incs-tsla-lofty-sales-target/

Økende innslag av elbiler i markedet er jo ingen trussel mot Tesla, men finansanalytikerne ser ikke helt til å ha fått med seg et elbilmarkedet er ekspanderende og eksosbilmarkedet etterhvert vil synke.

En annen ting som ikke har festet seg blant analytikerne er at for å produsere store volumer med elbiler som har rekkevidde på 200 miles må man ha god tilgang på batterier til en fordelaktig pris. Så langt er det vel kun Tesla som har startet på arbeidet med å realisere volumproduksjon av batterier med sikte på å redusere kostnader.

Bortsett fra at Nissan har hatt en slik fabrikk i noen år.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Porsgrunn

Sitat fra: Amoss på fredag 13. februar 2015, klokken 09:24
Vel, her kommer vist informasjonen i små drypp fra GM...

Nå har de i det minste forpliktet seg til å produsere bilen, men fortsatt ikke ett ord om når, og det virker nesten som om de enda ikke har fått test eksmeplarer av batteriene, da de fortsatt virker litt usikre på hva både pris og rekkevidde biler. Høres i så fall ikke ut til at man kan forvente den så tidlig som enkelte ser ut til å tro. Spør om den "rekker" å komme på banen før Model 3?

Det er vell sakt som det står at planen er 2017 modell med produksjonstart sent 2016. Synes ellers at det er innterresant at den skal bli rimelig for GM å sette i produksjon med kun $200 mill i investeringer.

Mye avhenger nok av de mytiske nye batteriene LG skal komme med, om de er i rute og lever opp til forventningene.

Uansett er dette nok en viktig bil når den kommer, den viser at utviklingen har kommet dit at det kan produseres mindre biler med 25-30 mil rekkevidde. Det setter et press på resten av bransjen til å følge etter. Men først må selvfølgelig batteriene settes i produksjon

Amoss

Sitat fra: Porsgrunn på fredag 13. februar 2015, klokken 10:27
Det er vell sakt som det står at planen er 2017 modell med produksjonstart sent 2016.

Det er mye som "blir sagt", hintet om, antatt, tippet etc, men mens de har forpliktet seg til produsere en slik bil, så har de altså valgt å ikke forplikte seg til noen tidslinje.

Sitat fra: Porsgrunn på fredag 13. februar 2015, klokken 10:27
Uansett er dette nok en viktig bil når den kommer, den viser at utviklingen har kommet dit at det kan produseres mindre biler med 25-30 mil rekkevidde. Det setter et press på resten av bransjen til å følge etter. Men først må selvfølgelig batteriene settes i produksjon

Helt klart. Er vist mye som henger på disse nye LG batteriene. Er vel de samme som Nissan skal ha i sin nye Leaf? La oss hope de har stor nok produksjonskapasitet til å dekke all etterspørselen de forhåpentligvis får...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA