Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?

Startet av satheesh.net, lørdag 27. desember 2014, klokken 07:37

« forrige - neste »

toppi

Sitat fra: Rio på torsdag 19. februar 2015, klokken 22:28
Sitat fra: kos på torsdag 19. februar 2015, klokken 21:21
Tesla er det eneste som fungerer.

Så rart at Tesla da bare har bare ca 15% av markedet i Norge....

Åpenbart er det andre som har biler som folk synes fungerer bedre. 85% faktisk.

(Og nei, jeg er på ingen måte anti-Tesla. Flott bil.)

Velkommen tilbake  ;)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Rio

Sitat fra: staleand på torsdag 19. februar 2015, klokken 22:37
De andre elbilene fungerer også ja. Samme styrkeforhold mellom sykkel og e-golf som mellom e-golf og tesla. Skal man KUN kjøre bykjøring så fungerer de, mer enn det så fungerer de også, men svært dårlig. Tesla fungerer i praksis like godt som nr 1. bil som en fossil.

"Styrkeforhold"? Både Leaf og e-Golf er mer enn kraftige nok til å bryte alle fartsgrensene i Norge.

Jeg kjenner flere som har Leaf eller e-Golf som eneste bil.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sigurdi

#227
Var på Hovden nå i Vinterferien, så og traff på en håndfull Tesla Model S, men 0 andre elbiler. Hmmm. :-)
Så hva bil kunne tatt meg opp til fjells med allt utstyr og noen personer til å bruke utstyret også?
En Tesla eller en bensin bil slik som jeg kjørte denne gangen. :-)
(Den jeg kjørte er en Opel og slipper bare ut 253g CO2/km, turen vår var 300km hver vei)
For de som lurer så sto ladebåsene på Åmot alene på parkerings plassen, ingen Tesla å se hverken på turen opp eller turen hjem igjen.
Så kø på vinterferie ser det ikke ut som det blir med våre kjøretider, ennå ivertfall og hadde ikke hatt behov for større stopp en den pissepausen vi måtte ta alikevel. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

kos

Sitat fra: Rio på torsdag 19. februar 2015, klokken 23:16
Sitat fra: staleand på torsdag 19. februar 2015, klokken 22:37
De andre elbilene fungerer også ja. Samme styrkeforhold mellom sykkel og e-golf som mellom e-golf og tesla. Skal man KUN kjøre bykjøring så fungerer de, mer enn det så fungerer de også, men svært dårlig. Tesla fungerer i praksis like godt som nr 1. bil som en fossil.

"Styrkeforhold"? Både Leaf og e-Golf er mer enn kraftige nok til å bryte alle fartsgrensene i Norge.

Jeg kjenner flere som har Leaf eller e-Golf som eneste bil.

Sykkel er heller ikke å forakte og flere er blitt tatt i fartskontroll.

kos

Sitat fra: sigurdi på torsdag 19. februar 2015, klokken 23:18
Var på Hovden nå i Vinterferien, så og traff på en håndfull Tesla Model S, men 0 andre elbiler. Hmmm. :-)
Så hva bil kunne tatt meg opp til fjells med allt utstyr og noen personer til å bruke utstyret også?
En Tesla eller en bensin bil slik som jeg kjørte denne gangen. :-)
(Den jeg kjørte er en Opel og slipper bare ut 253g CO2/km, turen vår var 300km hver vei)
For de som lurer så sto ladebåsene på Åmot alene på parkerings plassen, ingen Tesla å se hverken på turen opp eller turen hjem igjen.
Så kø på vinterferie ser det ikke ut som det blir med våre kjøretider, ennå ivertfall og hadde ikke hatt behov for større stopp en den pissepausen vi måtte ta alikevel. :-)

Skal du på fjellet så er det langt mellom andre enn Tesla - for å si det enkelt det er store områder i Norge vi er alene som elbiler . Tesla land alt sammen - men noen mener at de har bare 15 % av markedet, men har faktisk 100 % av landet som kjøreområde.


kos

Ikke rart at vi ikke opplever kø - ut av trengselen - kjør Tesla.

sigurdi

For de som bare har en bil og den blir brukt primært til langkjøring er det fremdeles bare en elbil å velge blandt, snart to ulike modeller men fremdeles bare en leverandør.
Vi har ulike behov når det gjelder bil fremdeles er det 48% av bilkjøperene som desverre foretrekker dieselbil, og de kjører lengst (i følge statistisk sentralbyrå)
Vår hustand er det primært langkjøring med mye folk og bagasje, så valget er fly eller stor bil med mange seter og god bagasjeplass.
Normal dagen er sykkel og fot tøyet som er mest i bruk. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

cirys1

Sitat fra: Rio på torsdag 19. februar 2015, klokken 23:16
Jeg kjenner flere som har Leaf eller e-Golf som eneste bil.

Så hvor lang tid bruker man mellom Oslo og Bergen i en "Leif"??

Det er jo nettopp dette Tesla tilbyr som ingen andre gjør rekkevidde og SC, har man de "obligatoriske" stoppene på langtur, så bruker man ikke noe lenger tid med med en S kontra en fossil.  :)

Car-El

Sitat fra: cirys1 på fredag 20. februar 2015, klokken 08:27

Så hvor lang tid bruker man mellom Oslo og Bergen i en "Leif"??



Ikke vær pinglete no!   Still heller spørsmålet om "Hvor lang tid en Leaf fra Oslo til Nordkapp?"
(Heller en KIA Soul elektrik, e-Golf eller en MB B-klasse elektrisk.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

grorudklovnen

#234
Sitat fra: Car-El på fredag 20. februar 2015, klokken 09:09
Sitat fra: cirys1 på fredag 20. februar 2015, klokken 08:27

Så hvor lang tid bruker man mellom Oslo og Bergen i en "Leif"??



Ikke vær pinglete no!   Still heller spørsmålet om "Hvor lang tid en Leaf fra Oslo til Nordkapp?"
(Heller en KIA Soul elektrik, e-Golf eller en MB B-klasse elektrisk.)
Jeg så en viss Tesla eier (Bjørn) på youtube kjøre omtrent den strekningen. Det som slo meg at det gikk mye tid og stress selv med en Tesla. Når hurtigladenettet er begrenset til kun en bitteliten brøkdel av reisen så tar det betydelig mer tid å kjøre en Tesla kontra en fossilbil når man må lade like sakte som hvilken som helst annen elbil.

Med saktelading går det ikke noe særlig fortere å kjøre Tesla enn andre elbiler.

Muffinman

Sitat fra: grorudklovnen på fredag 20. februar 2015, klokken 09:18
Sitat fra: Car-El på fredag 20. februar 2015, klokken 09:09
Sitat fra: cirys1 på fredag 20. februar 2015, klokken 08:27

Så hvor lang tid bruker man mellom Oslo og Bergen i en "Leif"??



Ikke vær pinglete no!   Still heller spørsmålet om "Hvor lang tid en Leaf fra Oslo til Nordkapp?"
(Heller en KIA Soul elektrik, e-Golf eller en MB B-klasse elektrisk.)
Jeg så en viss Tesla eier (Bjørn) på youtube kjøre omtrent den strekningen. Det som slo meg at det gikk mye tid og stress selv med en Tesla. Når hurtigladenettet er begrenset til kun en bitteliten brøkdel av reisen så tar det betydelig mer tid å kjøre en Tesla kontra en fossilbil.
Du er ikke spesielt oppdatert på superladerutbyggingen forstår jeg...

http://supercharge.info/?RangeKm=true&Center=56.433685,10.055412&Zoom=6

cirys1

#236
Sitat fra: grorudklovnen på fredag 20. februar 2015, klokken 09:18
Jeg så en viss Tesla eier (Bjørn) på youtube kjøre omtrent den strekningen. Det som slo meg at det gikk mye tid og stress selv med en Tesla. Når hurtigladenettet er begrenset til kun en bitteliten brøkdel av reisen så tar det betydelig mer tid å kjøre en Tesla kontra en fossilbil når man må lade like sakte som hvilken som helst annen elbil.

Med saktelading går det ikke noe særlig fortere å kjøre Tesla enn andre elbiler.

Du har tre SC mellom Oslo og Bergen du trenger kun og stoppe på en av de(85), i en halv time..
La meg se noen andre elbiler gjøre dette..  ::)

edit: De holder også på med en SC i Bergen nå "as we speak"..

staleand

Kommer til å kjøre pappa sin P85D fra Drammen til Bodø (trondheim hadde alt for mye å gjøre i mars, så de spurte om han kunne ta utleveringen i drammen). Ser for meg 2.5 timer lading på turen. Hva tror dere andre? Hvis så er tilfellet så viser det jo at "fremtiden" allerede er her - ifm av Tesla sitt superladernettverk. Og det sier en som jobber på bensinstasjon og kjører tesla - hehe :-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Sjøhyene

Sitat fra: staleand på fredag 20. februar 2015, klokken 09:42
Kommer til å kjøre pappa sin P85D fra Drammen til Bodø (trondheim hadde alt for mye å gjøre i mars, så de spurte om han kunne ta utleveringen i drammen). Ser for meg 2.5 timer lading på turen. Hva tror dere andre? Hvis så er tilfellet så viser det jo at "fremtiden" allerede er her - ifm av Tesla sitt superladernettverk. Og det sier en som jobber på bensinstasjon og kjører tesla - hehe :-)

Er nok null problem det.

Men du, hvorfor er det ingen bensinstasjoner som begynner å tilby hurtiglading?
Lading er jo en perfekt måte å tiltrekke kunder som blir værende en halvtime+ på. De vil da ofte kjøpe litt mat og generelt bruke en god del mer penger tipper jeg enn drivstoff-kunder. Er vel butikken og maten dere tjener penger på uansett ikke sant. Dere kunne nok utkonkurrert fortum og den gjengen der ganske lett.
Særlig leaf og egolf kunder ville jo være ganske lette å tiltrekke seg og de begynner jo å bli en stor kundemasse.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

sigurdi

Statoil har allerede begynt å sette opp semi Hurtigladere, og Shell har begynt samarbeid med Tesla for SC lokasjoner. (noen stasjoner ivertfall)
Er el den i Bergen som kommer på en Shell stasjon.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA