Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?

Startet av satheesh.net, lørdag 27. desember 2014, klokken 07:37

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

For dere som har lest litt - er ca 2018'ish p.t. et år der vi kan forvente at det kommer alternativ?

Litt artig at vi innen den tid har kjørt S/P fra 2013-15, D fra 2015 ->, X fra 2016 ->, så Mod 3 og større batteripakker/raskere lading.

Er det noe nytt om metalair-/hybridbatteriene? Det har vel faktisk potensiale til å bli spikeren i kista for ICE? Jeg tipper at Elon heller vil komme med et nytt konsept heller enn å gå gradene vi litt større batteri. De fleste av oss klarer oss godt med dagens størrelse. Noen her inne kalkulerte vel at de skulle klart Tromsø - Oslo turen med ca 3:40 lading, og da er jo lading ikke lenger en showstopper for lange turer. 
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

TorAtle

Porsche Exec Denies Firm's Work on Tesla Model S Rival

"[Porsche] is a sports car firm, and that brings with it certain expectations. A Tesla is a fine car, but you cannot drive it enthusiastically without losing range or performance too quickly. Until the technology offers a solution to those problems, we will not be looking at launching such a car"
2014 BMW i3

ofn

Nå er vel de fleste bilene Porsche selger diesel SUVer, tviler på at alle disse kjøres så veldig mye på bane.

Tror de tar en stor sjanse med å vente til batteriteknologien er "perfekt", da risikerer de å gi Tesla et vel stort forsprang og all oppmerksomhet.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Amoss

Sitat fra: Også_Øyvind_H på fredag 26. desember 2014, klokken 21:42
For dere som har lest litt - er ca 2018'ish p.t. et år der vi kan forvente at det kommer alternativ?

Nja, er ikke godt å si. Nissan skal vist komme med en ny Leaf i 2016, men om den blir den 50% rekkeviddeforbedringen eller om  det blir den omtalte 100% rekkeviddeforbedringen er uvisst. Regner med at Renault henger kjapt etter.

GM er "på hugget" med sin 200 miles rene EV sies det. Men ikke hørt noen sikre årstall der. Antagelig 2016 eller 2017?

VAG og BMW ser vist ut til å sikte seg inn på 2017 - men da med hybrider. Daimler snakker om 2020/22?


Sitat fra: TorAtle på fredag 26. desember 2014, klokken 22:20
Porsche Exec Denies Firm's Work on Tesla Model S Rival

"[Porsche] is a sports car firm, and that brings with it certain expectations. A Tesla is a fine car, but you cannot drive it enthusiastically without losing range or performance too quickly. Until the technology offers a solution to those problems, we will not be looking at launching such a car"

De har jo tidligere bekreftet en ren EV, og det samme snakket jo Audi om. Men ser ut som om "noen" sentralt i VAG har tatt en "sjefavgjørelse" om at de holder seg til hybrider eller kortrekkeviddeelbiler de nærmeste årene...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hellström

Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

Amoss

Sitat fra: Hellström på onsdag 31. desember 2014, klokken 02:48
Denna hade inte jag fått med mig..

http://www.di.se/artiklar/2014/12/27/audi-utmanar-tesla/

Nå har de gått frem og tilbake det siste året mellom å skulle lansere rene elbiler (BEV) og plugin-hybrider (PHEV). Tror jeg har kommet ut av telling på hvor mange ganger de har flippet mellom disse i media, de har vel hele tiden antagelig omtalt at de skal lage en EV (som altså dekker både BEV og PHEV), og så blitt tolket av media som enten det ene eller det andre?  Vel, vi får se i 2018 :)  Apropos ja - det er jo en endring kanskje?  Mente de sa 2017 tidligere?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

19quiz76

Takk for et ekte elektrisk år, måtte det neste komme med bud om et rikt antall nye elbilmodeller å velge i. Kos dere med årets siste (fredelige) dag [emoji4]
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

petersv

Sitat fra: Amoss på onsdag 31. desember 2014, klokken 10:06
Sitat fra: Hellström på onsdag 31. desember 2014, klokken 02:48
Denna hade inte jag fått med mig..

http://www.di.se/artiklar/2014/12/27/audi-utmanar-tesla/

  ...Apropos ja - det er jo en endring kanskje?  Mente de sa 2017 tidligere?

Er jo et år siden de sa 2017, så er jo helt naturlig de sier 2018 nå... Og 2019 neste år :P

satheesh.net


Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: Amoss på fredag 02. januar 2015, klokken 13:55
Nei, de oppgir jo ikke en gang rekkevidde ;)

... og her kommer en til som heller ikke har oppgitt noen rekkevidde.

SitatHyundai has shocked us with an end-of-the-year announcement.

On Tuesday, Hyundai made it officially known that it inked a battery supply deal with LG Chem for the automaker's first-ever pure electric production car.

The car, claimed to be a midsize sedan by Hyundai, will launch in 2016.

Positivt med en aktør til som kaster seg over batteri-elbil bølgen :)  Men som sagt, noen rekkevidde oppgies ikke selv om artikkelforfatteren gjetter på 150 miles. Vi får håpe det blir lengre. Mindre positivt etter mitt syn er at de planlegger at denne blir den eneste rene elbilen i ett knippe med hybrider.

Interessant at også disse kaster seg over LG batterier, i likhet med Leaf/Renault, GM og VW (noen jeg har glemt her?). Har de i hemmelighet utviklet ett nytt batteri de kun har fortalt bilprodusentene om? Og for lengst startet byggingen av ett par/tre "Gigafactories" - noe de vel nesten må ha gjort dersom alle disse bilmodellene skulle være myntet på massemarkedet.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

BMW kommer med noen kule løsninger i samarbeid med samsung

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Amoss på tirsdag 06. januar 2015, klokken 19:55
Interessant at også disse kaster seg over LG batterier, i likhet med Leaf/Renault, GM ...

Og da vet vi snart noe mer om GM's satsning:
http://www.engadget.com/2015/01/09/wsj-gm-chevrolet-bolt-electric-vehicle/
SitatLooks like General Motors is about to go head to head against Tesla with a new electric vehicle called Chevy Bolt (yes, Bolt with a B) -- at least according to The Wall Street Journal. The publication's sources say the Bolt can travel 200 miles on a single charge (the 2013/2014 Volt can only last 38 miles on a charge) and will be available in 2017 for $30,000. That makes it a direct competitor to Tesla's Model 3, which has very, very similar specs and pricing. The WSJ also reveals that the car will "be designed to look more like a so-called crossover vehicle" and use battery manufactured by LG Chem Ltd. in South Korea.

http://jalopnik.com/the-chevrolet-bolt-will-be-a-200-mile-electric-tesla-fi-1678649485
Sitat[...] By placing the Bolt in the high-volume Chevrolet line and giving it a name similar to the Volt, executives hope to polish Chevy's image as a full-line vehicle manufacturer prepared to meet demand regardless of prices at the pump, according to people familiar with the strategy. GM expects the Bolt to compete globally, including in markets such as China.

I følge de som har lest den opprinnelige artikkelen (innlogging kreves):
SitatFrom WSJ:
SitatThe pack for GM's new vehicle could be built in LG Chem's Holland, Mich., plant, where the Volt batteries currently are made by the same supplier. That plant would have a capacity to build about 60,000 Volt battery packs, or 20,000 of the larger packs for a new EV, or a mixture of the two.

Så blir altså neppe noen massemarked vinner :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

200 miles javel det er jo ikke dårlig, men hva med ladehastighet og ladeinfrastuktur? Bagasjeplass?
http://www.usatoday.com/story/money/cars/2015/01/11/gm-chevrolet-bolt-tesla/21595233/

Det blir vel også et spørsmål om hvilke features fra TMS M3 får. Å være basert i Silicon Valley kan gi noen fordeler med tanke å gi forbrukere noe som ligger nærmere opp til det man er blitt vant til fra nettbrett og smartmobiler. Alt kan styres fra en touchskjerm samt tilgang på informasjon og integrasjon med karttjenester.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA