Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteripakke type A-B-C-D

Startet av Lokführer, fredag 26. desember 2014, klokken 11:04

« forrige - neste »

Lokführer

Det er annonsert at incentivene, slik vi kjenner de i dag, vil endres på sikt.
For min del, så ville jeg strekt meg langt for å ikke kjøpe fossil igjen, men hvor går smertegrensa?
Hvor mye mva tåler en Tesla før salget stopper?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Davidsv

Jeg tror den er svært nær smertegrensen allerede på hvor mye de fleste vil, og kan, bruke på bil. For min del ikke mer enn 50k opp...
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Nuvolari

Det avhenger også av hvilke alternativer som finnes. Når jeg kan kjøpe en BMW 5 serie hybrid med 10mils rekkevidde hadde jeg ikke betalt mer for en Tesla.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

sn0le

Jeg strakk meg langt for å kjøpe min.
Ville nok ha måttet la være å kjøpe, eller kutte mye utstyr om den hadde vært avgiftsbelagt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

B_Tesla

Slik motoreffekten blir beregnet idag hadde det ikke blitt mye avgifter på en Tesla. En S85 står jo med 94hk i vognkortet grunnet beregningsmetode. Da gjennstår mva, avgift for vekt, fratrekk for Co2 og fratrekk for NOX.

For min bil blir dette rundt 250k.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Car-El

25% MVA og vi hadde ikke kjøpt vår Car-El. Da prisen hadde gått fra cirka 600tusen til 750tusen. Vi va på smerte grensa. Så det blir nok ikke en ny TMS, meeen kansje neste generasjon...  Om en sju-ti år.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

moso

Jeg har også strukket strikken så langt jeg syntes jeg kan forsvare ift at dette tross alt bare er en bil. At den er taxfree og faktisk billigere her enn i USA hjalp på beslutningen. Følelsen av å gjøre en god deal skal ikke undervurderes :-)

Valuta betyr vel ca 70-80knok akkurat nå og selv en slik økning ville nok få meg til å nøle.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Olatho

Vi strakk oss så langt vi klarte.  Idet vi passerte 600 000 begynte vi å svette en del og vi hadde aldri i verden brukt et tilsvarende beløp på en eksosbil.
For vår del var det egentlig grensa, men så blir det jo alltid noen pluss pluss på toppen... Men hadde vi ligget mye over det når vi var ferdige med konfiguatoren hadde vi nok måttet snu med uforrettet sak.

Brede

Følte etterhvert behovet for å bytte ut en trøblete Land Rover og kikket på biler i sjiktet 350-400.000kr.

Dumpet plutselig borti Tesla og endte over 700k, så en strekker seg langt for noe en har tro på..

mj

Hadde ikke kunnet strukket meg lenger en jeg gjorde med ca 640' m serviceavtale. Hadde den vært dyrere så hadde kanskje pano, met.lakk blitt valgt bort.

Svarene over tyder i alle fall på at Tesla hadde solgt vesentlig mindre hvis det hadde vært mva og andre avgifter. Incentivene virker  :D
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Tuxedo

Betalte 680 000 for min i sin tid (medregnet vinterdekk), og det er nok maks av hva jeg vil betale for bil.  Men røverkjøp, det var det.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

B_Tesla

Min var ca 650k med vinterdekk, og tror jeg også strakk stricken langt. Mva kunne jeg kanskje strukket meg til (av rettferdighet), men tror ikke jeg hadde valgt så mye ekstrautstyr. Syntes den var dyr nok når jeg bestilte den - og da var prisen under 600.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

JohanH

Jeg hadde betalt det samme beløpet men akseptert å "kun" få en S85 med muligens noen færre tilvalg for de pengene. Tror det er sån c.a. hva det hadde blitt med MVA i første omgang.

mandresen

Vår S85D havner på rundt 685' og der går også grensa. Å kjøpe en helt ribbet S85 til en høyere sum hadde sittet langt inne og vi hadde nok ventet et par år og kjøpt brukt i stede.

Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

boppus

Jeg ville ikke kjøpt den med avgifter.

Elbil har fortsatt ulemper for meg personlig vs eksosbil, og Modell S har for mange barnesykdommer.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA