Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer Tesla med 100kw batteri grunnet redusert rekkevidde på D modellene?

Startet av ortodox, torsdag 25. desember 2014, klokken 20:38

« forrige - neste »

ortodox

Her om dagen snødde det en del og jeg brukte ikke bilen, så ble det mildt vær så frost igjen. Dette førte til at ladelokket var dekket med snø og is. Det jeg synes er rart hvorfor oppvarmes ikke ladekontakten i det du skal forvarme bilen? en ting også en får gratis i bensin bil er når du kjører med full grodde is vindusviskere vil disse tines etterhvert mens på leaf vil de aldri tines. uansett ble løsningen for ladekontakt bilde lagt ved.noen som kjenner seg igjen her?

Balrog

forsiktig bruk av lunkent/varmt vann gjør underverker både på ladeluka og vinduspusser. Pass bare på å tørke det vekk da det ellers fryser til fort etterpå om det er skikkelig kaldt.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

TorC

Fyll en bærepose med 2-3 liter varmt vann og hold mot låsen. Det funker langt bedre enn å helle vann på bilen. Vann fryser som kjent til is og bare lager mer krøll.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Thomas Parsli

Jeg bruker snøkosten til å banke løst (med den myke koste-delen) for å løsne snø og is.
Har ikke vært et problem hittil, selv med flere mm. stålis over hele bilen.

Ellers er hårtørrer en grei oppfinnelse.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA