Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Battery swap !

Startet av Torz, tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:28

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Jeg vil bruke min TMS85D som løypemaskin rundt hytta! He-he-he

"The Tesla Pisten Bully Kit":  "deep snow" ultra brede snøkjeder til bakhjulene, optimaliserte snøkjeder til forhjul. Click-on bracket "full front cone" som gir oppdrift og flyt på dypsnøen samt distribuerer snøen jevnt og får Teslaen til å gli på titanplaten og etterlater en perfekt preparert underlag til .... "skispor pregeren" som monteres fast på diffuseren bak  ;D

Sett luftdemperene i "high" og du kan selv kjøre opp perfekte skispor rundt hytta. Vil du ha litt fastere skispor velger du "normal" eller "low" Fantastisk!!

Løsningen krever naturligvis Dual Motor, teknikk, luftfjærer og vinterpakken selvsagt ;D
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

LA-Thing

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 10. desember 2014, klokken 10:32
Har tenkt på noe liknende: P125QC. Stor, 2-dørs bil (coupe) med fire motorer (quad) uten differensialer. 125kWt betyr at du kan bruke 300 wh/km i 40 mil, høy hastighet til sydligere strøk mulig. Navnet kan kanskje støte noen...

Disse bildene av et Buick konsept har mange kjente linjer. En P125QC i denne retningen kunne vært noe. Men det ligger nok langt frem....
Drammen, Tesla Model S #2510

sigurdi

Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:43
Jeg vil bruke min TMS85D som løypemaskin rundt hytta! He-he-he

"The Tesla Pisten Bully Kit":  "deep snow" ultra brede snøkjeder til bakhjulene, optimaliserte snøkjeder til forhjul. Click-on bracket "full front cone" som gir oppdrift og flyt på dypsnøen samt distribuerer snøen jevnt og får Teslaen til å gli på titanplaten og etterlater en perfekt preparert underlag til .... "skispor pregeren" som monteres fast på diffuseren bak  ;D

Sett luftdemperene i "high" og du kan selv kjøre opp perfekte skispor rundt hytta. Vil du ha litt fastere skispor velger du "normal" eller "low" Fantastisk!!

Løsningen krever naturligvis Dual Motor, teknikk, luftfjærer og vinterpakken selvsagt ;D

Pass på så du ikke pakker for mye snø under bilen, det er bare et stort flatt akebrett og nok snø gir bra bære evne slik at du bare svever på toppen med 4 hul som da vil henge i lufta.
Mister et hjul på hve aksling feste så spiner den om du har D er ikke diff sperre. ;-(

Nok pakket snøk så hjelper det heller ikke å sette til hi/low og tilbake men må finne frem spaden og spa bort snøen under bilen.

Titan platen ligger forran batteripakken ikke under hele slik som mange tror, så du glir på selve batteripakken.

PS har testet og ble 30min med graving før hjulene kom nedi igjen.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA