Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Battery swap !

Startet av Torz, tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:28

« forrige - neste »

Otto

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Kallagtunet

Forhåpentligvis da er autopiloten ikke programmert av Tesla sitt software team :-)

Bowers

Enig med Høgis her...

TMS har så mange feil/mangler/svakheter (etter hvordan man ser det) at de absolutt bør få bilen til å fungere som tiltenkt før de legger til flere features.
Unntaket etter min personlige mening må være ting som virker helt ulogisk og ikke tilby i dag. (Auto-bremser, HUD, Oppvarmet ratt, ACC, bedre seter o.l.) Nå kommer trolig en del av dette allerede på modeller som bestilles i dag og det er positivt :)


turfsurf

Sitat fra: Bowers på tirsdag 09. desember 2014, klokken 10:19
Enig med Høgis her...

TMS har så mange feil/mangler/svakheter (etter hvordan man ser det) at de absolutt bør få bilen til å fungere som tiltenkt før de legger til flere features.
Unntaket etter min personlige mening må være ting som virker helt ulogisk og ikke tilby i dag. (Auto-bremser, HUD, Oppvarmet ratt, ACC, bedre seter o.l.) Nå kommer trolig en del av dette allerede på modeller som bestilles i dag og det er positivt :)

Ikke helt enig her, det må være en balanse. Man må sette av tid til å fikse og forbedre eksisterende funksjonalitet samtidig som man jobber med nye ting. Dette er SOP for SW utvikling. Sette nyutvikling på hold hadde vært kjempedumt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Bowers

Jeg mener ikke at nyutvikling skal settes på hold, men å få eksisterende funksjonalitet til å virke som den skal bør prioriteres fremfor å pushe ennå flere funksjoner som erfaringsmessig også vil ha introduksjonsproblemer.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

JO

Kvalitet bør være pri 1 fra Tesla fremover og det viktigste utviklingstrekk.. Slik det fremstår i dag hadde jeg aldri kjøpt en Tesla igjen.
Svart Model S Levert 11 Mars

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Car-El på tirsdag 09. desember 2014, klokken 15:18
Kjære Fundamentalist!

Du tok ikkje litt vel av no?  ;D
He-he litt kanskje ;D Musk blir trigget av umulige oppgaver, så det er bare å pøse på. ;D
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Car-El

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 09. desember 2014, klokken 16:02
Sitat fra: Car-El på tirsdag 09. desember 2014, klokken 15:18
Kjære Fundamentalist!

Du tok ikkje litt vel av no?  ;D
He-he litt kanskje ;D Musk blir trigget av umulige oppgaver, så det er bare å pøse på. ;D


I så fall. 

Æ vil ha at bilen kommer selv ut av garasjen, ferdig oppvarmet, i rett profil og stopper utfor husdøren min. Og at den kjører helt automatisk til destinasjon, uten min hjelp.

Og flyve funksjon. Hel automatisk den å.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Car-El på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:36
Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 09. desember 2014, klokken 16:02
Sitat fra: Car-El på tirsdag 09. desember 2014, klokken 15:18
Kjære Fundamentalist!

Du tok ikkje litt vel av no?  ;D
He-he litt kanskje ;D Musk blir trigget av umulige oppgaver, så det er bare å pøse på. ;D


I så fall. 

Æ vil ha at bilen kommer selv ut av garasjen, ferdig oppvarmet, i rett profil og stopper utfor husdøren min. Og at den kjører helt automatisk til destinasjon, uten min hjelp.

Og flyve funksjon. Hel automatisk den å.
Self parking på privat grunn vil bli levert. Fantastisk!!  :) Garasjeåpneren kodet på "home link" og kjører selv inn og ut av garasjen med bruk av sensorene. Trenger bare induksjonslader, så slipper man å styre med ladekabel...

Luftdemperene kan i hvert fall programmeres for lange hopp, men tilhørende "landing". En start i hvertfall :-)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

LA-Thing

Mye interessant her, har tilføyd noen tanker:
Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 09. desember 2014, klokken 01:32
-Ultra lettvekt karbontak og bakluke. Mener BMW hadde en utgave av M3 med slikt tak
-Panser og forskjermer i GLARE , mye lettere, men fortsatt "mykt" og "trygt" for fotgjengere.
-Bærende strukturer i alu/kevlar kompositt for masseproduksjon.
-Karbon hjuloppheng. Med inboard luftfjærer da vel
-Karbon felger
-Titan hjulbolter og utbredt bruk av titan ellers. Har magnesium hjulmutre på en av bilene nå, enda lettere..
-Keramikk bremser
-Opsjon for high performance batteri, ned mot halve vekta og 185kWt 2x600 HK Tesla Model Composit S RRP185D. Har tenkt på noe liknende: P125QC. Stor, 2-dørs bil (coupe) med fire motorer (quad) uten differensialer. 125kWt betyr at du kan bruke 300 wh/km i 40 mil, høy hastighet til sydligere strøk mulig. Navnet kan kanskje støte noen...
- Lettvekt frontrute i innvendig polycarbonat og glass ytterst som tåler kollisjon med en tiur i 300km/t uten å få fuglen inn i bilen og ekstra sterk ramme/innliming av rute som er elgsikker opp til 100km/t og overlevbart opp til 150km/t. Ikke for elgen kanskje, men 'moosproof' ville sikkert slått an også i Canada.
Drammen, Tesla Model S #2510


Leaf_2014

Leaf 2014

mr.rs4

Ja dette var jeg mye enig i
Dette hadde vært kjekt å fått til:

- Adaptivt understell.

- Keramikk bremser
- Opsjon for high performance batteri, ned mot halve vekta og 185kWt 2x600 HK Tesla Model Composit S RRP185D. Har tenkt på noe liknende: P125QC. Stor, 2-dørs bil (coupe) med fire motorer (quad) uten differensialer. 125kWt betyr at du kan bruke 300 wh/km i 40 mil, høy hastighet til sydligere strøk mulig. Navnet kan kanskje støte noen...

- Auto-bremser
- HUD
- Oppvarmet ratt
- ACC
- bedre seter o.l.- Kommer vel på P85D, om de er gode nok
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA