Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønsker alle Tesla eiere en riktig god jul!

Startet av geos, tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:09

« forrige - neste »

aaa3

#15
Sitat fra: morten123 på torsdag 05. november 2015, klokken 20:56
Hei, vurderer å teste ut denne app'n. Er det slik at dersom jeg kjøper f.eks Galaxy Young 2 og innstallerer den offisielle app'n og SMS app'n så kan jeg sende SMS fra min Iphone til telefonen i bilen for aktivere forvarming?
Ja, sånn er det.
Se her: http://autoapps.no/Topp_Menyer/01-Outlander_PHEV_SMS_Remote/Outlander_PHEV_SMS_Remote.php

Niff123

Jeg har sms-appen og har foreløpig følgende erfaringer:
1. Lovende, men litt uferdig produkt.
2. Vanskelig tilgjengelig installasjonsanvisninger etter min mening. Savner en detaljert opplisting på norsk. Nærmest tilfeldig at jeg fikk den til å virke.
3. Mobilbatteriet tåler ikke mange dagene før det går tomt. For dere som kjører daglig, er det ikke noe problem, men brukes bilen bare i helgene oppstår problemet. Jeg har løst det med å ha mobilen tilkoblet nettstrøm i garasjen utenfor bilen: alltid fullt mobilbatteri. Batteribank i bilen løste ikke problemet for meg. Men vil jeg ha muligheten til forvarming andre steder, må jeg plukke med telefonen.
4. I stedet for å være under 30 meter fra bilen og bruke wifi sender jeg nå en sms hvorfra jeg ønsker og forvarmingen starter med bekreftende varsel til meg.
5. Nå om dagen med rundt 5 grader ute forvarmer jeg i 10 minutter og har slått av aircondition og stilt temp på 16 grader. Rimelig lunk i bilen og ingen start av bensinmotoren ved oppstart.
6. Håper å kunne sende sms fra skiløypa i vinter.
Spørsmål til dere med annen erfaring:
-hvor mye bilbatterikapasitet må "saves" for at forvarmingen skal starte uten nettstrømtilkobling?
-er det fortsatt slik at innstillingen er begrenset til forvarming i 10 min? Og ny melding må sendes deretter for å få mer forvarming?

jokke


bob64

2014 Outlander PHEV Instyle+

moby666

Jeg kjøpte en 12000 mAh batteribank som jeg lader når bilen kjører og mobiltelefonen som ligger i bilen lader fra denne batteribanken. Da holder telefonen et par uker uten bruk ;)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Niff123

Moby666. Da fikk du til noe jeg prøvde, men ikke lyktes med. Batteribank er en god løsning.

Gjenstående spørsmål: anslagsvis hvor mye kapasitet må være igjen på batteriet i bilen for at forvarming skal starte? Jeg vil vel tro den ikke starter hvis batteriet er kjørt til minimum?

carlosk

Jeg har min Galaxy Young 2 koblet til strømuttak i bilen og lader den når bilen kjører. du kan sende sms til mobilen #battery# og du får tilbakemelding fra telefonen om status. Dette fungerer bra. du må huske å slå av alt det som ikke trenges, roaming, data, WIFI, blutooth etc slik at mobilen ikke bruker strøm. Selv har jeg bilen programmert til 30 min og AUTO Appen til 10, men det fungerer bra. Bilen varmer i 30 min selv om jeg får tilbakemelding at den er ferdig etter 10 min. Jeg har aldri prøvd å varme uten at bilen var koblet til nett.
2014 PHEV med soltak fra  Tyskland

morten123

Etter litt prøving og feiling har jeg fått greiene til å fungere i kveld. Hadde oversett en setting for accessability som gjorde at det ikke fungerte i første omgang. Veldig kult når det nå virker. Kjøpte en brukt Samsung Galaxy Trend til formålet.

I den offisielle app'n er det tre innstillinger: kjøling, varme og defrost. Fungerer det med defrost også? I så fall er det nok å endre til defrost og bruke #heat# kommandoen i SMS'n?

geos

Sitat fra: morten123 på mandag 16. november 2015, klokken 19:57
Etter litt prøving og feiling har jeg fått greiene til å fungere i kveld. Hadde oversett en setting for accessability som gjorde at det ikke fungerte i første omgang. Veldig kult når det nå virker. Kjøpte en brukt Samsung Galaxy Trend til formålet.

I den offisielle app'n er det tre innstillinger: kjøling, varme og defrost. Fungerer det med defrost også? I så fall er det nok å endre til defrost og bruke #heat# kommandoen i SMS'n?

Det er mange som i første omgang overser Accessibility settingen, men den er et krav fra Android for at AutoInput skal virke.

Ja, hvis du i SMS-appen velger kjøling, så vil en #Heat# kommando kjøle istedet for å varme...

jokke

Sitat fra: morten123 på mandag 16. november 2015, klokken 19:57
Etter litt prøving og feiling har jeg fått greiene til å fungere i kveld. Hadde oversett en setting for accessability som gjorde at det ikke fungerte i første omgang. Veldig kult når det nå virker. Kjøpte en brukt Samsung Galaxy Trend til formålet.

I den offisielle app'n er det tre innstillinger: kjøling, varme og defrost. Fungerer det med defrost også? I så fall er det nok å endre til defrost og bruke #heat# kommandoen i SMS'n?
Har satt bilen på defrost og tid til 30 minutter. Sender heat10 på sms og bilen blir ihvertfall isfri og varm

aaa3

Sitat fra: jokke på fredag 04. desember 2015, klokken 14:37
Har satt bilen på defrost og tid til 30 minutter. Sender heat10 på sms og bilen blir ihvertfall isfri og varm
Jeg bruker også bare #Heat#10, og har satt Mitsubishi appen til 30 min. Jeg har aldri fått #Heat#20 eller #Heat#30 til å funke, men det spiller jo ingen rolle, med #Heat#10 og Mitsubishi appen på 30 min varmer det til jeg åpner en dør. Jeg bruker ikke defrost, kun Varme. Funker kjempefint!

stianel

Jeg sliter med å få appen til å varme.

Bruker en huawei y360.

Når jeg sender #Heat#10 til telefon ser jeg at Remote Appen åpner PHEV appen, men ingenting skjer.

Erfaringer?

Astor

Heller ikke jeg får #heat#20 eller #heat#30 til å fungere. Oppvarmingen slutter etter 10 minutter også når Remote-appen i bilen er satt til 30 minutter. Men når jeg setter "10 min heat time" i PHEV SMS-appen til 1200 istedenfor 600 (sekunder), oppnår jeg 20 minutter oppvarming.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA