Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønsker alle Tesla eiere en riktig god jul!

Startet av geos, tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:09

« forrige - neste »

geos

Hei,

Se dette inlegget som jeg har skrevet:

http://insideoutlander.boards.net/thread/476/remote-control-phev-heating-messages

Dette burde være spennende for alle som vil ha større fleksibilitet i hvordan man forvarmer bilen for komfort samt spare bensin!

Dykkern

Jøss - imponerende! Noe slikt vil jeg ikke tørre å begi meg ut påskevær, men kjempegøy at du har fått det til å fungere.

aaa3

#2
Dette er jo strålende, geos! Har lyst til å prøve, men har et par spørsmål:
- Hvorfor må man roote telefonen som ligger i bilen?
- Er du villig til å dele programmet du har skrevet i Tasker med oss i forumet?

Aab

Avansert??
Jeg har hatt bilen i 14 dager, og er fornøyd med å ha klart å få kontakt med bilen via Wifi.
Har prøvd innstillinger med forvarmet bil via appen, og kjørte strekning hjem - arbeid 16 km tur/retur
uten å bruke bensin i -9 grader.
aab

geos

#4
Sitat fra: Aab på søndag 07. desember 2014, klokken 14:24
Avansert??
Jeg har hatt bilen i 14 dager, og er fornøyd med å ha klart å få kontakt med bilen via Wifi.
Har prøvd innstillinger med forvarmet bil via appen, og kjørte strekning hjem - arbeid 16 km tur/retur
uten å bruke bensin i -9 grader.

Vet ikke hva du mener med "Avansert".
Hvis du f.eks. er på et kjøpesenter, og bilen står på lading der, kan det være kjekt å kunne forvarme bilen FØR du kommer ned til den. Upraktisk å springe fra 3 etg i kjøpesenteret for å starte varming i 10 min. Springe tilbake til familien i 3. etg, som da finner ut at de skal handle mer...

Jeg kan nå sende en SMS fra hvorenn jeg er for å starte forvarmingen. Jeg synes det er praktisk.

Dessuten er det ofte for lite med 10 min forvarming.

Hvor mye forvarmet du i - 9 grader? Hvis du kun forvarmet i 10 min, så må Mitsubishi ha endret programmet i bilen slik at ICE ikke starter for å holde bilen varm. Det finnes titalls innlegg på inside outlander forumet om dette problemet.

aaa3


geos

#6
Sitat fra: asbaas på søndag 07. desember 2014, klokken 15:48
Så du spørsmålene mine, geos?

Hei,

Jeg er villig til å dele programmet: Det eneste jeg forlanger, er at dere gjør det samme med forbedringer dere gjør. Svar på hvorfor tlf må være Rooted finner du i Inside Outlander forumet: Se svar til "mitsumania"

Foruten å styre varmen, vil også programmet automatisk rapportere når batteriet i telefonen har < 25% kapasitet. Du kan også spørre via SMS om gjenværende kapasitet som da rapporteres tilbake via SMS :-)

fstromsv

gos, dette er helt suverent.  Ser frem til å teste når du gjør tasker-programmet ditt tilgjengelig.  Har en Galaxy S2 med knust skjerm som vil kunne fungere utmerket for formålet :)

geos

Sitat fra: fstromsv på søndag 07. desember 2014, klokken 22:10
gos, dette er helt suverent.  Ser frem til å teste når du gjør tasker-programmet ditt tilgjengelig.  Har en Galaxy S2 med knust skjerm som vil kunne fungere utmerket for formålet :)

http://insideoutlander.boards.net/thread/476/remote-control-phev-heating-messages?page=1&scrollTo=5102



geos

Hei,

Her blir det storm. Må sikre hus, bil mm. Legger ut koden i morgen etter en siste test.
Har skrevet en del dokumentasjon som vil følge med.


PHEV-ftw

Utrolig kul løsning!
Hva gjør du med strømmen på mobilen? Tar du den inn og lader en gang i blant eller bruker du en powerbank eller noe sånt?

geos

Sitat fra: PHEV-ftw på onsdag 10. desember 2014, klokken 19:45
Utrolig kul løsning!
Hva gjør du med strømmen på mobilen? Tar du den inn og lader en gang i blant eller bruker du en powerbank eller noe sånt?

Hei,

Se: http://insideoutlander.boards.net/post/5119/thread

morten123

Hei, vurderer å teste ut denne app'n. Er det slik at dersom jeg kjøper f.eks Galaxy Young 2 og innstallerer den offisielle app'n og SMS app'n så kan jeg sende SMS fra min Iphone til telefonen i bilen for aktivere forvarming?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA