Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger ny ladenøkkel...

Startet av Tor Martin, mandag 22. desember 2014, klokken 18:46

« forrige - neste »

Tor Martin

Hei,

Er helt grønn når det kommer til El-biler, men vi har bestemt oss nå etter 8 år med kun kollektiv transport og noe lånebil innimellom fra bilkollektivet - at vi har lyst til å kjøpe en Nissan Leaf.

Men har funnet to interessante tilbydere, den ene er Birger N. Haug som tilbyr Leaf Nordic Edition til 227 900,- (pluss et gavekort på 5000)
http://www.bnh.no/nye-biler/nissan/leaf-100/

Og Buddy Electric, som selger Nissan Leaf Tekna, Nordisk klimapk.Leveringsklar 2014, 10 km, kr 229 900,- http://www.buddyelectric.no/index.php/elbiler-til-salgs

Hvilket tilbud ville dere gått for?

Mvh.
Tor Martin

Brannmann86

Hei!
Jeg fikk nettopp et tilbud fra BNH på en Nissan Leaf Nordic. Med vinterhjul, 6,6 kwh lader (som jeg vil anbefale) og matallic lakk kom bilen til slutt på 253.000,-. En annen ting du kanskje bør vurdere er å installere DAB nå med en gang.

Bilene fra Buddy Electric er import, uten at det trenger å værenoen ulempe så er det noen som mener man bør holde seg unna og andre som mener det går helt fint. Jeg vet ikke.....

TB

Ulempen ved kjøp av importbil er at garanti i stor grad må bli retta mot selger. I dette tilfelle Buddy Electric. Skulle dei avvikle drifta kan du stå der med ein kostbar reparasjon ein dag.
Den generelle Europa garantien brukar å gjelde i 3 år frå 1. reg dato. (Er bilen importert frå USA er det ingen fabrikkgaranti.)

Ved kjøp av bil frå offisiell Nissan forhandler vil alle forhandlere utføre garantireparasjoner i 5 år frå 1. reg dato uten kostnad, du treng ikkje gå til den forhandler der du kjøpte bilen.

Dette betyr at det bør vere ein viss prisforskjell i importbilen sin favør skal det vere ein fordel. Med tanke på fleire som har omtalt at Buddy Electric har utført eller dekka garanti reparasjoner uten spørsmål er det i praksis liten forskjell.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

tomrh

Bruktbil er kanskje uaktuelt? Vi har hatt suksess med å kjøpe en 2 år gammel Leaf, opprinnelig solgt av norsk forhandler. Fremdeles endel garanti igjen, og man sparer mye av verdifallet. Vi sparte ca. 70.000 i forhold til ny Acenta. Og 1. generasjon Leaf har LED-lys (Tekna) og noen features som ikke nye Leaf har: dører av aluminium (ruster ikke), samt et sprekere dreiemoment på 280 Nm (mot 254 Nm på ny Leaf).
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA