Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra HiFi Lydpakke

Startet av stiberger, mandag 22. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

Dennis

Ja ratt varme på alle 85D/P85D levert i Norge med vinterpakken :)

Fikk testet varmen igår kveld når jeg skulle kjøre kald bil og frøs på hendene. Bare helt supert og skal aldri ha bil uten varme i rattet igjen er 100% sikkert ;D
Blir også veldig fort varmt.

Line

Noen som vet om man kan få ettermontert rattvarme og evt hva det vil koste.

cirys1

Sitat fra: Line på torsdag 02. april 2015, klokken 13:39
Noen som vet om man kan få ettermontert rattvarme og evt hva det vil koste.
Koster sikkert en arm og et bein..  :P

Jeg kan skjønne at det er noe behov for det, forvarmer man bilen er alt varmt, 6kW for og varme en liten kupe tar ikke særlig lang tid.. :)

Dennis

Det er vist dessverre ikke mulig å få ettermontert.

Line

[emoji19] det er faktisk en av de tingene jeg virkelig savner på Leaf-en.

Dag A.

Sitat fra: Line på torsdag 02. april 2015, klokken 17:15
[emoji19] det er faktisk en av de tingene jeg virkelig savner på Leaf-en.

Om du savner rattvarme på Leaf'en så bør du kontakte Nissan   :o

Men jeg kan skjønne at du savner det fra Leaf'en  :)

Tror egentlig ikke det er den største jobb i verden å få det skiftet, men du må uansett ha den nye typen ratt, i tillegg så må du få SW til å støtte dette, og der blir det kanskje større utfordringer.

Vet ikke om biler med og uten vinterpakke har samme SW.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Haldenser

Har dette på Leafen og trodde dette ville bli savnet, men jaggu tok jeg feil. Det jeg faktisk savner mest er ventilasjon av rattet da jeg blir så fort varm og klam pga den tykke og gode polstringen
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

HelectriC

Sitat fra: Haldenser på torsdag 02. april 2015, klokken 20:30
Har dette på Leafen og trodde dette ville bli savnet, men jaggu tok jeg feil. Det jeg faktisk savner mest er ventilasjon av rattet da jeg blir så fort varm og klam pga den tykke og gode polstringen

Savner ikke ventilasjon (har aldri hørt om dette, spøk sant?) av rattet, men massasje har jeg (i form av vibrasjoner fra hjuloppheng som Tesla ikke har klart å fikse  ;D )
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

cirys1

Sitat fra: HelectriC på torsdag 02. april 2015, klokken 20:39
Sitat fra: Haldenser på torsdag 02. april 2015, klokken 20:30
Har dette på Leafen og trodde dette ville bli savnet, men jaggu tok jeg feil. Det jeg faktisk savner mest er ventilasjon av rattet da jeg blir så fort varm og klam pga den tykke og gode polstringen

Savner ikke ventilasjon (har aldri hørt om dette, spøk sant?) av rattet, men massasje har jeg (i form av vibrasjoner fra hjuloppheng som Tesla ikke har klart å fikse  ;D )
Du må slå av "lane warning" LOL..  :P

Line

Haha ja savner det fra Leaf'en. Har vinterpakke så det meste av SW burde vel være der fra før?

cirys1

Sitat fra: Line på torsdag 02. april 2015, klokken 20:50
Haha ja savner det fra Leaf'en. Har vinterpakke så det meste av SW burde vel være der fra før?
Jeg har ikke satt meg dypt inn i problemstillingen siden jeg ikke syns det er noe behov for det, men jeg vill tro at det ikke dreier seg om noe særlig mer enn og bytte ratt og kanskje legge en ny kabel, men dette kan bli veldig dyrt kjenner jeg Tesla rett..  :)

Ko_deZ

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 21:55
Jeg har ikke satt meg dypt inn i problemstillingen siden jeg ikke syns det er noe behov for det, men jeg vill tro at det ikke dreier seg om noe særlig mer enn og bytte ratt og kanskje legge en ny kabel, men dette kan bli veldig dyrt kjenner jeg Tesla rett..  :)
Du må også ha et relé som kan skru av og på varmen, en temperatur-sensor som forhindrer overoppheting og brann, sikring, styring av relé gjennom signal fra en eller annen driver-krets som kanskje/kanskje ikke finnes, og så må det legges til i softwaren. For din bil må det da opprettes en helt ny type bil som har alle features fra din nåværende variant av bilen, men med en enkelt feature fra de nyere bilene.
Det er ikke helt trivielt, og så absolutt mer enn å trekke en kabel.
Hvis du derimot synes det er greit å ha en vippebryter du kan styre selv, så kan du alltids få tak i et ratt, trekke kabel, bore hull til bryteren og montere selv. Jeg ville vært skeptisk til airbag og annet, men om det er viktig så kan det jo være verd å prøve.

cirys1

Sitat fra: Ko_deZ på torsdag 02. april 2015, klokken 22:18
Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 21:55
Jeg har ikke satt meg dypt inn i problemstillingen siden jeg ikke syns det er noe behov for det, men jeg vill tro at det ikke dreier seg om noe særlig mer enn og bytte ratt og kanskje legge en ny kabel, men dette kan bli veldig dyrt kjenner jeg Tesla rett..  :)
Du må også ha et relé som kan skru av og på varmen, en temperatur-sensor som forhindrer overoppheting og brann, sikring, styring av relé gjennom signal fra en eller annen driver-krets som kanskje/kanskje ikke finnes, og så må det legges til i softwaren. For din bil må det da opprettes en helt ny type bil som har alle features fra din nåværende variant av bilen, men med en enkelt feature fra de nyere bilene.
Det er ikke helt trivielt, og så absolutt mer enn å trekke en kabel.
Hvis du derimot synes det er greit å ha en vippebryter du kan styre selv, så kan du alltids få tak i et ratt, trekke kabel, bore hull til bryteren og montere selv. Jeg ville vært skeptisk til airbag og annet, men om det er viktig så kan det jo være verd å prøve.
Du fikk dette til og høres meget komplisert ut, kanskje var det som var meningen..?  :P

Temp sensor sitter i rattet, det er mange ekstra reler som ikke er i bruk og airbag har ingenting med rattet og gjøre, en SW må nok til,(som kodingen er allerede ferdig) litt mindre komplisert kanskje..  :)

Sharp

Jeg syns knappen for rattvarme er litt langt inn i menyene.

Jeg tenkte kanskje hvis jeg holdt inne knappen for setevarme et sekund, så ville den automatisk hente opp siden med vinterpakken, men det gjorde den ikke. Kanskje noen kan tipse de som lager softwaren at det hadde vært en grei feature  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA