Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra HiFi Lydpakke

Startet av stiberger, mandag 22. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

stiberger

Tesla arrangerte prøvekjøring i Tromsø i dag, og jeg hadde meldt meg på.

Hun som jeg kjørte med fortalte at hun hadde hørt, men ikke kunne love/garantere, var at rattvarme antageligvis kom til å bli en del av vinterpakken i nær framtid.

Først ble jeg veldig glad, for er det noe jeg kommer til å savne fra Leafen, så er det nettop rattvarme.
Etter en stund begynte tvilen å synke inn. Jeg tråler en del forumtråder, googlesøk og @bb videoer nå om dagen i venteperioden fram til bilen kommer, og jeg kan ikke minnes at dette har vært framme i dagslys. (kan komme av at vi har mørketid her nord...)

Er det noen andre som har hørt noe?
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Sense

Det har heller ikke jeg hørt noen snakke om.
Men siden det kommer stadig forbedringer, så burde det ikke være en stor sak. Mye enklere å montere enn f.eks. firehjulsdrift.

Harlex

Alt slikt snacks er bra men når det gjelder vinterkomfort så er start av setevarme via mobilappen det jeg ønsker meg mest.... Kjekt med varm bil (luft)men litt nedtur når setet er kaldt... DET burde iallefall ikke være noe problem å få til.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

TRM

Sitat fra: Harlex på fredag 05. desember 2014, klokken 20:25
Alt slikt snacks er bra men når det gjelder vinterkomfort så er start av setevarme via mobilappen det jeg ønsker meg mest.... Kjekt med varm bil (luft)men litt nedtur når setet er kaldt... DET burde iallefall ikke være noe problem å få til.....
Tekstilsetene har ikke det problemet... Nesten så jeg angrer på at jeg har valgt skinn på S85D.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Davidsv

Sitat fra: TRM på fredag 05. desember 2014, klokken 20:42
Sitat fra: Harlex på fredag 05. desember 2014, klokken 20:25
Alt slikt snacks er bra men når det gjelder vinterkomfort så er start av setevarme via mobilappen det jeg ønsker meg mest.... Kjekt med varm bil (luft)men litt nedtur når setet er kaldt... DET burde iallefall ikke være noe problem å få til.....
Tekstilsetene har ikke det problemet... Nesten så jeg angrer på at jeg har valgt skinn på S85D.

Kanskje litt off topic, men hva er egentlig fordeler med skinn? Svett om sommeren, kaldt om vinteren..
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Brede

Sitat fra: Davidsv på fredag 05. desember 2014, klokken 20:43
Sitat fra: TRM på fredag 05. desember 2014, klokken 20:42
Sitat fra: Harlex på fredag 05. desember 2014, klokken 20:25
Alt slikt snacks er bra men når det gjelder vinterkomfort så er start av setevarme via mobilappen det jeg ønsker meg mest.... Kjekt med varm bil (luft)men litt nedtur når setet er kaldt... DET burde iallefall ikke være noe problem å få til.....
Tekstilsetene har ikke det problemet... Nesten så jeg angrer på at jeg har valgt skinn på S85D.

Kanskje litt off topic, men hva er egentlig fordeler med skinn? Svett om sommeren, kaldt om vinteren..

Ser bedre ut, enklere å renholde blandt annet.
Jeg sliter ikke med svette på sommeren eller kulde på vinteren med det kan være individuelle kroppslige forskjeller i tillegg til å planlegge bruk av forvarming/nedkjøling av bilen.

Harlex

Bidrar til å ødelegge tråden :-\ men skinn er et must i mine øyne... Premiumfølelsen og renhold (selv om all for for bespisning og drikke er strengt forbudt i min bil) ;)
Litt tilbake til nesten topic. Jeg vil kunne starte setevarme via app!  ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Lokführer

Jeg hadde bestilt vinterpakka dersom den inneholdt rattvarme. Ja faktisk hadde jeg ofra baksetevarmen for å få rattvarme.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

BMW850

Rattvarme klarer jeg meg fint uten. Men skinn er ett must. Grunnet effektiv varme- og lysdempende glass var mine sorte skinnseter aldri varme i sommer fordi om sommeren var ekstraordinær varm. Synes heller ikke setene er kalde på vinteren, ihvertfall ikke hittil. Og er det noe problem? 10 min forvarming av bil eller varmesetene på i noen få min?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TRM

#9
Sitat fra: Davidsv på fredag 05. desember 2014, klokken 20:43
Sitat fra: TRM på fredag 05. desember 2014, klokken 20:42
Sitat fra: Harlex på fredag 05. desember 2014, klokken 20:25
Alt slikt snacks er bra men når det gjelder vinterkomfort så er start av setevarme via mobilappen det jeg ønsker meg mest.... Kjekt med varm bil (luft)men litt nedtur når setet er kaldt... DET burde iallefall ikke være noe problem å få til.....
Tekstilsetene har ikke det problemet... Nesten så jeg angrer på at jeg har valgt skinn på S85D.

Kanskje litt off topic, men hva er egentlig fordeler med skinn? Svett om sommeren, kaldt om vinteren..
Fordelen med skinn er at det kan (!) se mer eksklusivt ut, og at bilen blir mer lettsolgt. Sistnevnte er eneste grunnen til at neste bil er bestilt med skinn (er usikker på om jeg får det jeg ønsker for den gamle, og da må den nye være lettsolgt).
Største ulempen med skinn er at de ikke tåler barneseter like godt som tekstilseter.

Edit: en annen fordel med skinn er lukta! Den savner jeg faktisk.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RBK

I følge tesla Alna får de som bestiller nå varme i rattet ved kjøp av vinterpakka
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

stiberger

Sitat fra: RBK på lørdag 06. desember 2014, klokken 16:30
I følge tesla Alna får de som bestiller nå varme i rattet ved kjøp av vinterpakka
Oh boy oh boy!  ;D
Da krysser jeg fingrene for det.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

darthy001

Skepsis er stor hos meg inntil det står på nettsider eller noen faktisk får bil med varme i ratt :D

stiberger

Sitat fra: darthy001 på lørdag 06. desember 2014, klokken 17:14
Skepsis er stor hos meg inntil det står på nettsider eller noen faktisk får bil med varme i ratt :D
+1
Vil nok kun ta det som en bonus om det kommer, og forsøke å skjule skuffelsen om det ikke kommer  ::)
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA