Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra HiFi Lydpakke

Startet av stiberger, mandag 22. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

Dennis

Bare de med vinterpakke som har den menyen. De uten styrer varme i forsetene på klima menyen.

D.O

Ja men førerstolene, bakvindu(og sidespeil)kan du slå på nede ved klimaanlegget. Det kan du ikke med baksetevarme, frontrute og rattvarme som kun er på vinterpakkesiden
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Brede

Sitat fra: adahl på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:29

I følge bildet stilles tilsynelatende forsetevarme på samme sted, så meny Cold Weather bør da være på alle biler?

De som har TMS uten vinterpakke kan sikkert bekrefte/avkrefte det.
Jeg har kun prøvekjørt P85+ en halvtimes tid, og brukte ikke mye tid i menyene..

Vi uten vinterpakke har ikke denne menyen nei, forsetevarme styres nederst på skjermen på den faste menylinjen.

FThorsen

Sitat fra: frosken på torsdag 18. desember 2014, klokken 17:11
En i Pennsylvania fikk utlevert bil med rattvarme i dag.


Da kan vi hvertfall være sikre på at det kommer. Får håpe det er inkludert i vinterpakken til de nye norske bilene. Regner egentlig med det, noe annet ville forundre meg.

Likte at bildet over bilen er oppdatert med de nye performance setene!!  8)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Jimpec

#94
Tror vi at alle rattene har varme i seg - og at det blir lagt opp til de som har vinterpakken. Eller kan det være at det er to forskjellige ratt?
Basert på Teslas fokus på standardisering og flyt vil jeg tro at det er samme rattet.

Edit; for å fyre opp litt så er mitt stalltips at varme i rattet er en marginbooster. Om ikke lenge er vinterpakken noen tusen dyrere og varme i ratt er inkludert. Enkelt trekk for å øke fortjenesten - og gjerne også selge flere vinterpakker.

(Og nei; jeg har ingen planer om retrofit ;-)  )
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

mariowing

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 23. desember 2014, klokken 13:14
Tror vi at alle rattene har varme i seg - og at det blir lagt opp til de som har vinterpakken. Eller kan det være at det er to forskjellige ratt?
Basert på Teslas fokus på standardisering og flyt vil jeg tro at det er samme rattet.

De gjorde jo stort nummer av at det var ny ratt og nye hendler for noen måneder siden? Kan det være at det faktisk er varme i alle nye ratt på biler fra de siste måneders produksjon men at software manglet frem til nå? Eller har de byttet ratt igjen? Tiden vil vise ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

TS

Jeg solgte en Model S uten vinterpakke og bestilte en ny med, kun pga av at den muligens kan være lettere å selge.
Om det er rattvarme kommer jeg ikke til å bruke den. Har det i Leafen nå og synes det er ubehagelig. Kjører heller med hansker om jeg må ned i sparemodus for å komme frem. Forvarming av bil er uansett et must..
Vi må be om at setevarme blir et valg i forvarmemodus.

PS. Vedr skinndiskusjonen så er eneste grunn for meg til å ikke velge skinn, at barneseter strekker skinnet som nevnt over. Ingen som kommenterte det på min som ble solgt, men .. 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Car-El

Som æ har foreslått i en annen tråd. Bruk kjørehansker.

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Dennis

Noen som har hørt noe mer fra Tesla Norge om vi faktisk får varme i ratt?
I usa ser det ut som alle bilene med vinterpakken får det så lenge de er produsert etter 9/12 og bor på et kaldt sted.

frosken

Jeg spurte på Skøyen i midten av desember. En av selgerne sa ja, en annen var unnvikende og kommenterte til sin kollega en kombinasjon av "kan vi si det nå?" og "vi vet ikke".

Personlig vet jeg at det ikke sto på liten over egenskaper i vinterpakken da bilen ble bestilt, men blir likevel veldig skuffet om jeg ikke får det.

Dette gir riktignok en ekstra spenning i ventingen på bilen! Jeg fikk levert en P85 på nøyaktig samme tid i fjor, da var det midt i skjæringen for elektrisk innfellbare speil. Faktisk så jeg enkelte biler som ble utlevert samme dag uten funksjonen.

Dennis

#100
Varme i ratt står nå hos Tesla :)



Har også kommet nye ekslusiv type bakseter.

KrW

Varme i ratt står ikke i den norske utgaven enda men regner med de oppdaterer der også snart. Eksklusive bakseter er kommet som tilvalg allerede da men. Hva menes med å styre media? Kun lyd eller har de lagt til skjermer bak?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Oggen

I og med du MÅ kjøpe både vinterpakke og premium interiørpakke for å få det, så skal du ikke se bort ifra at der er en ekstra skjerm bak. Jeg hadde bestillt dette, men endringer nå er ikke lønnsomt.

Dennis

Forstår det slik at det kanskje blir mulighet for å styre media++ med Tesla appen. Slik at de bak kan bruke en mobil eller tablet til dette.

mogu

Sitat fra: KrW på mandag 12. januar 2015, klokken 11:12
Varme i ratt står ikke i den norske utgaven enda men regner med de oppdaterer der også snart. Eksklusive bakseter er kommet som tilvalg allerede da men. Hva menes med å styre media? Kun lyd eller har de lagt til skjermer bak?

Det står via tesla appen, dette kan jo bety at en ny app er på vei ut.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA