Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra HiFi Lydpakke

Startet av stiberger, mandag 22. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

Dennis

Ta kontakt med Tesla og hør om det det går å endre bestilling til med vinterpakke.

mr.rs4

Har jeg fått varme i rattet?
Hvor står VIN nr på tesla siden?

Beregnet levering
Mars, 2015

[/URL]
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

btsvennes

Fikk nettopp VIN-nummer. Se nederst i venstre hjørne. Bildet er som du sikkert ser fra "My Tesla".
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

mr.rs4

Ok, det har jeg fått da, men hvordan ser man 2014 eller 2015?

Har nr Model S
xxxxxxxxxEFP67997

Er det "farlig" å vise dette nr til andre? Det er ikke som chassi nr eller noe slik?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Dennis

Det er vell chassis nummeret det som står der. Altså VIN

Du har også fått 2014 slik som meg, men tipper dette blir endret snart. Siden de som fikk VIN nummer før oss nå har blitt flyttet til 2015.

Amoss

Sitat fra: mr.rs4 på fredag 12. desember 2014, klokken 14:43

Har nr Model S
5YJSA7H21EFP67997

Det er 2014. Hadde det stått en F der så hadde det vært 2015.
Sitat fra: TimboDuck på fredag 12. desember 2014, klokken 11:01
Etter å ha lest på TMC så sjekket jeg i MyTesla og så at jeg har fått endret VIN nummer til et som representerer en 2015 modell:

Endret fra
5YJSA7H23EFP669XX til
5YJSA7H21FFP669XX (3=>1 er checksum, E=>F 2015 modell)

Er det "farlig" å vise dette nr til andre? Det er ikke som chassi nr eller noe slik?

Derom strides de lærde :p  Selv ser jeg ikke noe problem med det. Og ja, VIN = Chassi nr.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

btsvennes

Virker som om mange europeiske biler som tidligere har fått 2014-VIN nummer, nå har fått endret det til 2015-VIN nummer. Så det er vel bare å fortsette og refresh'e "My Tesla"-siden  :)
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

P85_Norway

Har nr Model S
5YJSA7H21EFP67997

Man kan legge inn Regnr. i appe'n "BIL og HENGER" fra Vegvesenet, så kommer VIN nummer opp.
VIN nummer er også synlig på bilen, nederst i frontvidu.
Så tror ikke dette er så "farlig".
Tesla M3 Performance

adahl

Jeg snakket med en hos Tesla i Drammen nå. Han sa de ikke har noe info om at oppvarmet ratt kommer. Jeg var påståelig og henviste til at andre har fått beskjed om at det er med fra januarproduksjon. Han sjekket med kolleger - samme svar der.

Fikk vel også litt inntrykk av at de har strenge regler om hva som er lov å si eksternt, og ikke minst når.

frosken

En i Pennsylvania fikk utlevert bil med rattvarme i dag. Link til tråd på Tesla Motors Club.

Da kan vi hvertfall være sikre på at det kommer. Får håpe det er inkludert i vinterpakken til de nye norske bilene. Regner egentlig med det, noe annet ville forundre meg.

Dennis

Veldig bra, da er det ingenting utstyr som mangler for mitt bruk ;D

Tar det som en selvfølge at det kommer på alle biler med vinterpakke framover ja. Ser også at de har oppdatert grafikken til å vise de nye setene 8)

KrW

Supert å få bekreftet at noen har fått det  :)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

adahl

Bra å få det bekreftet!

Men så er jo spørsmålet om man trenger å bestille vinterpakken for å få oppvarmet ratt på bil som leveres på vårparten 2015 i Norge.
Det kan jo tenkes at det nye rattet blir levert med alle biler etterhvert, men at de prioriterer vinterpakkebiler i starten.

Tviler på om det nye rattet er mye dyrere enn det gamle, og da er det lite poeng å ha to "varenumre" for ratt.

D.O

Sitat fra: adahl på torsdag 18. desember 2014, klokken 19:24
Bra å få det bekreftet!

Men så er jo spørsmålet om man trenger å bestille vinterpakken for å få oppvarmet ratt på bil som leveres på vårparten 2015 i Norge.
Det kan jo tenkes at det nye rattet blir levert med alle biler etterhvert, men at de prioriterer vinterpakkebiler i starten.

Tviler på om det nye rattet er mye dyrere enn det gamle, og da er det lite poeng å ha to "varenumre" for ratt.
siden knappen er på vinterpakkesiden, er det nok kun de med denne som får slått den på
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

adahl

I følge bildet stilles tilsynelatende forsetevarme på samme sted, så meny Cold Weather bør da være på alle biler?

De som har TMS uten vinterpakke kan sikkert bekrefte/avkrefte det.
Jeg har kun prøvekjørt P85+ en halvtimes tid, og brukte ikke mye tid i menyene..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA