Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra HiFi Lydpakke

Startet av stiberger, mandag 22. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

darthy001

At det kommer oppvarmet ratt begynner vel bli mer eller mindre 99% bekreftet. Mange ds-er som bekrefter. Usikkerheten er går mer på når de blir lagt til produksjon.

Jeg har selv fått 2014-VIN og vurderer utsettelse hvis de presterer å komme med dette først på biler produsert rett over nyttår.

Min DS har ikke besvart mail jeg sendte om dette igår :(

AndreS

Hvis DS er Leo vet han like mye som oss. 2014 vin på P85D betyr endel måneder forsinkelse for å få oppvarmet ratt...
I3 i bestilling

Dennis

Har enda ikke fått VIN på min og står som Mars levering. Tviler på at de rekker å bygge den i løpet av denne måneden med tanke på juletider ++ og selve byggingen tar vel bare 5-6 dager, kan jo umulig bruke nesten 3.5 måneder bare på å sende bilen hit?

Står det om å få varme i ratt eller ikke veter jeg gladelig en måned ekstra på det for min del.

Hyperstress

Sitat fra: darthy001 på onsdag 10. desember 2014, klokken 18:19
At det kommer oppvarmet ratt begynner vel bli mer eller mindre 99% bekreftet. Mange ds-er som bekrefter. Usikkerheten er går mer på når de blir lagt til produksjon.

Jeg har selv fått 2014-VIN og vurderer utsettelse hvis de presterer å komme med dette først på biler produsert rett over nyttår.

Min DS har ikke besvart mail jeg sendte om dette igår :(

Er nødvendigvis ikke noe sammenheng mellom vin du har nå, og når bilen blir produsert. Kan godt tenkes at vin endres til 2015 - det gjorde det med min i fjor.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

darthy001

@Hyperstress jepp har lest om det. Og hvis dette ryktet om 2015 for varme i ratt stemmer så venter jeg med "glede" ett par uker ekstra. Virker uansett som om de sliter en smule med produksjonen så ett 2015-VIN ligger vel i kortene uansett.

ebbrey

Rattvarme har jeg helt glemt. Var en ting på ønskelista men ikke tenkt over at det trengs en eneste gang etter levering (andre vinter nå) blir rattet kaldt i denne hete bilen egentlig? :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

turku

Hmm, skjønner ikke helt hypen rundt rattvarme.
Mulig jeg er optimist, men har jo ikke tenkt å holde i rattet mye- har jo autopilot...? 8)
P85D, panorama, luftfjæring, techpakke, next gen svarte, dobbellader, spoiler, vinterpakke

KrW

Hahaha  ;D

edit: er noe i det, håper selv å kunne bruke autopilot mye.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Dennis

Som flere har sakt før så må man ha hatt varme i rattet fra før av for å vite hvor bra det er :P

Selv synes jeg det er veldig fint å ha i tilfeller hvor man ikke rekker å varme opp bilen veldig mye på forhånd, eller ikke kan fordi bilen ikke står tilkoblet og man trenger rekkevidden. Tipper det også funker bra til å spare strøm når man kjører alene. Skru ned på varmen og kun varme i ratt og sete hvis det er krise på rekkevidden.

Snakket med Tesla og de bekreftet at det ikke blir varme i ratt, men at vinterpakken skal inkludere et par hansker med Tesla logo på :)

Ja det siste det var ikke sant  ;)

stiberger

Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Teslanewbie

Kjørte en Leaf  med rattvarme  igår . Må si at det var behagelig .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RuneW

Sitat fra: Dennis på torsdag 11. desember 2014, klokken 14:06
Som flere har sakt før så må man ha hatt varme i rattet fra før av for å vite hvor bra det er :P

Jepp, spesielt de første 10 minuttene før bilen er varm er dette genialt (*)!  Kan ikke sammenlignes med å kjøre med hansker. Det er selvsagt bare psykologisk, men varmen fra fingrene sprer seg deilig til resten av kroppen og gjør de første minuttene til en helt annen opplevelse.

Sitat fra: Dennis på torsdag 11. desember 2014, klokken 14:06
Snakket med Tesla og de bekreftet at det ikke blir varme i ratt [...]

Noen ganger forstår jeg ikke hva Tesla tenker på. Det kan da virkelig ikke være så kostbart å implementere dette? Kanskje de ikke har fått noen særlige tilbakemeldinger/ønsker om dette fra norske Tesla-eiere?

(*) Dette gjelder selvsagt spesielt om man ikke har rukket å forvarme bilen god og varm. Det er ikke alle turer som er planlagte, så dette skjer stadig vekk for mitt eget vedkommende.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Dennis

Det siste jeg nevnte der var bare tull med tanke på hansker da ;)

Er så å si bekreftet at bilene som produseres fra 2015 får varme i rattet hvis man bestiller med vinterpakke.

RuneW

Sitat fra: Dennis på fredag 12. desember 2014, klokken 10:30
Det siste jeg nevnte der var bare tull med tanke på hansker da ;)

Er så å si bekreftet at bilene som produseres fra 2015 får varme i rattet hvis man bestiller med vinterpakke.

Hehe - ok, jeg trodde det bare var hanske-biten som var tull  ;D

Da går det rett vei likevel da. Bra av Tesla!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Guybrush

Jammen, vi som ikke har bestilt vinterpakke da?! Vil også ha varme i rattet! :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA